Konservoinnin dokumentointi II (5 op)
Toteutuksen tunnus: KX00FR85-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
02.12.2024 - 05.01.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
16.01.2025 - 25.03.2025
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- (2019-2024) Media, muotoilu ja konservointi
- Toimipiste
- Hämeentie 135 D
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 16
- Koulutus
- Konservoinnin tutkinto-ohjelma
- Opettajat
- Ale Torkkel
- Tannar Ruuben
- Anna Häkäri
- Vastuuopettaja
- Anna Häkäri
- Ryhmät
-
KXA24S1Konservoinnin tutkinto-ohjelma päivä
- Opintojakso
- KX00FR85
Toteutuksella on 10 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 70 t 0 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
To 16.01.2025 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Konservoinnin dokumentointi II KX00FR85-3001 |
ARP42
Konservoinnin oppimistila 2
|
To 23.01.2025 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Konservoinnin dokumentointi II KX00FR85-3001 |
ARP42
Konservoinnin oppimistila 2
|
To 30.01.2025 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Konservoinnin dokumentointi II KX00FR85-3001 |
ARP42
Konservoinnin oppimistila 2
|
To 06.02.2025 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Konservoinnin dokumentointi II KX00FR85-3001 |
ARP42
Konservoinnin oppimistila 2
|
Ti 25.02.2025 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Konservoinnin dokumentointi II KX00FR85-3001 |
ARP42
Konservoinnin oppimistila 2
|
To 27.02.2025 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Konservoinnin dokumentointi II KX00FR85-3001 |
ARP42
Konservoinnin oppimistila 2
|
Ti 04.03.2025 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Konservoinnin dokumentointi II KX00FR85-3001 |
ARP42
Konservoinnin oppimistila 2
|
Ti 11.03.2025 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Konservoinnin dokumentointi II KX00FR85-3001 |
ARP42
Konservoinnin oppimistila 2
|
Ti 18.03.2025 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Konservoinnin dokumentointi II KX00FR85-3001 |
AR404a
Digitila Kare
|
Ti 25.03.2025 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Konservoinnin dokumentointi II KX00FR85-3001 |
AR404a
Digitila Kare
|
Tavoitteet
Opiskelija hallitsee fotogrammetrian ja laserkeilauksen perusteet ja ymmärtää, miten niitä käytetään ja sovelletaan esineellisen kulttuuriperinnön dokumentoinnissa. Opiskelija ymmärtää röntgenkuvauksen merkityksen konservoinnin dokumentoinnissa ja tutkimuksessa. Osaamistavoitteet: Menetelmäosaaminen
Sisältö
Fotogrammetria
Laserkeilaus
Röntgenkuvaus
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelijalla on paljon poissaoloja. Aktiivisuus luennoilla ja tehtävissä on heikkoa. Opiskelijan ryhmätyöskentelytaidoissa on parannettavaa. Opiskelija pystyy hahmottamaan aiheen perusideat, mutta aiheeseen liittyvä ongelmanratkaisu sekä teorian soveltaminen käytäntöön vaativat kehittämistä. Työskentely ei ole ollut itsenäistä ja lisäohjaukselle on ollut hyvin paljon tarvetta. Kokonaisuudesta näkyy, että opintojaksoon tulisi perehtyä paremmin, koska oppimistulos on hajanainen. Opiskelijan tiedoissa ja taidoissa on paljon kehitettävää.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelijalla ei juuri ole poissaoloja. Aktiivisuus luennoilla ja tehtävissä on hyvä ja ryhmätyöskentely sujuu. Työskentely etenee opintojaksolla johdonmukaisesti. Opiskelija hahmottaa hyvin opintojakson aiheen perusideat ja osaa soveltaa teoriaopintoja käytännön työskentelyssä. Opiskelija ymmärtää opittavien asioiden merkityksen ammattialalle ja niihin liittyvät syy- ja seuraussuhteet. Työskentely on ollut riittävän itsenäistä, mutta myös ohjaukselle on ollut tarvetta. Opiskelija hallitsee tehtäväkokonaisuuden ja on saavuttanut hyvän tason tiedoissaan ja taidoissaan.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opintojaksolle asetetut tavoitteet on saavutettu kiitettävällä tavalla. Opiskelija on osallistunut opetukseen aktiivisesti ja rakentavasti sekä toiminut ryhmän jäsenenä kannustavasti ja ryhmätyöskentelyä vahvistavasti. Opiskelija hahmottaa opintojaksolla opetetut asiat kiitettävästi ja pystyy soveltamaan oppimaansa ammattialansa vaatimusten mukaisesti. Opiskelija ymmärtää ja osaa ennakoida opeteltaviin ammattialansa asioihin liittyvien toimintojen syy- ja seuraussuhteet. Työskentely on ollut riittävän itsenäistä. Opiskelija hallitsee kokonaisuuden sekä teoriassa että käytännössä.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelijalla on paljon poissaoloja. Aktiivisuus luennoilla ja tehtävissä on heikkoa. Opiskelijan ryhmätyöskentelytaidoissa on parannettavaa. Opiskelija pystyy hahmottamaan aiheen perusideat, mutta aiheeseen liittyvä ongelmanratkaisu sekä teorian soveltaminen käytäntöön vaativat kehittämistä. Työskentely ei ole ollut itsenäistä ja lisäohjaukselle on ollut hyvin paljon tarvetta. Kokonaisuudesta näkyy, että opintojaksoon tulisi perehtyä paremmin, koska oppimistulos on hajanainen. Opiskelijan tiedoissa ja taidoissa on paljon kehitettävää.