Enabling Occupational Performance in Groups (5 cr)
Code: SX00EO23-3010
General information
- Enrollment
-
05.05.2025 - 18.05.2025
Registration for implementation has not started yet.
- Timing
-
12.09.2025 - 10.10.2025
The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- On-campus and online
- Unit
- (2019-2024) School of Wellbeing
- Campus
- Myllypurontie 1
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 23
- Degree programmes
- Occupational Therapy
- Teachers
- Sanna Piikki
- Akvaliina Lacho
- Teacher in charge
- Sanna Piikki
- Groups
-
SXI24K2Toimintaterapian tutkinto-ohjelma, monimuoto
- Course
- SX00EO23
Implementation has 12 reservations. Total duration of reservations is 69 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Fri 12.09.2025 time 09:00 - 11:45 (2 h 45 min) |
ETÄ/ Orientaatio/ Toiminnallisuuden mahdollistaminen ryhmissä (Ryhmä 2) SX00EO23-3010 |
|
Mon 22.09.2025 time 09:00 - 11:45 (2 h 45 min) |
ETÄ/ 1.opetuskerta/ Toiminnallisuuden mahdollistaminen ryhmissä (Ryhmä 2) SX00EO23-3010 |
|
Tue 23.09.2025 time 09:00 - 11:45 (2 h 45 min) |
ETÄ/ 2.opetuskerta/ Toiminnallisuuden mahdollistaminen ryhmissä (Ryhmä 2) SX00EO23-3010 |
|
Tue 30.09.2025 time 08:00 - 13:00 (5 h 0 min) |
ETÄ/ Suullinen käsittely/ Toiminnallisuuden mahdollistaminen ryhmissä (Ryhmä 2) SX00EO23-3010 |
|
Wed 01.10.2025 time 08:00 - 13:00 (5 h 0 min) |
ETÄ/ Suullinen käsittely/ Toiminnallisuuden mahdollistaminen ryhmissä (Ryhmä 2) SX00EO23-3010 |
|
Thu 02.10.2025 time 08:00 - 16:00 (8 h 0 min) |
LÄHI/ Ryhmän ohjaus 1/ Toiminnallisuuden mahdollistaminen ryhmissä (Ryhmä 2) SX00EO23-3010 |
|
Fri 03.10.2025 time 08:00 - 16:00 (8 h 0 min) |
LÄHI/ Ryhmän ohjaus 1/ Toiminnallisuuden mahdollistaminen ryhmissä (Ryhmä 2) SX00EO23-3010 |
|
Mon 06.10.2025 time 08:00 - 16:00 (8 h 0 min) |
LÄHI/ Ryhmän ohjaus 2/ Toiminnallisuuden mahdollistaminen ryhmissä (Ryhmä 2) SX00EO23-3010 |
|
Tue 07.10.2025 time 08:00 - 16:00 (8 h 0 min) |
LÄHI/ Ryhmän ohjaus 2/ Toiminnallisuuden mahdollistaminen ryhmissä (Ryhmä 2) SX00EO23-3010 |
|
Wed 08.10.2025 time 08:00 - 16:00 (8 h 0 min) |
LÄHI/ Ryhmän ohjaus 3/Toiminnallisuuden mahdollistaminen ryhmissä (Ryhmä 2) SX00EO23-3010 |
|
Thu 09.10.2025 time 08:00 - 16:00 (8 h 0 min) |
LÄHI/ Ryhmän ohjaus 3/ Toiminnallisuuden mahdollistaminen ryhmissä (Ryhmä 2) SX00EO23-3010 |
|
Fri 10.10.2025 time 09:00 - 11:45 (2 h 45 min) |
ETÄ/ Työpaja/ Toiminnallisuuden mahdollistaminen ryhmissä (Ryhmä 2) SX00EO23-3010 |
Objective
Learning outcomes:
The students understand the stages of development in the group and know group dynamics as a phenomenon. The students are able to justify the use of an occupational therapy group. The students plan an occupational therapy group and train to set goals. The students are able to utilize theoretical knowledge on groups when leading an occupational therapy group. The students select and apply the activities in accordance with the group's objectives. The students recognize and are able to combine the events of the group with the theory. The students reflect on their own group leading skills.
Content
Contents:
- Planning the group
- Levels and stages of group development and phases
- Therapeutic factors in the group
- Group settings
- Group dynamics
- Group theories in occupational therapy
- Team leader tasks and roles
- Objectives of the group and individuals
- Use of activities in a group
Location and time
Opintojakson orientaatioon osallistuminen on välttämätöntä vahvistaakseen paikan opintojaksolla / kts. ajankohta lukujärjestyksestä.
12.9 - 10.10.25
Myllypuron kampus ja lukujärjestyksestä löytyvät linkit.
Materials
Tenttimateriaalina: Hautala, T. - Hämäläinen, T. & Mäkelä, L. & Rusi-Pyykönen, M. 2011. Toiminnan voimaa. Toimintaterapia käytännössä Helsinki: Edita / Terapeuttista toimintaa ryhmissä käsittelevä osuus.
Cole Marilyn. 2018. Group Dynamics in Occupational Therapy. Sivut 3-11: 7 steps (Myös muita painoksia voi hyödyntää) > 5.painos/ 2018 löytyy rajoittamattomana E-kirjana.
Muu opintojaksolla tarvittava materiaali ilmoitetaan opintojakson alussa.
Teaching methods
Kaksi opetuskertaa
Työpaja x1
EXAM-pistarit
Itsenäinen teorian opiskelu + työryhmä- ja parityöskentely
Ryhmän ohjaaminen käytännössä x3
Ohjauskeskusteluihin osallistuminen
Oppimistehtävä: Ryhmän orientaatioperustan suunnittelu x1 ja ryhmäkertojen suunnitelmat x3
Vertaistyöskentely
Employer connections
Ryhmien ohjausajat/ lähi:
2.10, 6.10 ja 8.10
tai
3.10, 7.10 ja 9.10
Jokainen opiskelija on varattuna edellä esitetyistä päivistä kolmena. Päivät tarkentuvat ennen opintojakson alkua.
Lisäkysymyksiä mahdollisuus esittää orientaatiossa.
Exam schedules
EXAM-pistarit 12.9 - 23.9. 2025. Tarkempia ohjeita pistareihin valmistautumiseen annetaan orientaatiossa. Materiaali ilmoitettu kohdassa: Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus.
Pistareista järjestetään kolme uusintaa 2-3.10, 6-7.10 ja 8-9.10.2025
Oppimistehtävän palautus: Ryhmän orientaatioperusta 29.9.2025 ja tehtävän suullinen käsittely etänä 30.9 tai 1.10. Aikataulu tarkentuu orientaatiossa.
Päätöstyöpaja 10.10.25 / etä/ Päätöstyöpajaan ei voi osalistua osittain. Ilmoita poissaolosta opettajille.
Completion alternatives
Ei valinnaisia suoritustapoja
Student workload
Orientaatio etänä 12.9. 25.
Opintojakson orientaatioon osallistuminen on välttämätöntä vahvistaakseen paikan opintojaksolla/ kts. ajankohta lukujärjestyksestä.
22.9 -10.10 välinen aika erittäin tiivistä ryhmä- ja parityöskentelyä. Varaa tähän aikaa.
Content scheduling
Katso lukujärjestys.
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Assessment criteria, satisfactory (1)
Assessment criteria:
See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.
Assessment criteria, good (3)
Assessment criteria:
See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.
Assessment criteria, excellent (5)
Assessment criteria:
See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.
Assessment criteria, approved/failed
Assessment criteria:
See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.
Assessment methods and criteria
Huomioithan, että oppimistehtävissä tulee hyödyntää opintojakson tavoitteisiin soveltuvia ja/tai määriteltyjä lähteitä ja tekoäly voi toimia tukena omalle ajattelulle. Oppimistehtävien tekstiä ei siis voi muodostaa tekoälyllä. Mikäli hyödynnät tekoälyä oppimistehtävissä, tulee se kirjata selkeästi esille.
Hyväksytty suoritus pistareista
2krt mukana ryhmässä
Ryhmän orientaatioperustan suullinen käsittely, niin että opiskelijoiden kertoman mukaan ulkopuoliselle muodostuu kuva kokonaisuudesta, jolle ryhmäkerrat rakentuvat.
Työryhmänä ryhmän orientaatioperustan kirjallinen palautus.
Työryhmältä 3x ryhmäkerran suunnitelman kirjallinen palautus.
Työpajaan osallistuminen.
Tarkempi informaatio orientaatiossa.
Qualifications
Prerequisites:
Before attending the course, the students must have competence from the following courses: Assessing Occupational Performance 2, Enabling Occupational Performance 1
Further information
Further information: The course includes practical work.
Objective
Learning outcomes:
The students understand the stages of development in the group and know group dynamics as a phenomenon. The students are able to justify the use of an occupational therapy group. The students plan an occupational therapy group and train to set goals. The students are able to utilize theoretical knowledge on groups when leading an occupational therapy group. The students select and apply the activities in accordance with the group's objectives. The students recognize and are able to combine the events of the group with the theory. The students reflect on their own group leading skills.
Content
Contents:
- Planning the group
- Levels and stages of group development and phases
- Therapeutic factors in the group
- Group settings
- Group dynamics
- Group theories in occupational therapy
- Team leader tasks and roles
- Objectives of the group and individuals
- Use of activities in a group
Further information
Further information: The course includes practical work.
Qualifications
Prerequisites:
Before attending the course, the students must have competence from the following courses: Assessing Occupational Performance 2, Enabling Occupational Performance 1