Siirry suoraan sisältöön

Digitaalisen asiakaskokemuksen kehittäminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: LY00FG24-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.12.2025 - 04.01.2026
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
Ajoitus
16.03.2026 - 13.04.2026
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
Leiritie 1
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 35
Koulutus
Muutosjohtamisen tutkinto-ohjelma (YAMK)
Opettajat
Pia Hellman
Vastuuopettaja
Raisa Varsta
Ryhmät
L1425S6
Muutosjohtaminen, ylempi
Opintojakso
LY00FG24
Toteutukselle LY00FG24-3003 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää digitaalisen asiakaskokemuksen merkityksen yrityksen strategiselle kilpailuedulle sekä erinomaisen asiakaskokemuksen merkityksen osana yrityskulttuuria. Opiskelija osaa hyödyntää ketteriä asiakaslähtöisiä tutkimusmenetelmiä, tuntee digitaaliset palvelukanavat, ratkaisut ja alustat. Lisäksi opiskelija osaa suunnitella ja tuottaa automatisoituja digitaalisia prosesseja sekä mitata ja seurata digitaalisia asiakaskokemuksia.

Sisältö

* Digitaalisen asiakaskokemuksen kehittäminen ja organisaation strategia
* Erinomaiset asiakaskokemukset osana organisaatiokulttuuria
* Ketterät asiakaslähtöiset tutkimusmenetelmät
* Digitaalisen asiakaskokemuksen suunnittelu ja lisäarvon luominen verkossa
* Digitaaliset palvelukanavat, työkalut, ratkaisut ja alustat
* Digitaalisten prosessien automatisointi ja tekoälyn hyödyntäminen
* Digitaalisen asiakaskokemuksen mittarit ja seuranta

Aika ja paikka

Verkossa/Zoom katso kurssiohjelma Oma

Oppimateriaalit

• Zoom ja video/ppt materiaalit
• HubSpot Academy manuals and videos
• Digital Marketing Excellence, Dave Chaffey, PR Smith, 7th edition, 2023 (myös e)
• Korkiakoski Kari, Asiakaskokemus ja henkilöstökokemus, Alma, 2019 (myös e )
• Curedale, Robert, Service Design, Process & Methods (ei löydy e-kirjana)
• Stickdorn, Marc, This is service design methods (myös e )
• Stickdorn, Marc, This is service design doing (löytyy myös e )
• Digital Customer Experience Engineering : Strategies for Creating Effective Digital Experiences Wiedenhofer Lars, Apress L. P. 2021 (löytyy myös e)

Opetusmenetelmät

• Online/Zoom luennot ja työpajat
• Kehityssuunnitelma (1-3 hlön "ryhmät") videolla
• Vertaisarviointi (yksilötyönä)

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

NA

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

NA

Kansainvälisyys

NA

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

NA

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

20 tuntia luentoja
115 tuntia ryhmä/yksilötyötä

Sisällön jaksotus

Katso kurssiohjelma Oma

Lisätietoja opiskelijoille

• Digitaalisen asiakaskokemuksen kehittäminen ja yrityksen strategia
• Erinomaiset asiakaskokemukset osana yrityskulttuuria
• Ketterät asiakaslähtöiset tutkimusmenetelmät
• Digitaalisen asiakaskokemuksen suunnittelu ja lisäarvon luominen verkossa
• Digitaaliset palvelukanavat, työkalut, ratkaisut ja alustat
• Digitaalisten prosessien automatisointi ja tekoälyn hyödyntäminen
• Digitaalisen asiakaskokemuksen mittarit ja seuranta

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on suorittanut opintojakson oppimistehtävät ja osoittanut niissä hallitsevansa opintojakson perussisällön. Soveltamisessa työelämän tilanteisiin ja/tai osaamisen jakamisessa on paljon parannettavaa.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on suoriutunut opintojakson tehtävistä kokonaisuutena hyvin. Hän on ollut aktiivinen oppija yksilönä ja tiimissä. Opiskelija on osoittanut kirjallisuudesta, luennoilta ja muista lähteistä hankkimansa tiedon ja käytänteiden soveltamiskykyä työelämää analysoivissa ja kehittävissä tehtävissä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on suorittanut kaikki opintojakson osiot kiitettävästi. Hän on osoittanut mielenkiintoa ja motivaatiota oppia yksilönä ja tiimissä, ja hän on jakanut osaamistaan toisille. Opiskelija hallitsee opintosisällön ja soveltaa kirjallisuudesta, luennoilta ja muista lähteistä oppimaansa taitavasti työelämää analysoivissa ja kehittävissä tehtävissä.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija on suorittanut opintojakson oppimistehtävät ja osoittanut niissä hallitsevansa opintojakson perussisällön. Soveltamisessa työelämän tilanteisiin ja/tai osaamisen jakamisessa on paljon parannettavaa.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

• Kehityssuunnitelma (1-3 hlön "ryhmät") videolla 50-80 p. minimi 40p.
• Vertaisarviointi (yksilötyönä) 0-20 p. minimi 10 p.
• Tehtäväuusintojen ja myöhästyneiden tehtäväpalautusten mahdollinen maksimipistemäärä on 50%.

Esitietovaatimukset

Suoritettu korkeakoulututkinto

Siirry alkuun