Public Health Nursing of Children and Family (5 ECTS)
Code: SX00EB02-3008
General information
- Enrollment
- 05.05.2025 - 18.05.2025
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 13.10.2025 - 14.11.2025
- The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 ECTS
- Mode of delivery
- On-campus
- Unit
- (2019-2024) School of Health Care
- Campus
- Myllypurontie 1
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 35
- Degree programmes
- Public Health Nursing
- Teachers
- Johanna Manninen
- Noora Asplund
- Teacher in charge
- Noora Asplund
- Groups
-
SXQ23K1Terveydenhoitotyön tutkinto-ohjelma päivä
- Course
- SX00EB02
Implementation has 13 reservations. Total duration of reservations is 44 h 30 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Mon 05.05.2025 time 09:30 - 11:30 (2 h 0 min) |
Odottavien perheiden ja lasten suun terveys Lasten ja perheiden terveydenhoitajatyö SX00EB02-3007, Lasten ja perheiden terveydenhoitajatyö SX00EB02-3006, Lasten ja perheiden terveydenhoitajatyö SX00EB02-3008 |
|
Mon 13.10.2025 time 13:00 - 16:00 (3 h 0 min) |
Lasten ja perheiden terveydenhoitajatyö SX00EB02-3008 |
etänä
|
Wed 15.10.2025 time 12:45 - 15:30 (2 h 45 min) |
Lasten ja perheiden terveydenhoitajatyö SX00EB02-3008 |
etänä
|
Tue 21.10.2025 time 08:00 - 11:30 (3 h 30 min) |
Lasten ja perheiden terveydenhoitajatyö SX00EB02-3008 |
Itsenäinen opiskelu, Seulat teema ja videot
|
Thu 23.10.2025 time 12:30 - 15:45 (3 h 15 min) |
Lasten ja perheiden terveydenhoitajatyö SX00EB02-3008 |
Itsenäinen opiskelu, Seulat teema ja videot
|
Wed 29.10.2025 time 12:45 - 15:45 (3 h 0 min) |
Lasten ja perheiden terveydenhoitajatyö SX00EB02-3008 |
etänä
|
Tue 04.11.2025 time 16:00 - 19:00 (3 h 0 min) |
Lasten ja perheiden terveydenhoitajatyö SX00EB02-3008 |
ETÄNÄ: zoom, linkki lisätään myöhemmin
|
Wed 05.11.2025 time 09:00 - 12:00 (3 h 0 min) |
Lasten ja perheiden terveydenhoitajatyö SX00EB02-3008 |
MPB4011
Terveydenedistäminen
MPB4008 Vastaanotto MPB4012 Äänieriö |
Wed 05.11.2025 time 12:45 - 15:45 (3 h 0 min) |
Lasten ja perheiden terveydenhoitajatyö SX00EB02-3008 |
MPB4011
Terveydenedistäminen
MPB4008 Vastaanotto MPB4012 Äänieriö |
Mon 10.11.2025 time 12:30 - 16:00 (3 h 30 min) |
Lasten ja perheiden terveydenhoitajatyö SX00EB02-3008 |
etänä
|
Tue 11.11.2025 time 08:00 - 12:00 (4 h 0 min) |
Lasten ja perheiden terveydenhoitajatyö SX00EB02-3008 |
Ryhmätyöskentelyyn varattua aikaa
|
Thu 13.11.2025 time 13:00 - 16:00 (3 h 0 min) |
Lasten ja perheiden terveydenhoitajatyö SX00EB02-3008 |
MPB4020
Simulaatio, terveydenhoito
MPB4021 Reflektointitila |
Fri 14.11.2025 time 08:30 - 16:00 (7 h 30 min) |
Lasten ja perheiden terveydenhoitajatyö SX00EB02-3008 |
ryhmätyöskentely/Tehtävät loppuun
|
Objective
Student
- know how to plan, implement and evaluate evidence-based child health care
- are able to implement multiprofessional and multi-actor collaboration in the child health clinic environment
- can use effective health promotion work methods
- implement regional health policy recommendations on public health nursing
- can implement their expertise in public health nursing at individual, family, group and societal level
Content
- Finnish child health clinic system
- work methods of public health nurses in child health clinics
- growth and development of a child
- follow up on the growth and development of a child
- early identification of irregularities in growth and development
- healthy lifestyle of the child and family
- family counselling
- parenthood
- couple relationship
- medical studies: specific questions related to growth and development
Location and time
In timetable.
Materials
Opintojaksolla suositeltava kirjallisuus:
-Luentodiat ja videot
-Syödään yhdessä - ruokasuositukset lapsiperheille. THL, 2019.
-Käypä hoito - Lapsen lihavuus: Tunnistaminen ja raja-arvot, keskeinen sanoma, lasten lihavuuden ehkäisyn periaatteet terveydenhuollossa ja perheissä, lasten ja nuorten lihavuuden hoidon periaatteet.
-Käypä hoito – Karies(hallinta): Keskeinen sisältö, riskitekijät, Karieksen hallintatoimet, mm. fluorihammastahnan käyttösuositus.
-Valtioneuvoston asetus 338/2011 neuvolatoiminnasta, koulu- ja opiskeluterveydenhuollosta sekä lasten ja nuorten ehkäisevästä suun terveydenhuollosta.
Keskeiset verkkosivut:
-THL: NEUKO-tietokanta
https://thl.fi/fi/web/lapset-nuoret-ja-perheet/sote-palvelut/aitiys-ja-lastenneuvola/neuko-tietokanta
-THL: Lapset, nuoret ja perheet
https://thl.fi/fi/web/lapset-nuoret-ja-perheet
-Väestöliitto, Perhe-elämää ja lapset
https://www.vaestoliitto.fi/perhe-elama-ja-lapset/
-Muu tunneilla osoitettu materiaali
Teaching methods
Interctive lecture
Flipped learning and Lectures feedback
Laboratory instruction
Simulation
Evaluation test
LENE
Group working (evaluate)
Employer connections
Clinical practice will be after the implementation.
Exam schedules
Evaluation test in Moodle.
Group-assignment.
International connections
N/A
Completion alternatives
N/A
Student workload
5 x 27h =135h
Lectures (in the Classroom and on the video)
Independent studying in Moodle
Independent studying of literature
Working in the groups
Duodecim courses
Content scheduling
N/A
Further information
The student may choose professional studies of public health nursing after successfully completing the theoretical requirements of professional nursing studies as well as all the clinical practices in medical and surgical operating environments, unless otherwise agreed in the student's PSP.
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
See the attachment "Framework for evaluation criteria of competence"
Evaluation criteria expert level is used.
Assessment methods and criteria
Evaluation based on kvantitative and kvalitative evaluationcriteria scale 1-5
Evaluation and feedback during whole implementation.
Evaluation based on evaluation test and group-assignment.
Evaluation test.(seulat osa)
Exam only in special situations.
Qualifications
The student may choose professional studies of public health nursing after successfully completing the theoretical requirements of professional nursing studies as well as all the clinical practices in medical and surgical operating environments, unless otherwise agreed in the student's PSP.