Development of the Welfare State (5 ECTS)
Code: SX00EO96-3019
General information
- Enrollment
- 02.12.2024 - 31.01.2025
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 07.01.2025 - 25.05.2025
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 ECTS
- Virtual portion
- 5 ECTS
- Mode of delivery
- Online
- Campus
- Myllypurontie 1
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 30
- Degree programmes
- Social Services
- Groups
-
SXH25K2VESosiaalialan tutkinto-ohjelma, verkkototeutus (sosiaaliohjaus)
- Course
- SX00EO96
Implementation has 5 reservations. Total duration of reservations is 13 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Wed 26.03.2025 time 10:00 - 11:30 (1 h 30 min) |
Hyvinvointiyhteiskunnan kehitys SX00EO96-3019 |
|
Thu 03.04.2025 time 12:30 - 15:30 (3 h 0 min) |
Hyvinvointiyhteiskunnan kehitys SX00EO96-3019 |
|
Wed 09.04.2025 time 09:00 - 11:30 (2 h 30 min) |
Hyvinvointiyhteiskunnan kehitys SX00EO96-3019 |
|
Tue 15.04.2025 time 12:30 - 15:30 (3 h 0 min) |
Hyvinvointiyhteiskunnan kehitys SX00EO96-3019 |
|
Thu 08.05.2025 time 13:00 - 16:00 (3 h 0 min) |
Hyvinvointiyhteiskunnan kehitys SX00EO96-3019 |
Learning outcomes
The students will understand the most important theories of welfare and happiness. The students understand how the structures and processes of society affect the lives of individuals and communities. They are familiar with the development trends of societal policy and their links to the needs of change in welfare services. The students are familiar with structures and processes supporting well-being, social inclusion and safety. The students understand the courses of action in societal decision making. The students also understand how the global economy and Finland's economic development affect the functioning of society and the living conditions of people. They are familiar with the different ways in which welfare services are organized and provided.
Content
Welfare theories. Development of the Finnish welfare state and society. International welfare state models. The multi producer model of the welfare state. The welfare society's dependency on global economy, production, the standard of living, economic policy and employment.
Teaching methods
Lähiopetus
Luku-/oppimispiiri
Itseohjautuva oppiminen
Ryhmätyöskentely
Argumentoiva essee
Location and time
Zoom- linkki kontaktiopetukseen: https://metropolia.zoom.us/j/69741322067
Lähiopetus verkossa:
26.03.2025 09.00 - 11.30
03.04.2025 12.30 - 15.30
09.04.2025 09.00 - 11.30
15.04.2025 12.30 - 15.30
08.05.2025 13.00 - 16.00
Opintojakso on tarkoitettu ryhmän SXH25K2VE opiskelijoille.
Mahdollinen opintojaksoon liittyvä AHOT-hakemus tulee tehdä ennen opintojakson toteutukselle ilmoittautumista.
Mikäli opiskelijalla on päätös yksilöllisestä tuesta, joka vaikuttaa opintojakson suorittamiseen, tulee opiskelijan olla yhteydessä opintojaksototeutuksen opettajiin mahdollisimman pian.
Opettaja kertoo opintojakson alussa tekoälyn käyttöön liittyvät linjaukset.
Learning materials and recommended literature
Ilmoitetaan opintojakson alkaessa
Alternative completion methods of implementation
-
Internship and working life connections
-
Exam dates and retake possibilities
-
International connections
-
Student workload
5 op = 135 h
Further information for students
Lähiopetus verkossa: Zoom- linkki kontaktiopetukseen: https://metropolia.zoom.us/j/69741322067
26.03.2025 09.00 - 11.30
03.04.2025 12.30 - 15.30
09.04.2025 09.00 - 11.30
15.04.2025 12.30 - 15.30
08.05.2025 13.00 - 16.00
Opintojakso on tarkoitettu ryhmän SXH25K2VE opiskelijoille.
Mahdollinen opintojaksoon liittyvä AHOT-hakemus tulee tehdä ennen opintojakson toteutukselle ilmoittautumista.
Mikäli opiskelijalla on päätös yksilöllisestä tuesta, joka vaikuttaa opintojakson suorittamiseen, tulee opiskelijan olla yhteydessä opintojaksototeutuksen opettajiin mahdollisimman pian.
Opettaja kertoo opintojakson alussa tekoälyn käyttöön liittyvät linjaukset.
Assessment methods and criteria
Ilmoitetaan opintojakson alkaessa
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.
Assessment criteria, good (3)
See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.
Assessment criteria, excellent (5)
See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.
Assessment criteria, approved/failed
See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.