Research and Development in Occupational Therapy (5 ECTS)
Code: SX00EP79-3005
General information
- Enrollment
- 05.05.2025 - 18.05.2025
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 11.08.2025 - 19.10.2025
- The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 ECTS
- Mode of delivery
- On-campus
- Unit
- School of Wellbeing
- Campus
- Myllypurontie 1
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Occupational Therapy
- Teachers
- Annariika Anundi
- Marianne Roivas
- Teacher in charge
- Annariika Anundi
- Groups
-
SXI24K2Toimintaterapian tutkinto-ohjelma, monimuoto
- Course
- SX00EP79
Implementation has 8 reservations. Total duration of reservations is 15 h 45 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Tue 12.08.2025 time 09:00 - 11:45 (2 h 45 min) |
ETÄ Tutkimus- ja kehittämistoiminta toimintaterapiassa SX00EP79-3005 |
|
Tue 12.08.2025 time 12:15 - 13:15 (1 h 0 min) |
ETÄ / Ryhmäinfo: Opintojen ohjaus / Tutkimus- ja kehittämistoiminta toimintaterapiassa SX00EP79-3005 |
|
Fri 15.08.2025 time 09:00 - 11:30 (2 h 30 min) |
ETÄ // Tutkimus- ja kehittämistoiminta toimintaterapiassa SX00EP79-3005: Zoom: https://metropolia.zoom.us/j/9060778907 |
|
Fri 22.08.2025 time 09:00 - 10:30 (1 h 30 min) |
ETÄ // Tutkimus- ja kehittämistoiminta toimintaterapiassa SX00EP79-3005: Zoom: https://metropolia.zoom.us/j/9060778907 |
|
Tue 26.08.2025 time 10:30 - 11:30 (1 h 0 min) |
opintojen ohjaus Ohjauspaja, etä |
|
Thu 28.08.2025 time 09:00 - 11:45 (2 h 45 min) |
LÄHI Tutkimus- ja kehittämistoiminta toimintaterapiassa SX00EP79-3005 |
MPC4013
Oppimistila
|
Mon 20.10.2025 time 12:30 - 15:45 (3 h 15 min) |
ETÄ // Tutkimus- ja kehittämistoiminta toimintaterapiassa SX00EP79-3005 Huom! Itsenäinen työskentely pienryhmissä |
|
Wed 19.11.2025 time 15:00 - 16:00 (1 h 0 min) |
ETÄ / Ryhmäinfo: Opintojen ohjaus / Tutkimus- ja kehittämistoiminta toimintaterapiassa SX00EP79-3005 |
Location and time
See the schedule for more information
Materials
To be announced
Exam schedules
Opintojakson oppimistehtävät palautetaan orientaatiossa ilmoitetun aikataulun mukaisesti. Hyväksyttyä oppimistehtävää ei voi uusia, eikä korottaa.
Completion alternatives
Poissaoloihin ja korvattaviin opetuspäiviin liittyen tarkemmat tiedot opintojakson orientaatioissa.
Mikäli opiskelijalla on joku aikaisempi sosiaali-, terveys- tai kuntoutusalan tutkinto tai osaamiskokonaisuus liittyen tutkimus- ja kehittämistyön perusteita tai viestintää, on hänellä mahdollisuus hakea hyväksilukua opintojakson 1 op laajuisesta tk-menetelmäosuudesta (yksilötehtävänä toteutettava oppimispäiväkirja) tai viestinnän kokonaisuudesta. AHOT-hakemukset tulee tehdä hyvässä ajoin ennen opintojakson alkua. Hakemusten tulee olla täytetty ohjeiden mukaisesti ja mahdolliset liitteet tulee olla selkeitä (muuten hakemuksia ei voida käsitellä).
Jos haet osittaista hyväksilukua TK-menetelmien perusteista > hakemus osoitetaan Annariika Anundille
Jos haet hyväksilukua viestinnän osuudesta > hakemus osoitetaan Marianne Roivakselle
Evaluation methods and criteria
Oppimistehtävät (0-5). Annariikan osuus NPT: tiivistystehtävä ryhmässä ja oppimispäiväkirja itsenäisesti.
Mariannen osuus: blogikirjoitus.
Tehtävänannot arviointikriteereineen käydään läpi opintojakson alussa.
Student workload
1 op = 27 h opiskelijan työskentelyä.
Content scheduling
Opettajan johdolla toteutuva opetus on merkitty lukujärjestykseen.
Ryhmätyöskentely toteutuu lähi- ja etäopetusajan ulkopuolella.
Tarkempi aikataulu esitellään opintojakson orientaatiossa.
Teaching methods
Interactive lecture, learning assignments, group-discussions/teamwork
Further information
Poissaoloihin ja korvattaviin opetuspäiviin liittyen tarkemmat tiedot opintojakson orientaatioissa 12.8.2025. Opintojakson orientaatioon osallistuminen on pakollinen (Tutkintosääntö: Opiskelija vahvistaa paikkansa opintojaksototeutuksella olemalla läsnä opetuksen alkaessa).
Huomioithan, että oppimistehtävissä tulee hyödyntää opintojakson tavoitteisiin soveltuvia ja/tai määriteltyjä lähteitä ja tekoäly voi toimia tukena omalle ajattelulle. Oppimistehtävien tekstiä ei siis voi muodostaa tekoälyllä. Mikäli hyödynnät tekoälyä oppimistehtävissä, tulee se kirjata selkeästi esille. Jos tekoälyn käytöstä ei ilmoiteta tai sen käyttö erikseen kielletään, voidaan tekoälyn käyttö tulkita vilpiksi.
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Assessment criteria: see the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.
Students
- master the concepts of the field and can apply them to the right contexts
- search and combine information from different sources and understand the significance of source criticism as well as
- show they have familiarized themselves with the knowledge base of the field
- act appropriately in the typical tasks and situations of the professional field
-apply the principles of client-oriented work and
- evaluate their own choices and own actions in professional situations.
- act according to the ethical principles
of their professional field,
- take safety related questions into consideration in their actions as well as
- evaluate their own strengths and development needs.
Assessment criteria, good (3)
Assessment criteria: see the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.
Students
- seek information from different sources and evaluate the source reliability in a purposeful manner,
- combine information from different sources into purposeful units as well as
-utilize and apply the information base in the field.
- apply their competence in professional situations,
- act in a client-oriented way,
- demonstrate the ability to solve professional tasks and problems as well as
- can justify the presented points of view and their own action in a professional manner.
- act in accordance with the ethical principles of the professional field and can justify their actions,
- act professionally in the work community and share their competence
- act in a responsible and goal-oriented way and takes into account the security related questions,
- develop themselves as professionals
Assessment criteria, excellent (5)
Assessment criteria: see the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.
Students
- apply professional terminology and knowledge base in a fluent and versatile manner,
-combine new learning contents as parts of wider phenomena in the field,
- evaluate the sources of their choice and their usability as well as
-justify their choices on the basis on
prior knowledge.
- apply their expertise in professional situations in a responsible manner,
- act in a client- oriented way,
- solve versatile professional tasks and problems as well as
- justify the expressed points of view, evaluate their actions and their consequences in a professional way.
- act in accordance with the ethical principles of the professional field and can critically evaluate their actions
- can organize the activities of varied groups and share their competence,
- act in a responsible and goal-oriented way and take the security aspects into account as well as
- develop themselves as professionals and recognize the development needs of the work community.
Assessment criteria, approved/failed
Assessment criteria: see the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.
Students
- master the concepts of the field and can apply them to the right contexts
- search and combine information from different sources and understand the significance of source criticism as well as
- show they have familiarized themselves with the knowledge base of the field
- act appropriately in the typical tasks and situations of the professional field
-apply the principles of client-oriented work and
- evaluate their own choices and own actions in professional situations.
- act according to the ethical principles
of their professional field,
- take safety related questions into consideration in their actions as well as
- evaluate their own strengths and development needs.
Further information
Poissaoloihin ja korvattaviin opetuspäiviin liittyen tarkemmat tiedot opintojakson orientaatioissa 12.8.2025. Opintojakson orientaatioon osallistuminen on pakollinen (Tutkintosääntö: Opiskelija vahvistaa paikkansa opintojaksototeutuksella olemalla läsnä opetuksen alkaessa).
Huomioithan, että oppimistehtävissä tulee hyödyntää opintojakson tavoitteisiin soveltuvia ja/tai määriteltyjä lähteitä ja tekoäly voi toimia tukena omalle ajattelulle. Oppimistehtävien tekstiä ei siis voi muodostaa tekoälyllä. Mikäli hyödynnät tekoälyä oppimistehtävissä, tulee se kirjata selkeästi esille. Jos tekoälyn käytöstä ei ilmoiteta tai sen käyttö erikseen kielletään, voidaan tekoälyn käyttö tulkita vilpiksi.