Tutkimusmenetelmät (5 op)
Toteutuksen tunnus: LC00EH12-3007
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
02.12.2024 - 12.01.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
13.01.2025 - 11.05.2025
Toteutus on käynnissä.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- TKI-osuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- (2019-2024) Liiketalous
- Opetuskielet
- englanti
- Paikat
- 20 - 35
- Koulutus
- Degree Programme in European Business Administration
- Opettajat
- Michael Keaney
- Vastuuopettaja
- Suvi Moll
- Ryhmät
-
LITO_VVVapaastivalittavat, liiketalous
-
LB22_HIncoming DD HTW Saarbrücken
- Opintojakso
- LC00EH12
Toteutuksella on 10 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 30 t 0 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Ma 13.01.2025 klo 14:00 - 17:00 (3 t 0 min) |
Research Methods LC00EH12-3007 |
MMB101
Auditorio 1 krs.
|
Ma 20.01.2025 klo 14:00 - 17:00 (3 t 0 min) |
Research Methods LC00EH12-3007 |
MMB101
Auditorio 1 krs.
|
Ma 27.01.2025 klo 14:00 - 17:00 (3 t 0 min) |
Research Methods LC00EH12-3007 |
MMB101
Auditorio 1 krs.
|
Ma 03.02.2025 klo 14:00 - 17:00 (3 t 0 min) |
Research Methods LC00EH12-3007 |
MMB101
Auditorio 1 krs.
|
Ma 10.02.2025 klo 14:00 - 17:00 (3 t 0 min) |
Research Methods LC00EH12-3007 |
MMB101
Auditorio 1 krs.
|
Ma 24.02.2025 klo 14:00 - 17:00 (3 t 0 min) |
Research Methods LC00EH12-3007 |
MMB101
Auditorio 1 krs.
|
Ma 03.03.2025 klo 14:00 - 17:00 (3 t 0 min) |
Research Methods LC00EH12-3007 |
MMB101
Auditorio 1 krs.
|
Ma 10.03.2025 klo 14:00 - 17:00 (3 t 0 min) |
Research Methods LC00EH12-3007 |
MMB101
Auditorio 1 krs.
|
Ma 17.03.2025 klo 14:00 - 17:00 (3 t 0 min) |
Research Methods LC00EH12-3007 |
MMB101
Auditorio 1 krs.
|
Ma 24.03.2025 klo 14:00 - 17:00 (3 t 0 min) |
Research Methods LC00EH12-3007 |
MMB101
Auditorio 1 krs.
|
Tavoitteet
Käytyään kurssin opiskelija:
• ymmärtää keskeisten metodologisten valintojen tärkeyden ja vaikutuksen
• kykenee soveltamaan luotettuja arviointimentelmiä kirjallisen työn arvioimiseen
• on saavuttanut paremmat tiedonhakutaidot
• osaa soveltaa strategisia suunnittelutaitoja, mukaan lukien (1) Ajanhallinnan (2) Tiedonhallinnan ja (3) Tiedonkeruun ja analysoinnin
• kykenee tekemään yksityiskohtaisen tutkimussuunnitelman
• kykenee hyödyntämään kaikkia saatavilla olevia tietolähteitä
• kykenee tietolähteiden kriittiseen arviointiin
• kykenee soveltamaan tieteellisen raportoinnin konventioita täsmällisesti
• kykenee tekemään tämänhetkisiä sosiaalisia tai talous- ja elinkeinoelämän ongelmia ja haasteita koskevia tieteellisiä analyysejä
Sisältö
• Sopivien tutkimusaiheiden identifioiminen
• Kirjallisuushakumenetelmät
• Kirjallisuuskatsaus ja kriittinen analyysi
• Teorian rooli
• Tutkimusprojektityypit
• Kirjalliset kommunikaatiotekniikat
• Yhteiskuntatieteen filosofia
• Tiedon kerääminen ja analysointi
• Tutkimusetiikka
Aika ja paikka
Mondays, 14:00 - 17:00, in Myyrmäki campus, room MMB101
Oppimateriaalit
There are many good guides to research methods, including this:
Mark Saunders, Philip Lewis and Adrian Thornhill (2019) Research Methods for Business Students, 8th ed. Harlow: Pearson. (ISBN 978-1-292-20878-7)
There is a large selection of books that discuss research methods in the library. Almost all of these are suitable as reference books to consult during your research. Where appropriate, the lecturer will supply additional reading materials.
Most of the required reading relates to the topic chosen by each student as their research focus.
Opetusmenetelmät
This course comprises a short series of lectures followed by student presentations based on the research topic of their choice. The focus is on learning about research methods by applying them in practice. It is not a course *about* research methods, although of course students will learn from the experience of using them. It is an opportunity to use research methods in practice. Ultimately each student must produce a well-developed research plan that is intended to serve as the basis for their Bachelor's Thesis.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
For students who wish to combine their thesis with their work experience, this course provides useful guidance about how to manage the sometimes conflicting demands of employers and the academic requirements necessary for a successful thesis.
For those who choose a topic related to specifically to their career intentions, this is an excellent opportunity to develop a deeper knowledge and understanding of the subject.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
There are no exams for this course. There are two assignments, and the deadlines for these are more advisory than mandatory, being dependent on each student's individual preferences and personal circumstances. Nevertheless, faster progress leads to faster completion of the course.
More information will be provided in the first lecture.
Kansainvälisyys
The international aspect of the course depends very much on
1. the choice of research topic
2. the language skills of the student (access to information sources in different languages)
3. the availability of information sources from different countries or regions
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
There is a total of 130 hours allocated to this course. These are divided as follows:
Activity / Hours
Lectures 18
Assessment (including presentations) 62
Reading, literature search 50
Sisällön jaksotus
An introductory series of lectures will be presented, during which period students should be able to identify a research topic and begin work learning more about that. This will form the basis of the preliminary literature review, which is the first assignment.
Preliminary literature review - a presentation followed by the delivery of a written report one week later, using feedback and criticism gained from the discussion following the presentation. This is worth 25% of the total assessment.
Presentations are scheduled to begin in March. Confirmation of the presentation schedule will be agreed in class with the lecturer.
Lisätietoja opiskelijoille
Regular attendance is strongly encouraged. This applies particularly to the presentations, which are often the most rewarding and informative parts of the course. Regardless of the topics chosen by other students, we are all able to learn from each other's experiences of problems in research work, and how to overcome these.
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
The grading scale employed in the course is the standard Metropolia grading scale:
Grade Percentage/points Explanation
5 90 – 100 Outstanding performance: not only fulfils all standard requirements but demonstrates originality and imagination
4 80 – 89 Excellent performance, fulfilling all tasks in an appropriate manner
3 70 – 79 Strong performance, showing strong understanding of basic concepts and good grasp of techniques, but with certain minor problems still requiring further attention
2 60 – 69 Good performance, demonstrating basic grasp of concepts and techniques but less adept at more advanced application of these
1 50 – 59 Adequate performance, showing just enough understanding of the subject to merit a pass grade but requiring greater effort to achieve a more satisfactory result
0 0 – 49 30 – 49: insufficient to pass but capable of achieving a more satisfactory result if greater effort is made
0 – 29: a result indicating a significant lack of effort on the part of the student, and a clear signal that major improvements are necessary in the organisation of study time
Esitietovaatimukset
Liiketalouden perus- ja ammatilliset opinnot tai vastaavat tiedot