Skip to main content

Sustainability Communication of Textile and Fashion Brands (5 ECTS)

Code: K000FA55-3003

General information


Enrollment
02.12.2024 - 15.12.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
04.04.2025 - 09.05.2025
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 ECTS
Mode of delivery
On-campus
Unit
(2019-2024) Cultural Management & Fashion and Clothing
Campus
Hämeentie 135 D
Teaching languages
Finnish
Seats
12 - 23
Degree programmes
Master's Degree Programme in Fashion and Clothing
Teachers
Linda Turunen
Teacher in charge
Natalia Särmäkari
Groups
K0924S6
Vaatetusalan tutkinto-ohjelma ylempi
Course
K000FA55

Implementation has 4 reservations. Total duration of reservations is 26 h 0 min.

Time Topic Location
Fri 04.04.2025 time 09:00 - 15:30
(6 h 30 min)
Brändin vastuullisuusviestintä tekstiili- ja vaatetusalalla K000FA55-3003
AR342 Oppimistila Konsepti
Thu 17.04.2025 time 09:00 - 15:30
(6 h 30 min)
Brändin vastuullisuusviestintä tekstiili- ja vaatetusalalla K000FA55-3003
AR342 Oppimistila Konsepti
Fri 25.04.2025 time 09:00 - 15:30
(6 h 30 min)
Brändin vastuullisuusviestintä tekstiili- ja vaatetusalalla K000FA55-3003
AR342 Oppimistila Konsepti
Fri 09.05.2025 time 09:00 - 15:30
(6 h 30 min)
Brändin vastuullisuusviestintä tekstiili- ja vaatetusalalla K000FA55-3003
AR342 Oppimistila Konsepti
Changes to reservations may be possible.

Objective

• The student expands their professional competence to brand responsibility communication.
• The student understands the importance of responsibility communication as part of a brand's successful operations and social responsibility.
• The student is able to critically examine organizations’ responsibility communication in their field and to plan and manage the related development work, taking into account different communication channels and stakeholders.
• The student understands different aspects of corporate social responsibility (CSR) reporting and the legislation behind CSR reporting obligation.

Content

• Objectives and challenges of responsibility communication
• Brand strategy in responsibility communication
• Target groups and communication channels of responsibility communication
• Corporate social responsibility and reporting
• Responsibility in communication

Location and time

Aika: 4.4.–1.6.2025.
Paikka: opetuspäivät järjestetään hybridinä Arabian kampuksella (oppimistila Konsepti AR342) ja Zoomissa (linkki ilmoitetaan Moodlessa).

Opetuspäivät:
Pe 4.4. klo 9–15:30
To 17.4. klo 9–15:30
Pe 25.4. klo 9–15:30
Pe 9.5. klo 9–15:30

Viimeisten tehtävien palautus 1.6. mennessä.

Materials

Oppimateriaali ja kirjallisuus jaetaan kurssin aikana Moodle-oppimisalustalla. Osa kirjallisuudesta on englanninkielistä.

Teaching methods

Luennot, etäluennot, itsenäinen työskentely ja ryhmätyöt. Kurssin oppimisalustana toimii Moodle.

Employer connections

Opintojaksolla on työelämän edustajien vierailuluentoja.

Exam schedules

Ei tenttejä.

International connections

Kansainvälinen vertaisarvioitu kirjallisuus ja muut materiaalit.

Completion alternatives

-

Student workload

5 op = 135 h (27h/op).

Osallistavat luennot: 22h
Itsenäinen ja ryhmätyöskentely: 113h

Content scheduling

Opetuspäivät
4.4. Vastuullisuusviestinnästä tekoihin
Kurssin käytänteet
Vastuullisuusviestinnän tavoitteet
Vastuullisuusviestinnän kohderyhmät ja kanavat

17.4. Vastuullisuusviestintä ja brändi
Vastuullisuusviestintä osana brändiviestintää
Vierailijaluento.

25.4. Vastuullista viestintää muuttuvassa liiketoimintaympäristössä
Vierailijaluento: Yhteiskuntavastuu ja vastuullisuusraportointi.
Vierailijaluento: Ympäristöväittämien direktiiviehdotuksen tilannekatsaus ja muut aloitteet.
Viestinnän vastuullisuus
Vastuullisuusviestinnän haasteet

9.5. Opintojakson päätös - etänä
Lopputehtävien esittelyt
Kurssin yhteenveto


Kurssitehtävät ja niiden palautuspäivät

Kirjallinen kurssityö valmistellaan itsenäisesti tai parityönä. Kirjallisen työn palautuspäivä on 18.5 klo 21. Mikäli kirjallisesta työstä haluaa palautetta raportin valmistelun aikana, voi työn palauttaa alla olevien vapaaehtoisten checkpointien mukaisesti:
- Tehtävä 1: palautus 13.4 klo 21 mennessä --> palaute 17.4 luennolla
- Tehtävä 2: palautus 4.5 klo 21 mennessä --> palaute 9.5 esityskerralla

Kurssityön esitys: palautus Moodlealustalle esityspäivänä 9.5 klo 8:45 mennessä
Raporttien vertaisarviointi: palautus 1.6 klo 21 mennessä
Itsearviointi: palautus 1.6 klo 21 mennessä

Further information

Opintojakson osaamistavoitteet

- Opiskelija laajentaa ammatillista osaamistaan brändin vastuullisuusviestintään.
- Opiskelija ymmärtää vastuullisuudesta viestimisen merkityksen osana brändin menestyksekästä toimintaa sekä yhteiskuntavastuuta.
- Opiskelija osaa tarkastella kriittisesti alansa organisaatioiden vastuullisuusviestintää sekä suunnitella ja johtaa vastuullisuusviestintään liittyvää kehitystyötä alansa organisaatiossa erilaiset viestintäkanavat ja sidosryhmät huomioiden.
- Opiskelija ymmärtää vastuullisuusraportoinnin eri osa-alueet ja raportointivelvoitteen taustalla vaikuttavaa lainsäädäntöä.


Sisältö

- Vastuullisuusviestinnän tavoitteet ja haasteet
- Vastuullisuusviestinnän kohderyhmät ja viestintäkanavat
- Yhteiskuntavastuu ja kestävyysraportointi
- Viestinnän vastuullisuus
- Brändin strategia vastuullisuusviestinnässä

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

The student is able to describe the importance of brand responsibility communication and identifies the key elements of responsibility communication. The student is aware of the different aspects of CRS reporting and the legislation behind the reporting obligation. The student has completed the assigned tasks and participated in learning situations.

Assessment criteria, good (3)

The student understands the importance of responsibility communication. The student identifies the key elements of responsibility communication. The student is able to plan and manage the development work related to responsibility communication in an organization of their field, taking into account different communication channels and stakeholders. The student understands the different aspects of CRS reporting and the legislation behind the reporting obligation. The student has completed the assigned tasks and actively participated in learning situations.

Assessment criteria, excellent (5)

The student understands comprehensively the importance of responsibility communication. The student is able to analyze responsibility communication in their operating environment. The student is able to plan and manage the development work related to responsibility communication in an organization of their field, taking into account different communication channels and stakeholders. The student understands the different aspects of CRS reporting and is able to apply their knowledge in the operating environments of their field. The student understands the legislation behind the reporting obligation. The student has completed the assigned tasks on time and participated constructively in learning situations.

Assessment criteria, approved/failed

The student is able to describe the importance of brand responsibility communication and identifies the key elements of responsibility communication. The student is aware of the different aspects of CRS reporting and the legislation behind the reporting obligation. The student has completed the assigned tasks and participated in learning situations.

Assessment methods and criteria

Opintojakso kokonaisuudessaan arvioidaan asteikolla 0-5. Arvioinnissa painottuu palautettavat kirjalliset kurssitehtävät, jota peilataan opintojakson osaamistavoitteisiin. Arviointiin vaikuttaa: kirjallisen yksilö/parityön ja esityksen arviointi (60%), annetun vertaisarvioinnin laatu (30%), ja opiskelijan oma arvio (10%).

Opintojakson arviointikriteerit löytyvät Opinto-oppaasta.

Opintojakson osaamisen osoittaminen aiemmilla opinnoilla: Jos arvioit, että muu aiemmin hankkimasi osaaminen on riittävä tähän opintojaksoon, keskustele siitä tutoropettajasi kanssa pikimmiten.

Qualifications

Competence corresponding to the following courses:
K000FA53 Textile and Fashion Value Chains and Indicators of Responsibility 5 cr

Go back to top of page