Skip to main content

Methods for Research and Development Work (5 ECTS)

Code: SX00DZ98-3069

General information


Enrollment
05.05.2025 - 18.05.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
11.08.2025 - 07.12.2025
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 ECTS
Virtual portion
4 ECTS
Mode of delivery
On-campus and online
Unit
School of Wellbeing
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 60
Degree programmes
Occupational Therapy
Elderly Care
Teachers
Annariika Anundi
Marianne Roivas
Tuomas Leisti
Teacher in charge
Marianne Roivas
Groups
SXI23S2
Toimintaterapian tutkinto-ohjelma monimuoto
SXC23S2
Vanhustyön tutkinto-ohjelma monimuoto
Course
SX00DZ98

Implementation has 14 reservations. Total duration of reservations is 28 h 0 min.

Time Topic Location
Wed 27.08.2025 time 13:00 - 15:00
(2 h 0 min)
ETÄ Tutkimus- ja kehitystyön menetelmät SX00DZ98-3069
Fri 05.09.2025 time 09:00 - 11:00
(2 h 0 min)
ETÄ Tutkimus- ja kehitystyön menetelmät SX00DZ98-3069
Tue 09.09.2025 time 13:00 - 15:00
(2 h 0 min)
ETÄ Tutkimus- ja kehitystyön menetelmät SX00DZ98-3069
Wed 17.09.2025 time 13:00 - 15:00
(2 h 0 min)
ETÄ Tutkimus- ja kehitystyön menetelmät SX00DZ98-3069
Tue 23.09.2025 time 13:00 - 15:00
(2 h 0 min)
ETÄ Tutkimus- ja kehitystyön menetelmät SX00DZ98-3069
Fri 26.09.2025 time 09:00 - 11:00
(2 h 0 min)
ETÄ / Tutkimus- ja kehitystyön menetelmät SX00DZ98-3069
Fri 03.10.2025 time 09:00 - 11:00
(2 h 0 min)
ETÄ / Tutkimus- ja kehitystyön menetelmät SX00DZ98-3069
Wed 29.10.2025 time 13:00 - 15:00
(2 h 0 min)
ETÄ Tutkimus- ja kehitystyön menetelmät SX00DZ98-3069
Thu 06.11.2025 time 09:00 - 11:00
(2 h 0 min)
ETÄ Tutkimus- ja kehitystyön menetelmät SX00DZ98-3069
Wed 12.11.2025 time 09:00 - 11:00
(2 h 0 min)
ETÄ Tutkimus- ja kehitystyön menetelmät SX00DZ98-3069
Wed 19.11.2025 time 09:00 - 11:00
(2 h 0 min)
ETÄ Tutkimus- ja kehitystyön menetelmät SX00DZ98-3069
Thu 27.11.2025 time 09:00 - 11:00
(2 h 0 min)
ETÄ Tutkimus- ja kehitystyön menetelmät SX00DZ98-3069
Thu 04.12.2025 time 09:00 - 11:00
(2 h 0 min)
ETÄ / Tutkimus- ja kehitystyön menetelmät SX00DZ98-3069
Thu 11.12.2025 time 09:00 - 11:00
(2 h 0 min)
ETÄ / Tutkimus- ja kehitystyön menetelmät SX00DZ98-3069
Changes to reservations may be possible.

Objective

Learning outcomes
The student
- is familiar with the research process and the principles of development work based on research
- is familiar with information seeking and analysis methods applicable to development work as well as other work methods
- understands the justification for methods and instruments used in development work
- understands the significance of concise research knowledge to the development and implementation of common practices
- adheres to the ethical principles of research and development work

Content

Contents
Research process and development work based on research
Information seeking and critical reading
Qualitative and quantitative information seeking and analysis methods and their application to research and development work
Practice-based approach to development work
Concise research knowledge (e.g. recommendations) and its use in evidence-based practice
Ethical principles of research and development work

Location and time

Itsenäinen opiskelu Moodle-työtilassa sekä Zoom-pajat.

Moodle-työtila on avoinna 11.8. - 7.12.2025. Kurssilla on väljä viikkokohtainen aikataulu, ja edetä voi seuraavaan osioon, kun edellinen on suoritettu. Menetelmäpajat kuuluvat opintojaksoon.

Materials

Opiskelumateriaali esitellään Moodle-työtilassa.

Teaching methods

Tervetuloa Tutkimus- ja kehitystyön menetelmät -opintojaksolle!

Huomioi, että sinun tulee olla suorittanut aiemmissa opinnoissasi 5 op:n laajuinen opintojakso, jossa olet tutustunut tutkimus- ja kehitystoimintaan omalla alallasi.

Tämä opintojakso tutustuttaa sinut TKI-työn menetelmiin ja sijoittuu opinnoissasi kohtaan, jossa alat suunnitella omaa opinnäytetyötäsi.

Opintojakson suorittaminen perustuu itsenäiseen opiskeluun Moodlessa sekä menetelmäpajoihin.

Työmuotoja ovat harjoitukset, tehtävät, keskustelu, pajat sekä itsearviointi. Kaikki tehtävät palautetaan Moodle-työtilaan. Vaadittavia suorituksia ovat osallistuminen pajoihin, oppimistehtävät ja tentit. Opintojakson arviointi perustuu oppimistehtäviin ja tentteihin.

Opintojakso ajoittuu ajanjaksolle 11.8.-7.12.2025.

Pajojen ajankohdat ovat Moodle-työtilassa.

Opintojakso on yhteinen toimintaterapian (AMK) ja vanhustyön (AMK) -tutkinnon opiskelijoiden kanssa.

Vastuuopettaja: Marianne Roivas

Employer connections

-

Exam schedules

-

International connections

-

Completion alternatives

-

Student workload

5 op = 135 tuntia.

Content scheduling

-

Further information

Opintojaksolle hyväksytään ilmoittautumisjärjestyksessä opiskelijat, jotka ovat suorittaneet opinnoissaan pakolliset edeltävät opinnot (5 op oman alan tutkimus- ja kehittämistoimintaan tutustuminen). Varmista tämä omista opinnoistasi ennen opintojaksolle ilmoittautumista!

Tekoälyn käyttö opintojaksolla:
Huomioithan, että oppimistehtävissä tulee hyödyntää opintojakson tavoitteisiin soveltuvia ja/tai määriteltyjä lähteitä ja tekoäly voi toimia tukena omalle ajattelulle. Oppimistehtävien tekstiä ei voi muodostaa tekoälyllä. Mikäli hyödynnät tekoälyä oppimistehtävissä, tulee se kirjata selkeästi esille. Ohje löytyy Opiskelijan työpöydältä ohjeista https://opiskelija.oma.metropolia.fi/group/pakki/opiskelijan-opas/ohjeet-ja-saannot.

Opintojakson hyväksiluku:
Hakemukset osoitetaan opintojakson vastuuopettajalle, joka tunnistaa osaamiseen (käsittelee hakemuksen). Aiemmin hankitun osaaminen toteutuu Metropolia ohjeiden; tutkintosäännön ja opiskeluohjeiden mukaisesti kaksivaiheisesti. Käsiteltyään hakemuksen opintojakson vastuuopettaja siirtää opiskelijan hakemuksen tutkintovastaavalle osaamisen tunnustamiseksi (tekee päätöksen).

Opintojaksolle hyväksytään ilmoittautumisjärjestyksessä opiskelijat, jotka ovat suorittaneet opinnoissaan pakolliset edeltävät opinnot (5 op oman alan tutkimus- ja kehittämistoimintaan tutustuminen). Varmista tämä omista opinnoistasi ennen opintojaksolle ilmoittautumista!

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Satisfactory (1–2)
The student
- is familiar with the knowledge base and core components of the profession
- can search for information from a variety of sources
- is able to work in various tasks in different operating environments - demonstrates that they have achieved the targeted core competence
- is familiar with the key safety procedures in the profession
- adheres to ethical principles
- shares their competence in teams or projects.

Assessment criteria, good (3)

Good (3–4)
The student
- uses the concepts and knowledge base of the field consistently
- seeks information and assesses information sources and uses them critically - applies the knowledge base of the field in professional tasks
- applies their professional skill in various professional tasks
- acts independently and responsibly in professional situations
- takes safety into consideration when planning activities
- adheres to the ethical principles of the profession
- works in a goal-driven way in working groups or projects

Assessment criteria, excellent (5)

Excellent (5)
The student
- uses the concepts and knowledge base of the field in an expert way
- understands the justification for the use of information sources
- is able to justify activities using researched knowledge or studies - works in diverse and international tasks and work situations
- works in a client-centric and entrepreneurial way
- acts responsibly and with safety in mind
- is able to justify their activities with the ethical principles of the profession - organises and steers the activities of a team or project

Assessment criteria, approved/failed

Approved/Failed
The student
- can search for knowledge resourcefully utilising professional sources and uses the knowledge base of the field
- is familiar with the knowledge base and core components of the profession
- demonstrates having adequate professional skills to work in the profession
- demonstrates that they have achieved the targeted core competence
- works in a client-centric way
- adheres to ethical principles
- shares their competence in teams or projects
- is able to evaluate personal strengths and weaknesses and development needs
- is familiar with the key safety procedures in the profession
- shares their competence in teams or projects.

Assessment methods and criteria

Opintojakson arviointi perustuu Moodlen tehtävien ja tenttien arviointiin.

Arviointikehikko on opetussuunnitelman liitteenä.

Go back to top of page