Skip to main content

Enabling Occupational Performance in Groups (5 cr)

Code: SX00EO23-3010

General information


Enrollment
05.05.2025 - 18.05.2025
Registration for implementation has not started yet.
Timing
12.09.2025 - 10.10.2025
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Virtual portion
1 cr
Mode of delivery
On-campus and online
Unit
(2019-2024) School of Wellbeing
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 23
Degree programmes
Occupational Therapy
Teachers
Sanna Piikki
Akvaliina Lacho
Teacher in charge
Sanna Piikki
Groups
SXI24K2
Toimintaterapian tutkinto-ohjelma, monimuoto
Course
SX00EO23

Implementation has 12 reservations. Total duration of reservations is 69 h 0 min.

Time Topic Location
Fri 12.09.2025 time 09:00 - 11:45
(2 h 45 min)
ETÄ/ Orientaatio/ Toiminnallisuuden mahdollistaminen ryhmissä (Ryhmä 2) SX00EO23-3010
Mon 22.09.2025 time 09:00 - 11:45
(2 h 45 min)
ETÄ/ 1.opetuskerta/ Toiminnallisuuden mahdollistaminen ryhmissä (Ryhmä 2) SX00EO23-3010
Tue 23.09.2025 time 09:00 - 11:45
(2 h 45 min)
ETÄ/ 2.opetuskerta/ Toiminnallisuuden mahdollistaminen ryhmissä (Ryhmä 2) SX00EO23-3010
Tue 30.09.2025 time 08:00 - 13:00
(5 h 0 min)
ETÄ/ Suullinen käsittely/ Toiminnallisuuden mahdollistaminen ryhmissä (Ryhmä 2) SX00EO23-3010
Wed 01.10.2025 time 08:00 - 13:00
(5 h 0 min)
ETÄ/ Suullinen käsittely/ Toiminnallisuuden mahdollistaminen ryhmissä (Ryhmä 2) SX00EO23-3010
Thu 02.10.2025 time 08:00 - 16:00
(8 h 0 min)
LÄHI/ Ryhmän ohjaus 1/ Toiminnallisuuden mahdollistaminen ryhmissä (Ryhmä 2) SX00EO23-3010
Fri 03.10.2025 time 08:00 - 16:00
(8 h 0 min)
LÄHI/ Ryhmän ohjaus 1/ Toiminnallisuuden mahdollistaminen ryhmissä (Ryhmä 2) SX00EO23-3010
Mon 06.10.2025 time 08:00 - 16:00
(8 h 0 min)
LÄHI/ Ryhmän ohjaus 2/ Toiminnallisuuden mahdollistaminen ryhmissä (Ryhmä 2) SX00EO23-3010
Tue 07.10.2025 time 08:00 - 16:00
(8 h 0 min)
LÄHI/ Ryhmän ohjaus 2/ Toiminnallisuuden mahdollistaminen ryhmissä (Ryhmä 2) SX00EO23-3010
Wed 08.10.2025 time 08:00 - 16:00
(8 h 0 min)
LÄHI/ Ryhmän ohjaus 3/Toiminnallisuuden mahdollistaminen ryhmissä (Ryhmä 2) SX00EO23-3010
Thu 09.10.2025 time 08:00 - 16:00
(8 h 0 min)
LÄHI/ Ryhmän ohjaus 3/ Toiminnallisuuden mahdollistaminen ryhmissä (Ryhmä 2) SX00EO23-3010
Fri 10.10.2025 time 09:00 - 11:45
(2 h 45 min)
ETÄ/ Työpaja/ Toiminnallisuuden mahdollistaminen ryhmissä (Ryhmä 2) SX00EO23-3010
Changes to reservations may be possible.

Objective

Learning outcomes:
The students understand the stages of development in the group and know group dynamics as a phenomenon. The students are able to justify the use of an occupational therapy group. The students plan an occupational therapy group and train to set goals. The students are able to utilize theoretical knowledge on groups when leading an occupational therapy group. The students select and apply the activities in accordance with the group's objectives. The students recognize and are able to combine the events of the group with the theory. The students reflect on their own group leading skills.

Content

Contents:
- Planning the group
- Levels and stages of group development and phases
- Therapeutic factors in the group
- Group settings
- Group dynamics
- Group theories in occupational therapy
- Team leader tasks and roles
- Objectives of the group and individuals
- Use of activities in a group

Location and time

Opintojakson orientaatioon osallistuminen on välttämätöntä vahvistaakseen paikan opintojaksolla / kts. ajankohta lukujärjestyksestä.

12.9 - 10.10.25
Myllypuron kampus ja lukujärjestyksestä löytyvät linkit.

Materials

Tenttimateriaalina: Hautala, T. - Hämäläinen, T. & Mäkelä, L. & Rusi-Pyykönen, M. 2011. Toiminnan voimaa. Toimintaterapia käytännössä Helsinki: Edita / Terapeuttista toimintaa ryhmissä käsittelevä osuus.

Cole Marilyn. 2018. Group Dynamics in Occupational Therapy. Sivut 3-11: 7 steps (Myös muita painoksia voi hyödyntää) > 5.painos/ 2018 löytyy rajoittamattomana E-kirjana.

Muu opintojaksolla tarvittava materiaali ilmoitetaan opintojakson alussa.

Teaching methods

Kaksi opetuskertaa
Työpaja x1
EXAM-pistarit
Itsenäinen teorian opiskelu + työryhmä- ja parityöskentely
Ryhmän ohjaaminen käytännössä x3
Ohjauskeskusteluihin osallistuminen
Oppimistehtävä: Ryhmän orientaatioperustan suunnittelu x1 ja ryhmäkertojen suunnitelmat x3
Vertaistyöskentely

Employer connections

Ryhmien ohjausajat/ lähi:
2.10, 6.10 ja 8.10
tai
3.10, 7.10 ja 9.10

Jokainen opiskelija on varattuna edellä esitetyistä päivistä kolmena. Päivät tarkentuvat ennen opintojakson alkua.
Lisäkysymyksiä mahdollisuus esittää orientaatiossa.

Exam schedules

EXAM-pistarit 12.9 - 23.9. 2025. Tarkempia ohjeita pistareihin valmistautumiseen annetaan orientaatiossa. Materiaali ilmoitettu kohdassa: Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus.
Pistareista järjestetään kolme uusintaa 2-3.10, 6-7.10 ja 8-9.10.2025

Oppimistehtävän palautus: Ryhmän orientaatioperusta 29.9.2025 ja tehtävän suullinen käsittely etänä 30.9 tai 1.10. Aikataulu tarkentuu orientaatiossa.
Päätöstyöpaja 10.10.25 / etä/ Päätöstyöpajaan ei voi osalistua osittain. Ilmoita poissaolosta opettajille.

Completion alternatives

Ei valinnaisia suoritustapoja

Student workload

Orientaatio etänä 12.9. 25.
Opintojakson orientaatioon osallistuminen on välttämätöntä vahvistaakseen paikan opintojaksolla/ kts. ajankohta lukujärjestyksestä.


22.9 -10.10 välinen aika erittäin tiivistä ryhmä- ja parityöskentelyä. Varaa tähän aikaa.

Content scheduling

Katso lukujärjestys.

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Assessment criteria, satisfactory (1)

Assessment criteria:
See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.

Assessment criteria, good (3)

Assessment criteria:
See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.

Assessment criteria, excellent (5)

Assessment criteria:
See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.

Assessment criteria, approved/failed

Assessment criteria:
See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.

Assessment methods and criteria

Huomioithan, että oppimistehtävissä tulee hyödyntää opintojakson tavoitteisiin soveltuvia ja/tai määriteltyjä lähteitä ja tekoäly voi toimia tukena omalle ajattelulle. Oppimistehtävien tekstiä ei siis voi muodostaa tekoälyllä. Mikäli hyödynnät tekoälyä oppimistehtävissä, tulee se kirjata selkeästi esille.

Hyväksytty suoritus pistareista
2krt mukana ryhmässä
Ryhmän orientaatioperustan suullinen käsittely, niin että opiskelijoiden kertoman mukaan ulkopuoliselle muodostuu kuva kokonaisuudesta, jolle ryhmäkerrat rakentuvat.
Työryhmänä ryhmän orientaatioperustan kirjallinen palautus.
Työryhmältä 3x ryhmäkerran suunnitelman kirjallinen palautus.
Työpajaan osallistuminen.

Tarkempi informaatio orientaatiossa.

Qualifications

Prerequisites:
Before attending the course, the students must have competence from the following courses: Assessing Occupational Performance 2, Enabling Occupational Performance 1

Further information

Further information: The course includes practical work.

Objective

Learning outcomes:
The students understand the stages of development in the group and know group dynamics as a phenomenon. The students are able to justify the use of an occupational therapy group. The students plan an occupational therapy group and train to set goals. The students are able to utilize theoretical knowledge on groups when leading an occupational therapy group. The students select and apply the activities in accordance with the group's objectives. The students recognize and are able to combine the events of the group with the theory. The students reflect on their own group leading skills.

Content

Contents:
- Planning the group
- Levels and stages of group development and phases
- Therapeutic factors in the group
- Group settings
- Group dynamics
- Group theories in occupational therapy
- Team leader tasks and roles
- Objectives of the group and individuals
- Use of activities in a group

Further information

Further information: The course includes practical work.

Qualifications

Prerequisites:
Before attending the course, the students must have competence from the following courses: Assessing Occupational Performance 2, Enabling Occupational Performance 1

Go back to top of page