Human Growth and Development (5 ECTS)
Code: SX00EO99-3023
General information
- Enrollment
- 05.05.2025 - 18.05.2025
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 11.08.2025 - 31.12.2025
- The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 ECTS
- Virtual portion
- 5 ECTS
- Mode of delivery
- Online
- Unit
- School of Wellbeing
- Campus
- Myllypurontie 1
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Social Services
- Teachers
- Mona Laine
- Tuomas Leisti
- Groups
-
SXH25K2VESosiaalialan tutkinto-ohjelma, verkkototeutus (sosiaaliohjaus)
- Course
- SX00EO99
Implementation has 6 reservations. Total duration of reservations is 18 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Thu 14.08.2025 time 13:00 - 16:00 (3 h 0 min) |
Ihmisen kasvu ja kehitys SX00EO99-3023 |
|
Thu 28.08.2025 time 09:00 - 12:00 (3 h 0 min) |
Ihmisen kasvu ja kehitys SX00EO99-3023 |
|
Fri 29.08.2025 time 13:00 - 16:00 (3 h 0 min) |
Ihmisen kasvu ja kehitys SX00EO99-3023 |
|
Thu 11.09.2025 time 09:00 - 12:00 (3 h 0 min) |
Ihmisen kasvu ja kehitys SX00EO99-3023 |
|
Fri 12.09.2025 time 09:00 - 12:00 (3 h 0 min) |
Ihmisen kasvu ja kehitys SX00EO99-3023 |
|
Thu 25.09.2025 time 13:00 - 16:00 (3 h 0 min) |
Oppimistehtävän purku, Ihmisen kasvu ja kehitys SX00EO99-3023 |
Learning outcomes
The students are familiar with the stages of human growth and development (early childhood, childhood, adolescence, adulthood and old age) and are able to analyze the factors affecting them. The students of the early childhood education path will be particularly familiar with the developmental stages of the child's early childhood.
Content
Key development theories. Human physical, mental, cognitive and social development and growth at different ages. The students of the early childhood education path will focus especially on the child's growth and development.
Teaching methods
Osallistavat luennot
Oppimistehtävät
Itsenäinen työskentely
Kirjallisuus
Tentti (Moodlessa)
Location and time
Kaikki luennot pidetään verkossa. Luennoilla sekä opettaja että opiskelijat pitävät kameran auki, ellei toisin ohjeisteta.
14.08.2025 12.45 - 16.00: Opintojakson orientaatioluento ja aivojen kehitys / Mona Laine https://metropolia.zoom.us/j/2145044992
28.08.2025 09.00 - 11.45: Kiintymyssuhteet ja itsesäätelytaidot / Mona Laine
https://metropolia.zoom.us/j/2145044992
29.08.2025 12.45 - 16.00: Nuoruus, varhaisaikuisuus ja vakiintunut aikuisuus / Tuomas Leisti
https://metropolia.zoom.us/j/5257347903
11.09.2025 09.00 - 11.45: Sukupuoli ja seksuaalisuus / Mona Laine
https://metropolia.zoom.us/j/2145044992
12.09.2025 09.00 - 11.45: Keski-ikä ja vanhuus. Koulutus ja työelämä / Tuomas Leisti
https://metropolia.zoom.us/j/5257347903
25.09.2025 12.45 - 16.00 Tehtävän purku / Mona Laine
https://metropolia.zoom.us/j/2145044992
Lisäksi yksilötentti Moodlessa, jonka tekemiseen opettajat ohjaavat opintojakson alussa.
Orientaatioluennolla ja tehtävänpurussa on läsnäolovelvollisuus. Muuten luennoille on 70% läsnäolovelvoite. Mikäli poissaoloja on enemmän, tulee opiskelijalle korvaava reflektiotehtävä.
Muutokset ovat mahdollisia.
Opettaja kertoo opintojakson alussa tekoälyn käyttöön liittyvät linjaukset. Tekoälyn käyttäminen tehtävissä, joissa se on erikseen kielletty, on opintovilppiä. Samoin tekoälyn puutteellinen merkintä on vilppiä. Vilppitapaukset käsitellään Metropolian kurinpidollisen ohjeen (14.6.2023) mukaisesti.
Learning materials and recommended literature
Tenttimateriaali:
Luentomateriaalit
Nurmi, J., Ahonen, T., Lyytinen, H., Lyytinen, P., Pulkkinen, L. & Ruoppila, I. (2023). Ihmisen psykologinen kehitys (10. uud. p.). PS-kustannus. SIVUT 182-404
Alternative completion methods of implementation
Ahot-vastaava: Tuomas Leisti
Internship and working life connections
Haastattelutehtävän voi toteuttaa työelämäyhteistyössä.
Exam dates and retake possibilities
Tentti suoritetaan Moodlessa tiettynä ajankohtana. Opettajat antavat tästä opintojakson alussa lisätietoa.
Tentissä on kaikille opiskelijoille runsas tenttiaika, eikä yksittäisiä lisäaikoja ole tarpeen käyttää. Jos sinulla kuitenkin on jokin muu yksilöllisen järjestelyn päätös, kerro siitä heti opintojakson alussa opettajalle.
Student workload
1 op vastaa 27 h opiskelijan työtä, eli 5 op tarkoittaa 135 h.
Assessment methods and criteria
Oppimistehtävä
Tentti
Tentistä tulee numeerinen arviointi (0 - 5), joka on opintojakson arvosana. Oppismistehtävä voi korottaa tentin arvosanaa. Lisäksi aktiivinen osallistuminen luennoille/korvaavat reflektiotehtävät sekä tehtävien palautus hyväksytysti.
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.
Assessment criteria, good (3)
See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.
Assessment criteria, excellent (5)
See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.
Assessment criteria, approved/failed
See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.