Siirry suoraan sisältöön

XR-käyttöliittymät (5 op)

Toteutuksen tunnus: KX00ED36-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.12.2024 - 05.01.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.04.2025 - 16.04.2025
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Toimipiste
Hämeentie 135 D
Opetuskielet
englanti
Paikat
0 - 20
Koulutus
Muotoilun tutkinto-ohjelma
Opettajat
Tania Chumaira
Vastuuopettaja
Tania Chumaira
Ryhmät
KXE23S1XR
XR Design
Opintojakso
KX00ED36

Toteutuksella on 12 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 81 t 0 min.

Aika Aihe Tila
Ti 01.04.2025 klo 09:15 - 16:00
(6 t 45 min)
XR User Interfaces KX00ED36-3004
AR454 Digitila Rotation
Ke 02.04.2025 klo 09:15 - 16:00
(6 t 45 min)
XR User Interfaces KX00ED36-3004
AR454 Digitila Rotation
To 03.04.2025 klo 09:15 - 16:00
(6 t 45 min)
XR User Interfaces KX00ED36-3004
AR454 Digitila Rotation
Pe 04.04.2025 klo 09:15 - 16:00
(6 t 45 min)
XR User Interfaces KX00ED36-3004
AR454 Digitila Rotation
Ma 07.04.2025 klo 09:15 - 16:00
(6 t 45 min)
XR User Interfaces KX00ED36-3004
AR454 Digitila Rotation
Ti 08.04.2025 klo 09:15 - 16:00
(6 t 45 min)
XR User Interfaces KX00ED36-3004
AR454 Digitila Rotation
Ke 09.04.2025 klo 09:15 - 16:00
(6 t 45 min)
XR User Interfaces KX00ED36-3004
AR454 Digitila Rotation
To 10.04.2025 klo 09:15 - 16:00
(6 t 45 min)
XR User Interfaces KX00ED36-3004
AR454 Digitila Rotation
Pe 11.04.2025 klo 09:15 - 16:00
(6 t 45 min)
XR User Interfaces KX00ED36-3004
AR454 Digitila Rotation
Ma 14.04.2025 klo 09:15 - 16:00
(6 t 45 min)
XR User Interfaces KX00ED36-3004
AR454 Digitila Rotation
Ti 15.04.2025 klo 09:15 - 16:00
(6 t 45 min)
XR User Interfaces KX00ED36-3004
AR454 Digitila Rotation
Ke 16.04.2025 klo 09:15 - 16:00
(6 t 45 min)
XR User Interfaces KX00ED36-3004
AR454 Digitila Rotation
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

Opiskelija ymmärtää käytettävyyden merkityksen sovelluskehityksessä. Opiskelija tuntee käyttöliittymien suunnittelun periaatteet ja osaa soveltaa niitä XR-ympäristöön. Opiskelija osaa toteuttaa käyttöliittymän XR-ympäristöön.

Sisältö

- käytettävyys ja käyttöliittymien suunnitteluperiaatteet
- XR-käyttöliittymien toteuttamiseen tarvittavien sovellusten hallinta
- käyttöliittymäelementtien tuonti pelimoottoriin ja niiden toiminnallisuuden ohjelmointi

Esitietovaatimukset

Opiskelijalla on oltava suoritettuna opintojakso ”Graafinen suunnittelu”.

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit arvosanalle 1 tyydyttävä

Opiskelija ymmärtää käytettävyyden merkityksen sovelluskehityksessä. Opiskelija tuntee käyttöliittymien suunnittelun periaatteet ja osaa soveltaa niitä XR-ympäristöön. Opiskelija osaa toteuttaa käyttöliittymän XR-ympäristöön. Hän on suorittanut tehtävät hyväksytysti.

Arviointikriteerit arvosanalle 3 hyvä

Opiskelija ymmärtää käytettävyyden merkityksen sovelluskehityksessä. Opiskelija tuntee käyttöliittymien suunnittelun periaatteet ja osaa soveltaa niitä XR-ympäristöön hyvin. Opiskelija osaa toteuttaa käyttöliittymän XR-ympäristöön hyvin. Hän on suorittanut opintojakson tehtävät hyvin ja on osannut soveltaa opittuja asioita niiden suorittamisessa.

Arviointikriteerit arvosanalle 5 kiitettävä

Opiskelija ymmärtää käytettävyyden merkityksen sovelluskehityksessä. Opiskelija tuntee käyttöliittymien suunnittelun periaatteet ja osaa soveltaa niitä XR-ympäristöön kiitettävästi. Opiskelija osaa toteuttaa käyttöliittymän XR-ympäristöön kiitettävästi. Hän on suorittanut opintojakson tehtävät soveltaen opittua erityisen ansiokkaasti.

Arviointikriteerit arvosanalle hyväksytty

Opiskelija ymmärtää käytettävyyden merkityksen sovelluskehityksessä. Opiskelija tuntee käyttöliittymien suunnittelun periaatteet ja osaa soveltaa niitä XR-ympäristöön. Opiskelija osaa toteuttaa käyttöliittymän XR-ympäristöön. Hän on suorittanut tehtävät hyväksytysti.

Siirry alkuun