Skip to main content

Human Growth and Development (5 ECTS)

Code: SX00EO99-3023

General information


Enrollment
05.05.2025 - 18.05.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
11.08.2025 - 31.12.2025
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 ECTS
Virtual portion
5 ECTS
Mode of delivery
Online
Unit
School of Wellbeing
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Social Services
Teachers
Mona Laine
Tuomas Leisti
Groups
SXH25K2VE
Sosiaalialan tutkinto-ohjelma, verkkototeutus (sosiaaliohjaus)
Course
SX00EO99

Implementation has 6 reservations. Total duration of reservations is 18 h 0 min.

Time Topic Location
Thu 14.08.2025 time 13:00 - 16:00
(3 h 0 min)
Ihmisen kasvu ja kehitys SX00EO99-3023
Thu 28.08.2025 time 09:00 - 12:00
(3 h 0 min)
Ihmisen kasvu ja kehitys SX00EO99-3023
Fri 29.08.2025 time 13:00 - 16:00
(3 h 0 min)
Ihmisen kasvu ja kehitys SX00EO99-3023

Thu 11.09.2025 time 09:00 - 12:00
(3 h 0 min)
Ihmisen kasvu ja kehitys SX00EO99-3023
Fri 12.09.2025 time 09:00 - 12:00
(3 h 0 min)
Ihmisen kasvu ja kehitys SX00EO99-3023

Thu 25.09.2025 time 13:00 - 16:00
(3 h 0 min)
Oppimistehtävän purku, Ihmisen kasvu ja kehitys SX00EO99-3023
Changes to reservations may be possible.

Learning outcomes

The students are familiar with the stages of human growth and development (early childhood, childhood, adolescence, adulthood and old age) and are able to analyze the factors affecting them. The students of the early childhood education path will be particularly familiar with the developmental stages of the child's early childhood.

Content

Key development theories. Human physical, mental, cognitive and social development and growth at different ages. The students of the early childhood education path will focus especially on the child's growth and development.

Teaching methods

Osallistavat luennot
Oppimistehtävät
Itsenäinen työskentely
Kirjallisuus
Tentti (Moodlessa)

Location and time

Kaikki luennot pidetään verkossa. Luennoilla sekä opettaja että opiskelijat pitävät kameran auki, ellei toisin ohjeisteta.

14.08.2025 12.45 - 16.00: Opintojakson orientaatioluento ja aivojen kehitys / Mona Laine https://metropolia.zoom.us/j/2145044992

28.08.2025 09.00 - 11.45: Kiintymyssuhteet ja itsesäätelytaidot / Mona Laine
https://metropolia.zoom.us/j/2145044992

29.08.2025 12.45 - 16.00: Nuoruus, varhaisaikuisuus ja vakiintunut aikuisuus / Tuomas Leisti
https://metropolia.zoom.us/j/5257347903

11.09.2025 09.00 - 11.45: Sukupuoli ja seksuaalisuus / Mona Laine
https://metropolia.zoom.us/j/2145044992

12.09.2025 09.00 - 11.45: Keski-ikä ja vanhuus. Koulutus ja työelämä / Tuomas Leisti
https://metropolia.zoom.us/j/5257347903

25.09.2025 12.45 - 16.00 Tehtävän purku / Mona Laine
https://metropolia.zoom.us/j/2145044992

Lisäksi yksilötentti Moodlessa, jonka tekemiseen opettajat ohjaavat opintojakson alussa.

Orientaatioluennolla ja tehtävänpurussa on läsnäolovelvollisuus. Muuten luennoille on 70% läsnäolovelvoite. Mikäli poissaoloja on enemmän, tulee opiskelijalle korvaava reflektiotehtävä.

Muutokset ovat mahdollisia.

Opettaja kertoo opintojakson alussa tekoälyn käyttöön liittyvät linjaukset. Tekoälyn käyttäminen tehtävissä, joissa se on erikseen kielletty, on opintovilppiä. Samoin tekoälyn puutteellinen merkintä on vilppiä. Vilppitapaukset käsitellään Metropolian kurinpidollisen ohjeen (14.6.2023) mukaisesti.

Learning materials and recommended literature

Tenttimateriaali:

Luentomateriaalit

Nurmi, J., Ahonen, T., Lyytinen, H., Lyytinen, P., Pulkkinen, L. & Ruoppila, I. (2023). Ihmisen psykologinen kehitys (10. uud. p.). PS-kustannus. SIVUT 182-404

Alternative completion methods of implementation

Ahot-vastaava: Tuomas Leisti

Internship and working life connections

Haastattelutehtävän voi toteuttaa työelämäyhteistyössä.

Exam dates and retake possibilities

Tentti suoritetaan Moodlessa tiettynä ajankohtana. Opettajat antavat tästä opintojakson alussa lisätietoa.

Tentissä on kaikille opiskelijoille runsas tenttiaika, eikä yksittäisiä lisäaikoja ole tarpeen käyttää. Jos sinulla kuitenkin on jokin muu yksilöllisen järjestelyn päätös, kerro siitä heti opintojakson alussa opettajalle.

Student workload

1 op vastaa 27 h opiskelijan työtä, eli 5 op tarkoittaa 135 h.

Assessment methods and criteria

Oppimistehtävä
Tentti

Tentistä tulee numeerinen arviointi (0 - 5), joka on opintojakson arvosana. Oppismistehtävä voi korottaa tentin arvosanaa. Lisäksi aktiivinen osallistuminen luennoille/korvaavat reflektiotehtävät sekä tehtävien palautus hyväksytysti.

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.

Assessment criteria, good (3)

See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.

Assessment criteria, excellent (5)

See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.

Assessment criteria, approved/failed

See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.

Go back to top of page