Siirry suoraan sisältöön

XR-käyttöliittymät (5 op)

Toteutuksen tunnus: KX00ED36-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.12.2024 - 05.01.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.04.2025 - 16.04.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
(2019-2024) Media, muotoilu ja konservointi
Opetuskielet
englanti
Paikat
0 - 20
Koulutus
Muotoilun tutkinto-ohjelma
Opettajat
Tania Chumaira
Vastuuopettaja
Tania Chumaira
Ryhmät
KXE23S1XR
XR Design
Opintojakso
KX00ED36

Toteutuksella on 12 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 81 t 0 min.

Aika Aihe Tila
Ti 01.04.2025 klo 09:15 - 16:00
(6 t 45 min)
XR User Interfaces KX00ED36-3004
AR454 Digitila Rotation
Ke 02.04.2025 klo 09:15 - 16:00
(6 t 45 min)
XR User Interfaces KX00ED36-3004
AR454 Digitila Rotation
To 03.04.2025 klo 09:15 - 16:00
(6 t 45 min)
XR User Interfaces KX00ED36-3004
AR454 Digitila Rotation
Pe 04.04.2025 klo 09:15 - 16:00
(6 t 45 min)
XR User Interfaces KX00ED36-3004
AR454 Digitila Rotation
Ma 07.04.2025 klo 09:15 - 16:00
(6 t 45 min)
XR User Interfaces KX00ED36-3004
AR454 Digitila Rotation
Ti 08.04.2025 klo 09:15 - 16:00
(6 t 45 min)
XR User Interfaces KX00ED36-3004
AR454 Digitila Rotation
Ke 09.04.2025 klo 09:15 - 16:00
(6 t 45 min)
XR User Interfaces KX00ED36-3004
AR454 Digitila Rotation
To 10.04.2025 klo 09:15 - 16:00
(6 t 45 min)
XR User Interfaces KX00ED36-3004
AR454 Digitila Rotation
Pe 11.04.2025 klo 09:15 - 16:00
(6 t 45 min)
XR User Interfaces KX00ED36-3004
AR454 Digitila Rotation
Ma 14.04.2025 klo 09:15 - 16:00
(6 t 45 min)
XR User Interfaces KX00ED36-3004
AR454 Digitila Rotation
Ti 15.04.2025 klo 09:15 - 16:00
(6 t 45 min)
XR User Interfaces KX00ED36-3004
AR454 Digitila Rotation
Ke 16.04.2025 klo 09:15 - 16:00
(6 t 45 min)
XR User Interfaces KX00ED36-3004
AR454 Digitila Rotation
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

Opiskelija ymmärtää käytettävyyden merkityksen sovelluskehityksessä. Opiskelija tuntee käyttöliittymien suunnittelun periaatteet ja osaa soveltaa niitä XR-ympäristöön. Opiskelija osaa toteuttaa käyttöliittymän XR-ympäristöön.

Sisältö

- käytettävyys ja käyttöliittymien suunnitteluperiaatteet
- XR-käyttöliittymien toteuttamiseen tarvittavien sovellusten hallinta
- käyttöliittymäelementtien tuonti pelimoottoriin ja niiden toiminnallisuuden ohjelmointi

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija ymmärtää käytettävyyden merkityksen sovelluskehityksessä. Opiskelija tuntee käyttöliittymien suunnittelun periaatteet ja osaa soveltaa niitä XR-ympäristöön. Opiskelija osaa toteuttaa käyttöliittymän XR-ympäristöön. Hän on suorittanut tehtävät hyväksytysti.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija ymmärtää käytettävyyden merkityksen sovelluskehityksessä. Opiskelija tuntee käyttöliittymien suunnittelun periaatteet ja osaa soveltaa niitä XR-ympäristöön hyvin. Opiskelija osaa toteuttaa käyttöliittymän XR-ympäristöön hyvin. Hän on suorittanut opintojakson tehtävät hyvin ja on osannut soveltaa opittuja asioita niiden suorittamisessa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija ymmärtää käytettävyyden merkityksen sovelluskehityksessä. Opiskelija tuntee käyttöliittymien suunnittelun periaatteet ja osaa soveltaa niitä XR-ympäristöön kiitettävästi. Opiskelija osaa toteuttaa käyttöliittymän XR-ympäristöön kiitettävästi. Hän on suorittanut opintojakson tehtävät soveltaen opittua erityisen ansiokkaasti.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija ymmärtää käytettävyyden merkityksen sovelluskehityksessä. Opiskelija tuntee käyttöliittymien suunnittelun periaatteet ja osaa soveltaa niitä XR-ympäristöön. Opiskelija osaa toteuttaa käyttöliittymän XR-ympäristöön. Hän on suorittanut tehtävät hyväksytysti.

Esitietovaatimukset

Opiskelijalla on oltava suoritettuna opintojakso ”Graafinen suunnittelu”.

Siirry alkuun