Siirry suoraan sisältöön

Konservoinnin dokumentointi II (5 op)

Toteutuksen tunnus: KX00FR85-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.12.2024 - 05.01.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
16.01.2025 - 25.03.2025
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
(2019-2024) Media, muotoilu ja konservointi
Toimipiste
Hämeentie 135 D
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 16
Koulutus
Konservoinnin tutkinto-ohjelma
Opettajat
Ale Torkkel
Tannar Ruuben
Anna Häkäri
Vastuuopettaja
Anna Häkäri
Ryhmät
KXA24S1
Konservoinnin tutkinto-ohjelma päivä
Opintojakso
KX00FR85

Toteutuksella on 10 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 70 t 0 min.

Aika Aihe Tila
To 16.01.2025 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Konservoinnin dokumentointi II KX00FR85-3001
ARP42 Konservoinnin oppimistila 2
To 23.01.2025 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Konservoinnin dokumentointi II KX00FR85-3001
ARP42 Konservoinnin oppimistila 2
To 30.01.2025 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Konservoinnin dokumentointi II KX00FR85-3001
ARP42 Konservoinnin oppimistila 2
To 06.02.2025 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Konservoinnin dokumentointi II KX00FR85-3001
ARP42 Konservoinnin oppimistila 2
Ti 25.02.2025 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Konservoinnin dokumentointi II KX00FR85-3001
ARP42 Konservoinnin oppimistila 2
To 27.02.2025 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Konservoinnin dokumentointi II KX00FR85-3001
ARP42 Konservoinnin oppimistila 2
Ti 04.03.2025 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Konservoinnin dokumentointi II KX00FR85-3001
ARP42 Konservoinnin oppimistila 2
Ti 11.03.2025 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Konservoinnin dokumentointi II KX00FR85-3001
ARP42 Konservoinnin oppimistila 2
Ti 18.03.2025 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Konservoinnin dokumentointi II KX00FR85-3001
AR404a Digitila Kare
Ti 25.03.2025 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Konservoinnin dokumentointi II KX00FR85-3001
AR404a Digitila Kare
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

Opiskelija hallitsee fotogrammetrian ja laserkeilauksen perusteet ja ymmärtää, miten niitä käytetään ja sovelletaan esineellisen kulttuuriperinnön dokumentoinnissa. Opiskelija ymmärtää röntgenkuvauksen merkityksen konservoinnin dokumentoinnissa ja tutkimuksessa. Osaamistavoitteet: Menetelmäosaaminen

Sisältö

Fotogrammetria
Laserkeilaus
Röntgenkuvaus

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelijalla on paljon poissaoloja. Aktiivisuus luennoilla ja tehtävissä on heikkoa. Opiskelijan ryhmätyöskentelytaidoissa on parannettavaa. Opiskelija pystyy hahmottamaan aiheen perusideat, mutta aiheeseen liittyvä ongelmanratkaisu sekä teorian soveltaminen käytäntöön vaativat kehittämistä. Työskentely ei ole ollut itsenäistä ja lisäohjaukselle on ollut hyvin paljon tarvetta. Kokonaisuudesta näkyy, että opintojaksoon tulisi perehtyä paremmin, koska oppimistulos on hajanainen. Opiskelijan tiedoissa ja taidoissa on paljon kehitettävää.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelijalla ei juuri ole poissaoloja. Aktiivisuus luennoilla ja tehtävissä on hyvä ja ryhmätyöskentely sujuu. Työskentely etenee opintojaksolla johdonmukaisesti. Opiskelija hahmottaa hyvin opintojakson aiheen perusideat ja osaa soveltaa teoriaopintoja käytännön työskentelyssä. Opiskelija ymmärtää opittavien asioiden merkityksen ammattialalle ja niihin liittyvät syy- ja seuraussuhteet. Työskentely on ollut riittävän itsenäistä, mutta myös ohjaukselle on ollut tarvetta. Opiskelija hallitsee tehtäväkokonaisuuden ja on saavuttanut hyvän tason tiedoissaan ja taidoissaan.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opintojaksolle asetetut tavoitteet on saavutettu kiitettävällä tavalla. Opiskelija on osallistunut opetukseen aktiivisesti ja rakentavasti sekä toiminut ryhmän jäsenenä kannustavasti ja ryhmätyöskentelyä vahvistavasti. Opiskelija hahmottaa opintojaksolla opetetut asiat kiitettävästi ja pystyy soveltamaan oppimaansa ammattialansa vaatimusten mukaisesti. Opiskelija ymmärtää ja osaa ennakoida opeteltaviin ammattialansa asioihin liittyvien toimintojen syy- ja seuraussuhteet. Työskentely on ollut riittävän itsenäistä. Opiskelija hallitsee kokonaisuuden sekä teoriassa että käytännössä.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelijalla on paljon poissaoloja. Aktiivisuus luennoilla ja tehtävissä on heikkoa. Opiskelijan ryhmätyöskentelytaidoissa on parannettavaa. Opiskelija pystyy hahmottamaan aiheen perusideat, mutta aiheeseen liittyvä ongelmanratkaisu sekä teorian soveltaminen käytäntöön vaativat kehittämistä. Työskentely ei ole ollut itsenäistä ja lisäohjaukselle on ollut hyvin paljon tarvetta. Kokonaisuudesta näkyy, että opintojaksoon tulisi perehtyä paremmin, koska oppimistulos on hajanainen. Opiskelijan tiedoissa ja taidoissa on paljon kehitettävää.

Siirry alkuun