Skip to main content

Brain well-being - cognitive ergonomics (5 ECTS)

Code: XX00FD20-3006

General information


Enrollment
02.12.2024 - 10.03.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
24.03.2025 - 16.05.2025
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 ECTS
Virtual portion
5 ECTS
Mode of delivery
Online
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 50
Degree programmes
Physiotherapy
Teachers
Irma Gerstenmaier
Teacher in charge
Irma Gerstenmaier
Course
XX00FD20
No reservations found for implementation XX00FD20-3006!

Learning outcomes

The student
- is able to use concepts related to brain health and the load of brain work, as well as cognitive ergonomics
- is able to identify the connection of one's own lifestyle to brain health
- identify the features of stress factors in brain work and their effects on load capacity
- is able to identify the connection between psychosocial stress factors imposed by work and one's own well-being in different work tasks
- identify the opportunities of existing local health support networks in the work and study community
- is able to plan and implement a versatile weekly plan that promotes brain well-being, taking into account load factors and own resources
- is able to assess the suitability of methods that streamline brain well-being for one's everyday life

Content

- brain well-being promoting health
- brain well-being produces mental well-being and mental health
- individuality in perceived well-being
- brain health
- cognitive ergonomics
- load on brain work
- psychosocial stress factors
- ways to streamline brain work, including local networks in the work and study community

Teaching methods

Verkkokurssin toteutus kokonaan Moodle verkko-oppimisympäristössä, sisältäen yksilö- ja pienryhmässä tehtäviä oppimistehtäviä.

Location and time

Verkkoympäristö, Moodle: XX00FD20 - 3006 Aivojen hyvinvointi - kognitiivinen ergonomia (VOK). Verkkokurssin toteutus 24.3. - 16.5.2025, ohjeistetun viikkorytmin mukaan (ks. ohje sisällön jaksotus).

Learning materials and recommended literature

Oppimateriaali Moodlen työtilassa, Moodle.metropolia.fi

Opettajan laatimat tehtävät ja MATERIAALIT ovat Tekijänoikeuslain (404/61) mukaisia teoksia, joihin opettajalla on tekijänoikeus. Tehtäviä JA MATERIAALEJA ei saa käyttää muuten kuin omissa opinnoissaan. Niiden julkinen levittäminen on sallittua vain opettajan luvalla

Student workload

5 op = 27h x 5 = 135h

Content scheduling

Itsenäistä opiskelua 5 op. Moodle työtilassa annettuihin ohjeisiin ja oppimateriaaleihin perustuen seuraavan viikkorytmin mukaan.

Osio 1 Aivojen hyvinvointi: Esittäytyminen pienryhmässä + yksilötehtävä + vertaispalautteet + pienryhmätehtävä (24.3. - 9.4.2025)
Osio 2 Aivojen kuormitus- ja voimavaratekijät: Yksilötehtävä + vertaispalautteet + yhteenveto saaduista palautteista (10.4. - 25.4.2025)
Osio 3 Aivojen hyvinvointisuunnitelman kokeilujakso: Yksilötehtävä + vertaispalautteet + pienryhmätehtävä (28.4. - 14.5.2025)
Osio 4 Oman oppimisen pohdinta: Yksilötehtävä (15.5. -16.5.2025)

Further information for students

Kohderyhmä ja esitietovaatimukset

Verkkokurssi soveltuu kaikille, jotka ovat kiinnostuneita aivojen hyvinvoinnista. Edeltävä osaaminen: ei edeltävää vaatimusta.

Assessment methods and criteria

Hyväksyttyyn kokonaisarviointiin vaaditaan kaikkien tehtävien hyväksytty suoritus.

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Assessment criteria, approved/failed

The student is able to:
- demonstrate familiarization with the knowledge base of the field
- distinguish everyday knowledge from scientific knowledge
- use the concepts of the field appropriately
- evaluate personal strengths and development needs
- demonstrate having reached the goals set for the core competence

Go back to top of page