XR-käyttöliittymät (5 op)
Toteutuksen tunnus: KX00ED36-3004
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.12.2024 - 05.01.2025
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.04.2025 - 16.04.2025
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Toimipiste
- Hämeentie 135 D
- Opetuskielet
- englanti
- Paikat
- 0 - 20
- Koulutus
- Muotoilun tutkinto-ohjelma
- Opettajat
- Tania Chumaira
- Vastuuopettaja
- Tania Chumaira
- Ryhmät
-
KXE23S1XRXR Design
- Opintojakso
- KX00ED36
Toteutuksella on 12 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 81 t 0 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Ti 01.04.2025 klo 09:15 - 16:00 (6 t 45 min) |
XR User Interfaces KX00ED36-3004 |
AR454
Digitila Rotation
|
Ke 02.04.2025 klo 09:15 - 16:00 (6 t 45 min) |
XR User Interfaces KX00ED36-3004 |
AR454
Digitila Rotation
|
To 03.04.2025 klo 09:15 - 16:00 (6 t 45 min) |
XR User Interfaces KX00ED36-3004 |
AR454
Digitila Rotation
|
Pe 04.04.2025 klo 09:15 - 16:00 (6 t 45 min) |
XR User Interfaces KX00ED36-3004 |
AR454
Digitila Rotation
|
Ma 07.04.2025 klo 09:15 - 16:00 (6 t 45 min) |
XR User Interfaces KX00ED36-3004 |
AR454
Digitila Rotation
|
Ti 08.04.2025 klo 09:15 - 16:00 (6 t 45 min) |
XR User Interfaces KX00ED36-3004 |
AR454
Digitila Rotation
|
Ke 09.04.2025 klo 09:15 - 16:00 (6 t 45 min) |
XR User Interfaces KX00ED36-3004 |
AR454
Digitila Rotation
|
To 10.04.2025 klo 09:15 - 16:00 (6 t 45 min) |
XR User Interfaces KX00ED36-3004 |
AR454
Digitila Rotation
|
Pe 11.04.2025 klo 09:15 - 16:00 (6 t 45 min) |
XR User Interfaces KX00ED36-3004 |
AR454
Digitila Rotation
|
Ma 14.04.2025 klo 09:15 - 16:00 (6 t 45 min) |
XR User Interfaces KX00ED36-3004 |
AR454
Digitila Rotation
|
Ti 15.04.2025 klo 09:15 - 16:00 (6 t 45 min) |
XR User Interfaces KX00ED36-3004 |
AR454
Digitila Rotation
|
Ke 16.04.2025 klo 09:15 - 16:00 (6 t 45 min) |
XR User Interfaces KX00ED36-3004 |
AR454
Digitila Rotation
|
Tavoitteet
Opiskelija ymmärtää käytettävyyden merkityksen sovelluskehityksessä. Opiskelija tuntee käyttöliittymien suunnittelun periaatteet ja osaa soveltaa niitä XR-ympäristöön. Opiskelija osaa toteuttaa käyttöliittymän XR-ympäristöön.
Sisältö
- käytettävyys ja käyttöliittymien suunnitteluperiaatteet
- XR-käyttöliittymien toteuttamiseen tarvittavien sovellusten hallinta
- käyttöliittymäelementtien tuonti pelimoottoriin ja niiden toiminnallisuuden ohjelmointi
Esitietovaatimukset
Opiskelijalla on oltava suoritettuna opintojakso ”Graafinen suunnittelu”.
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit arvosanalle 1 tyydyttävä
Opiskelija ymmärtää käytettävyyden merkityksen sovelluskehityksessä. Opiskelija tuntee käyttöliittymien suunnittelun periaatteet ja osaa soveltaa niitä XR-ympäristöön. Opiskelija osaa toteuttaa käyttöliittymän XR-ympäristöön. Hän on suorittanut tehtävät hyväksytysti.
Arviointikriteerit arvosanalle 3 hyvä
Opiskelija ymmärtää käytettävyyden merkityksen sovelluskehityksessä. Opiskelija tuntee käyttöliittymien suunnittelun periaatteet ja osaa soveltaa niitä XR-ympäristöön hyvin. Opiskelija osaa toteuttaa käyttöliittymän XR-ympäristöön hyvin. Hän on suorittanut opintojakson tehtävät hyvin ja on osannut soveltaa opittuja asioita niiden suorittamisessa.
Arviointikriteerit arvosanalle 5 kiitettävä
Opiskelija ymmärtää käytettävyyden merkityksen sovelluskehityksessä. Opiskelija tuntee käyttöliittymien suunnittelun periaatteet ja osaa soveltaa niitä XR-ympäristöön kiitettävästi. Opiskelija osaa toteuttaa käyttöliittymän XR-ympäristöön kiitettävästi. Hän on suorittanut opintojakson tehtävät soveltaen opittua erityisen ansiokkaasti.
Arviointikriteerit arvosanalle hyväksytty
Opiskelija ymmärtää käytettävyyden merkityksen sovelluskehityksessä. Opiskelija tuntee käyttöliittymien suunnittelun periaatteet ja osaa soveltaa niitä XR-ympäristöön. Opiskelija osaa toteuttaa käyttöliittymän XR-ympäristöön. Hän on suorittanut tehtävät hyväksytysti.