Siirry suoraan sisältöön

Palvelumuotoilu (5 op)

Toteutuksen tunnus: KM00EI71-3008

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.12.2024 - 13.01.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
14.01.2025 - 05.03.2025
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
(2019-2024) Media, muotoilu ja konservointi
Toimipiste
Hämeentie 135 D
Opetuskielet
englanti
Paikat
1 - 20
Koulutus
Muotoilun tutkinto-ohjelma
Opettajat
Mari Silver
Tarek Abdrabo
Vastuuopettaja
Tero Marin
Ryhmät
VD_DESIGN2025
Courses for Exchange Students, Visual and Digital Design, Spring 2025
Opintojakso
KM00EI71

Toteutuksella on 21 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 70 t 0 min.

Aika Aihe Tila
Ti 14.01.2025 klo 09:00 - 13:00
(4 t 0 min)
Service Design KM00EI71-3008
AR425 Aineopetustila Mänty
Ke 15.01.2025 klo 09:00 - 12:30
(3 t 30 min)
Service Design KM00EI71-3008
AR425 Aineopetustila Mänty
Ke 15.01.2025 klo 13:30 - 16:00
(2 t 30 min)
INDEPENDENT / Service Design KM00EI71-3008
Ti 21.01.2025 klo 09:00 - 13:00
(4 t 0 min)
Service Design KM00EI71-3008
AR425 Aineopetustila Mänty
Ke 22.01.2025 klo 09:00 - 12:30
(3 t 30 min)
Service Design KM00EI71-3008
AR425 Aineopetustila Mänty
Ke 22.01.2025 klo 13:30 - 16:00
(2 t 30 min)
INDEPENDENT / Service Design KM00EI71-3008
Ti 28.01.2025 klo 09:00 - 13:00
(4 t 0 min)
Service Design KM00EI71-3008
AR425 Aineopetustila Mänty
Ke 29.01.2025 klo 09:00 - 12:30
(3 t 30 min)
Service Design KM00EI71-3008
AR425 Aineopetustila Mänty
Ke 29.01.2025 klo 13:30 - 16:00
(2 t 30 min)
INDEPENDENT / Service Design KM00EI71-3008
Ti 04.02.2025 klo 09:00 - 13:00
(4 t 0 min)
Service Design KM00EI71-3008
AR425 Aineopetustila Mänty
Ke 05.02.2025 klo 09:00 - 12:30
(3 t 30 min)
Service Design KM00EI71-3008
AR425 Aineopetustila Mänty
Ke 05.02.2025 klo 13:30 - 16:00
(2 t 30 min)
INDEPENDENT / Service Design KM00EI71-3008
Ti 11.02.2025 klo 09:00 - 13:00
(4 t 0 min)
Service Design KM00EI71-3008
AR425 Aineopetustila Mänty
Ke 12.02.2025 klo 09:00 - 12:30
(3 t 30 min)
Service Design KM00EI71-3008
AR425 Aineopetustila Mänty
Ke 12.02.2025 klo 13:30 - 16:00
(2 t 30 min)
INDEPENDENT / Service Design KM00EI71-3008
Ti 25.02.2025 klo 09:00 - 13:00
(4 t 0 min)
Service Design KM00EI71-3008
AR425 Aineopetustila Mänty
Ke 26.02.2025 klo 09:00 - 12:30
(3 t 30 min)
Service Design KM00EI71-3008
AR425 Aineopetustila Mänty
Ke 26.02.2025 klo 13:30 - 16:00
(2 t 30 min)
INDEPENDENT / Service Design KM00EI71-3008
Ti 04.03.2025 klo 09:00 - 13:00
(4 t 0 min)
Service Design KM00EI71-3008
AR425 Aineopetustila Mänty
Ke 05.03.2025 klo 09:00 - 12:30
(3 t 30 min)
Service Design KM00EI71-3008
AR425 Aineopetustila Mänty
Ke 05.03.2025 klo 13:30 - 16:00
(2 t 30 min)
INDEPENDENT / Service Design KM00EI71-3008
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

Opiskelija tutustuu palvelumuotoilun käsitteistöön, prosesseihin ja menetelmiin. Hän perehtyy palvelumuotoilun tutkimukselliseen otteeseen ja tyypilliseen palvelumuotoiluprosessin dokumentointitapoihin.

Sisältö

- palvelumuotoilun perusteet
- palvelumuotoilun suunnittelutyökalut
- palvelumuotoilun menetelmät
- palvelumuotoiluprosessi
- tutkimuksellinen toiminta palvelumuotoilussa
- prototyyppien hyödyntäminen palvelumuotoilussa

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija tuntee palvelumuotoilun käsitteistöä ja perusteita. Hän tuntee palvelumuotoilun keskeiset työkalut ja tekniikat. Opiskelija tunnistaa tutkimuksellisen otteen merkityksen palvelumuotoilussa. Hän osaa tuottaa palvelumuotoiludokumentaatiota ja hahmottaa palvelumuotoilun prosessin. Opiskelija tietää prototyyppien hyödyntämisestä suunnittelun apuvälineenä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija hallitsee palvelumuotoilun käsitteistön ja perusteet. Hän osaa soveltaa palvelumuotoilun työkaluja ja tekniikoita. Opiskelija kykenee arvioimaan palvelumuotoiluun liittyvän tutkimuksellisen otteen merkitystä suunnittelutyön laadulle. Opiskelija ymmärtää palvelumuotoiludokumentaation merkityksen ja osaa tuottaa sitä. Hän hallitsee palvelumuotoilun prosessin. Opiskelija hallitsee prototyyppien hyödyntämisen osana suunnittelutyötä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija hallitsee laaja-alaisesti palvelumuotoilun käsitteistön ja lähtökohdat. Hän osaa soveltaa luovasti ja perustellusti palvelumuotoilun työkaluja ja tekniikoita. Opiskelija ymmärtää ja osaa arvioida monipuolisesti palvelumuotoiluun liittyvän tutkimuksellisen otteen merkitystä suunnittelutyön laadulle. Opiskelija osaa soveltaa palvelumuotoiludokumentaation menetelmiä ja ymmärtää syvällisesti sen merkityksen suunnittelussa. Hän ymmärtää palvelumuotoilun prosessin ja osaa muokata sitä luovasti ja tarvelähtöisesti. Opiskelija osaa tarkastella laaja-alaisesti prototyyppien hyödyntämistä osana suunnittelutyötä.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija tuntee palvelumuotoilun käsitteistöä ja perusteita. Hän tuntee palvelumuotoilun keskeiset työkalut ja tekniikat. Opiskelija tunnistaa tutkimuksellisen otteen merkityksen palvelumuotoilussa. Hän osaa tuottaa palvelumuotoiludokumentaatiota ja hahmottaa palvelumuotoilun prosessin. Opiskelija tietää prototyyppien hyödyntämisestä suunnittelun apuvälineenä.

Siirry alkuun