XR-käyttöliittymät (5 op)
Toteutuksen tunnus: KX00ED36-3004
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
02.12.2024 - 05.01.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
01.04.2025 - 16.04.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- (2019-2024) Media, muotoilu ja konservointi
- Opetuskielet
- englanti
- Paikat
- 0 - 20
- Koulutus
- Muotoilun tutkinto-ohjelma
- Opettajat
- Tania Chumaira
- Vastuuopettaja
- Tania Chumaira
- Ryhmät
-
KXE23S1XRXR Design
- Opintojakso
- KX00ED36
Toteutuksella on 12 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 81 t 0 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Ti 01.04.2025 klo 09:15 - 16:00 (6 t 45 min) |
XR User Interfaces KX00ED36-3004 |
AR454
Digitila Rotation
|
Ke 02.04.2025 klo 09:15 - 16:00 (6 t 45 min) |
XR User Interfaces KX00ED36-3004 |
AR454
Digitila Rotation
|
To 03.04.2025 klo 09:15 - 16:00 (6 t 45 min) |
XR User Interfaces KX00ED36-3004 |
AR454
Digitila Rotation
|
Pe 04.04.2025 klo 09:15 - 16:00 (6 t 45 min) |
XR User Interfaces KX00ED36-3004 |
AR454
Digitila Rotation
|
Ma 07.04.2025 klo 09:15 - 16:00 (6 t 45 min) |
XR User Interfaces KX00ED36-3004 |
AR454
Digitila Rotation
|
Ti 08.04.2025 klo 09:15 - 16:00 (6 t 45 min) |
XR User Interfaces KX00ED36-3004 |
AR454
Digitila Rotation
|
Ke 09.04.2025 klo 09:15 - 16:00 (6 t 45 min) |
XR User Interfaces KX00ED36-3004 |
AR454
Digitila Rotation
|
To 10.04.2025 klo 09:15 - 16:00 (6 t 45 min) |
XR User Interfaces KX00ED36-3004 |
AR454
Digitila Rotation
|
Pe 11.04.2025 klo 09:15 - 16:00 (6 t 45 min) |
XR User Interfaces KX00ED36-3004 |
AR454
Digitila Rotation
|
Ma 14.04.2025 klo 09:15 - 16:00 (6 t 45 min) |
XR User Interfaces KX00ED36-3004 |
AR454
Digitila Rotation
|
Ti 15.04.2025 klo 09:15 - 16:00 (6 t 45 min) |
XR User Interfaces KX00ED36-3004 |
AR454
Digitila Rotation
|
Ke 16.04.2025 klo 09:15 - 16:00 (6 t 45 min) |
XR User Interfaces KX00ED36-3004 |
AR454
Digitila Rotation
|
Tavoitteet
Opiskelija ymmärtää käytettävyyden merkityksen sovelluskehityksessä. Opiskelija tuntee käyttöliittymien suunnittelun periaatteet ja osaa soveltaa niitä XR-ympäristöön. Opiskelija osaa toteuttaa käyttöliittymän XR-ympäristöön.
Sisältö
- käytettävyys ja käyttöliittymien suunnitteluperiaatteet
- XR-käyttöliittymien toteuttamiseen tarvittavien sovellusten hallinta
- käyttöliittymäelementtien tuonti pelimoottoriin ja niiden toiminnallisuuden ohjelmointi
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija ymmärtää käytettävyyden merkityksen sovelluskehityksessä. Opiskelija tuntee käyttöliittymien suunnittelun periaatteet ja osaa soveltaa niitä XR-ympäristöön. Opiskelija osaa toteuttaa käyttöliittymän XR-ympäristöön. Hän on suorittanut tehtävät hyväksytysti.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija ymmärtää käytettävyyden merkityksen sovelluskehityksessä. Opiskelija tuntee käyttöliittymien suunnittelun periaatteet ja osaa soveltaa niitä XR-ympäristöön hyvin. Opiskelija osaa toteuttaa käyttöliittymän XR-ympäristöön hyvin. Hän on suorittanut opintojakson tehtävät hyvin ja on osannut soveltaa opittuja asioita niiden suorittamisessa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija ymmärtää käytettävyyden merkityksen sovelluskehityksessä. Opiskelija tuntee käyttöliittymien suunnittelun periaatteet ja osaa soveltaa niitä XR-ympäristöön kiitettävästi. Opiskelija osaa toteuttaa käyttöliittymän XR-ympäristöön kiitettävästi. Hän on suorittanut opintojakson tehtävät soveltaen opittua erityisen ansiokkaasti.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija ymmärtää käytettävyyden merkityksen sovelluskehityksessä. Opiskelija tuntee käyttöliittymien suunnittelun periaatteet ja osaa soveltaa niitä XR-ympäristöön. Opiskelija osaa toteuttaa käyttöliittymän XR-ympäristöön. Hän on suorittanut tehtävät hyväksytysti.
Esitietovaatimukset
Opiskelijalla on oltava suoritettuna opintojakso ”Graafinen suunnittelu”.