Siirry suoraan sisältöön

Digitaalinen liiketoiminta (5 op)

Toteutuksen tunnus: LD00EH78-3017

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.12.2024 - 05.01.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
13.01.2025 - 16.03.2025
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
(2019-2024) Liiketalous
Toimipiste
Leiritie 1
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 35
Koulutus
Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettajat
Erkki Alanen
Tero Hujala
Vastuuopettaja
Anne Perkiö
Ryhmät
LXD24K2
Liiketalouden tutkinto-ohjelma monimuoto
Opintojakso
LD00EH78

Toteutuksella on 8 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 26 t 0 min.

Aika Aihe Tila
Ti 14.01.2025 klo 17:00 - 20:15
(3 t 15 min)
Digitaalinen liiketoiminta LD00EH78-3017
MMC304 Oppimistila
Ti 21.01.2025 klo 17:00 - 20:15
(3 t 15 min)
Digitaalinen liiketoiminta LD00EH78-3017
Online luento Zoomilla. Mahdollisuus osallistua myös livenä kampuksella tilassa MMC223. Katso lisätiedot.
Ti 28.01.2025 klo 17:00 - 20:15
(3 t 15 min)
Digitaalinen liiketoiminta LD00EH78-3017
Online luento Zoomilla.
Ti 04.02.2025 klo 17:00 - 20:15
(3 t 15 min)
Digitaalinen liiketoiminta LD00EH78-3017
Online luento Zoomilla.
Ti 11.02.2025 klo 17:00 - 20:15
(3 t 15 min)
Digitaalinen liiketoiminta LD00EH78-3017
MMA118 IT-Tila
Ti 25.02.2025 klo 17:00 - 20:15
(3 t 15 min)
Digitaalinen liiketoiminta LD00EH78-3017
MMA118 IT-Tila
Ti 04.03.2025 klo 17:00 - 20:15
(3 t 15 min)
Digitaalinen liiketoiminta LD00EH78-3017
MMA118 IT-Tila
Ti 11.03.2025 klo 17:00 - 20:15
(3 t 15 min)
Digitaalinen liiketoiminta LD00EH78-3017
MMA118 IT-Tila
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää toiminnanohjauksen merkityksen liiketoiminnalle ja osaa suunnitella ja toteuttaa verkkokaupan ylläpitoon ja kehittämiseen liittyviä toimenpiteitä. Opiskelija ymmärtää kannattavan liiketoiminnan perusteet ja osaa soveltaa sen periaatteita päätöksenteossa.

Sisältö

- toiminnanohjauksen merkitys markkinoinnille osana liiketoimintaa
- verkkokaupan perustaminen ja sisällöntuotanto
- verkkokaupan maksuliikenne- ja logistiikkaratkaisut
- asiakashankinta ja asiakasetujen suunnittelu sekä toteutus
- liiketoiminnan kannattavuuden suunnittelu, seuranta ja raportointi
- kestävä kehitys verkkokaupassa

Opetusmenetelmät

Lähiopetusta kampuksella sekä etäopetusta.
Luentoja, harjoitustehtäviä ja itseopiskelua.

Lisätietoja opiskelijoille

Toteutus on suunnattu Metropolian opiskelijoille.
Toteutuksen tarkempi sisältö esitellään ensimmäisellä luentokerralla.

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi perustuu pisteytettäviin harjoitustehtäviin.

Esitietovaatimukset

Markkinointi 5 op tai vastaava osaaminen

Siirry alkuun