Monialainen toiminnan kehittäminen ja johtaminen mielenterveystyössä (5 op)
Toteutuksen tunnus: S000FD48-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
02.12.2024 - 15.12.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
01.01.2025 - 31.07.2025
Toteutus on käynnissä.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- (2019-2024) Terveys
- Toimipiste
- Myllypurontie 1
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 35
- Koulutus
- Mielenterveystyön kehittämisen ja johtamisen tutkinto-ohjelma (YAMK)
- Opettajat
- Camilla Långstedt
- Vastuuopettaja
- Camilla Långstedt
- Ryhmät
-
S2824S6Mielenterveystyön kehittämisen ja johtamisen tutkinto-ohjelma ylempi
- Opintojakso
- S000FD48
Toteutuksella on 4 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 26 t 0 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Ma 14.04.2025 klo 09:00 - 15:30 (6 t 30 min) |
Monialainen toiminnan kehittäminen ja johtaminen mielenterveystyössä S000FD48-3002 |
|
Ti 15.04.2025 klo 09:00 - 15:30 (6 t 30 min) |
Monialainen toiminnan kehittäminen ja johtaminen mielenterveystyössä S000FD48-3002 |
|
Ma 05.05.2025 klo 09:00 - 15:30 (6 t 30 min) |
Monialainen toiminnan kehittäminen ja johtaminen mielenterveystyössä S000FD48-3002 |
|
Ti 06.05.2025 klo 09:00 - 15:30 (6 t 30 min) |
Monialainen toiminnan kehittäminen ja johtaminen mielenterveystyössä S000FD48-3002 |
Tavoitteet
Opiskelija
- osaa asiakaslähtöisen ja monialaisen tuen ja hoidon tarpeen arvioinnin, tavoitteiden asettamisen, arvioinnin ja dokumentoinnin.
- tunnistaa asiakkaan ja hänen läheisensä psykoterapian tarpeen ja merkityksellisyyden, ohjauksen prosessit, ja toteutusmahdollisuudet
- osaa toimia oman ammatin edustajana ja kehittäjänä monialaisessa yhteistyössä
- osaa hyödyntää dialogisia työmenetelmiä asiakaslähtöisesti monialaisessa yhteistyössä
- osaa hyödyntää asiakkaiden palveluissa yhteensovittavaa johtajuutta
Sisältö
Asiakaslähtöisyyden ja monialaisen ja monitoimijaisen yhteistyön, kehittämisen ja johtamisen keskeiset sisällöt
Psykoterapian prosessi ja merkitys ja toteutusmahdollisuudet
Asiakaslähtöisyyden ja monialaisen ja monitoimijaisen yhteistyön dialogiset ja digitaaliset työmenetelmät
Yhteensovittavan johtajuuden huomiointi monialaisessa mielenterveystyössä
Aika ja paikka
Verkkoluento 1. 7 h (14.4.2025 klo 9-15.30) zoom-linkki toimitetaan toteutukselle hyväksytyille opiskelijoille
Verkkoluento 2. 7h (15.4.2025 klo 9-15.30) zoom-linkki toimitetaan toteutukselle hyväksytyille opiskelijoille
Työpaja 1 (Verkkoluento) 3. 7h (5.5.2025. klo 9-15.30)
Työpaja 2 (Verkkoluento) 4 7h (6.5.2025 klo 9-15.30)
Oppimateriaalit
Julkaistaan myöhemmin.
Opettajan laatimat tehtävät ja MATERIAALIT ovat Tekijänoikeuslain (404/61) mukaisia teoksia, joihin opettajalla on tekijänoikeus. Tehtäviä JA MATERIAALEJA ei saa käyttää muuten kuin omissa opinnoissaan. Niiden julkinen levittäminen on sallittua vain opettajan luvalla.
Opetusmenetelmät
Ohjattu opiskelu verkossa Learn-oppimisympäristössä. Opintojakso sisältää verkkoluentoja (ZOOM) sekä yksilötyönä tai pienryhmässä tehtävän kirjallisen oppimistehtävän. Opetus yhteistyössä Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulun (XAMK) kanssa
Aktivoivat luennot
Etäopiskelu
Harjoitustehtävät
Kansainvälisyys
kirjallisuus ja www-sivut, mahdolliset vieraat
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
1 op lähiopiskelua
4 op etäopiskelua
Sisällön jaksotus
Lähi- ja etäopetuspäivät: ks. lukujärjestys
• asiakaslähtöisyyden ja monialaisen ja monitoimijaisen yhteistyön, kehittämisen ja johtamisen keskeiset sisällöt
• psykoterapian prosessi ja merkitys ja toteutusmahdollisuudet
• asiakaslähtöisyyden ja monialaisen ja monitoimijaisen yhteistyön dialogiset ja digitaaliset työmenetelmät
• Yhteensovittavan johtajuuden huomiointi monialaisessa mielenterveystyössä
Lisätietoja opiskelijoille
Avoimen Ylemmän AMK :n opiskelijalta vaaditaan samoja opiskeluvalmiuksia kuin ylemmän AMK tutkinto-opiskelijoilta (sosiaali- ja terveysalan ammattikorkeakoulututkinnon tai muun soveltuvan korkeakoulututkinnon suorittanut, joilla on vähintään kolmen vuoden työkokemus asianomaiselta alalta). Opiskelija itse vastaa siitä, että hänellä on vaadittavat opiskeluvalmiudet.
Opinnoissamme käytetään sähköisiä opiskeluvälineitä, oppimisen edistämiseksi artikkelien lukemista, tiedon etsintää ja työelämälähtöistä oppimistehtäviä.
Opintojakson tehtävässä voi käyttää tekoälyä, mutta opiskelijan tulee ilmoittaa sen käyttö selkeästi.
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa hyvin opintojakson sisällön. Hän hankkii aktiivisesti tietoa ja tulkitsee sen keskeisiä yhteyksiä työelämään. Hänellä on kyky analysoida oppimaansa ja soveltaa opittua työelämän kontekstiin.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa monipuolisesti ja laaja-alaisesti opintojakson sisällön. Hänellä on erinomainen tarkoitusta vastaava tiedonhankinnan osaaminen. Hän osoittaa tekemissään ratkaisuissa itsenäisyyttä, vastuullisuutta ja kykyä ohjata muita. Hänen kykynsä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin osoittaa luovuutta ja laaja-alaisuutta.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Hyväksytty: Opiskelija osoittaa (osaamisen arviointikohteissa) hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä yhdistää oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Jakson harjoitustehtävät arvioidaan hyväksytty / hylätty tai 1-5. Taällä toteutuksella arviointi perustuu tehtävän arvosanaan.
Lisätiedot
Aiemmin hankitun osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen (AHOT)
Opintojakson tai sen osan voi hyväksilukea aiemmin suoritetulla ylemmän korkeakoulututkinnon tasoisella opinnolla, jonka sisällöt vastaavat tämän opintojakson sisältöjä ja/tai työkokemuksella tehtävistä, joista on saanut sisältöä vastaavan vahvan osaamisen.