Social participation and the disadvantaged (5 cr)
Code: SX00EP01-3015
General information
- Enrollment
-
02.12.2024 - 15.12.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
17.01.2025 - 10.03.2025
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Online
- Unit
- (2019-2024) School of Wellbeing
- Campus
- Myllypurontie 1
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 30
- Degree programmes
- Social Services
- Teachers
- Teija Kynkäänniemi
- Groups
-
SXH24S2VESosiaalialan tutkinto-ohjelma, Sosionomi (sosiaaliohjaus), verkkototeutus
- Course
- SX00EP01
Implementation has 6 reservations. Total duration of reservations is 20 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Fri 17.01.2025 time 13:00 - 16:00 (3 h 0 min) |
Sosiaalinen osallisuus ja huono-osaisuus SX00EP01-3015 |
https://metropolia.zoom.us/j/61123264006
|
Thu 06.02.2025 time 09:00 - 16:00 (7 h 0 min) |
Sosiaalinen osallisuus ja huono-osaisuus SX00EP01-3015 |
|
Wed 26.02.2025 time 13:00 - 16:00 (3 h 0 min) |
Sosiaalinen osallisuus ja huono-osaisuus SX00EP01-3015 |
|
Fri 28.02.2025 time 09:00 - 12:00 (3 h 0 min) |
Sosiaalinen osallisuus ja huono-osaisuus SX00EP01-3015 / TENTTI |
|
Mon 10.03.2025 time 09:00 - 10:00 (1 h 0 min) |
Sosiaalinen osallisuus ja huono-osaisuus SX00EP01-3015 |
|
Fri 28.03.2025 time 09:00 - 12:00 (3 h 0 min) |
Sosiaalinen osallisuus ja huono-osaisuus SX00EP01-3015 UUSINTATENTTI MOODLESSA |
Objective
The students will identify the contributory factors to human well-being. They will understand the importance of inclusion and the sense of community to human well-being. They understand exclusion and being disadvantaged as an individual, a community based and a societal phenomenon. The students are able to distinguish between the structures and processes that cause exclusion in a society. The students identify ways to prevent exclusion.
Content
Contributory factors to well-being and social integration. Social risks and problems at different stages of life. Socio-pedagogical means for supporting participation and preventing exclusion.
Location and time
Kaikki kokoontumiset järjestetään Zoomissa:
Orientaatio 17.1.2024 klo 13-16
Opetus ja pienryhmätyöskentely 16.2 klo 9-16
Opetus 26.2 klo 13-16
Tentti 28.2 klo 9-12
Palaute tentistä: 10.3 klo 9-10
Materials
Arja Jokinen, Suvi Raitakari & Johanna Ranta (ed.) 2022. Sosiaalityö yhteiskunnan marginaaleissa - konstruktionistisia jäsennyksiä, p. 21-106.
Johanna Kallio & Mia Hakovirta (ed.) 2020. Lapsiperheiden köyhyys ja huono-osaisuus, seuraavat artikkelit:
Minna Salmi: Lapsiperheiden köyhyys pitää yllä köyhyyden kierrettä
Tuomo Laihiala: Mitä leipäjonot kertovat lapsiperheiden huono-osaisuudesta?
Leena Koivusilta: Vanhempien huono-osaisuuden yhteydet lasten ja nuorten tulevaisuuden voimavaroihin ja ajatuksiin tulevaisuudesta
Ilari Ilmakunnas: Huono-osaisuus jatkuu sukupolvelta toiselle? Tarkastelussa nuorten aikuisten toimeentulotukiasiakkuus
Teaching methods
Opintojakson suorittaminen edellyttää:
- sitoutumista aikataulihin ja osallistumista opetukseen
- kirjallisuuteen ja annettuihin oppimateriaaleihin perehtymistä
- Moodle-oppimistehtävien tekemistä
- pienryhmätyöskentelyyn osallistumista opettajan antamien ohjeiden mukaisesti
- työelämätehtävän tekemistä
- tentin hyväksyttyä suorittamista
Employer connections
Opiskelija perehtyy itsenäisesti sosiaalialan matalan kynnyksen palveluihin annettujen ohjeiden mukaisesti.
Exam schedules
The exam will be held on Zoom on Friday 28 February 2024 from 9 am to 12 pm, including both the individual and group sections. Exam retake dates are agreed upon separately with the teacher.
Completion alternatives
Opintojaksolla ei ole valinnaista suoritustapaa.
Student workload
5 op = 1355 jakautuen seuraavasti:
- kontaktiopetus ja siihen valmistautuminen = 1 op
- oppimistehtävät ja työelämätehtävä = 2 op
- oppimateriaaleihin ja kirjallisuuteen perehtyminen tenttiä varten = 2 op
Content scheduling
Kevätlukukausi, 3. periodi.
Further information
Opettaja kertoo opintojakson alussa tekoälyn käyttöön liittyvät linjaukset. Tekoälyn käyttäminen tehtävissä, joissa se on erikseen kielletty, on opintovilppiä.
Samoin tekoälyn puutteellinen merkintä on vilppiä.
Palauttamalla verkkotentin tai verkkototeutuksen tehtävät opiskelija vakuuttaa osaamisen osoittamisensa perustuvan itsenäiseen tekemiseen ja eettiseen toimintaan. Vilppi voi johtaa jopa vuoden määräaikaiseen erottamiseen ammattikorkeakoulusta. Ammattikorkeakoululaki 932/2014, 38 §. Verkkototeutuksen itsenäisen osaamisen varmistamiseksi opettaja voi harkintansa mukaan edellyttää osaamisen osoittamista valvotuissa olosuhteissa tai suullisella tentillä. Opettaja tiedottaa osaamisen näyttötavasta viimeistään opinnon alkaessa.
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.
Assessment criteria, good (3)
See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.
Assessment criteria, excellent (5)
See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.
Assessment criteria, approved/failed
See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.
Assessment methods and criteria
Opintojakso arvioidaan numeerisesti asteikolla hylätty-5. Arviointi perustuu lopputentistä saatuun arvosanaan. Oppimistehtävät arvioidaan asteikolla hyväksytty-hylätty.