Skip to main content

User Oriented Technology and Multidisciplinary Rehabilitation of the Older People (5 ECTS)

Code: SX00EQ21-3006

General information


Enrollment
02.12.2024 - 15.12.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
10.01.2025 - 02.03.2025
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 ECTS
Virtual portion
4 ECTS
Mode of delivery
On-campus and online
Unit
(2019-2024) School of Wellbeing
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 35
Degree programmes
Elderly Care
Teachers
Miia Pulkkinen
Satu Vahaluoto
Teacher in charge
Satu Vahaluoto
Groups
SXC23S2
Vanhustyön tutkinto-ohjelma monimuoto
Course
SX00EQ21

Implementation has 1 reservations. Total duration of reservations is 3 h 15 min.

Time Topic Location
Fri 10.01.2025 time 12:45 - 16:00
(3 h 15 min)
Käyttäjälähtöinen teknologia ja ikääntyneiden monialainen kuntoutus SX00EQ21-3006/ Opintojakson aloitus ja monialainen kuntoutus
MPB6008 Oppimistila
Changes to reservations may be possible.

Objective

The Students:
• recognise the importance of the environment as part of rehabilitation
• are able to describe the possibilities of distance rehabilitation and multidisciplinary home rehabilitation in the individual rehabilitation process of an older person
• identify the opportunities offered by human-driven gerontechnology in elderly care and in the daily life of the elderly
• are able to look at gerontechnology issues from an ethical point of view
• are able to explain the importance of housing changes and assistive tools in supporting living at home

Content

• multidisciplinary and cooperative rehabilitation
• distance rehabilitation operating models
• ethical review, usability and accessibility of gerontechnology
• user-oriented gerontechnology
• the process with assistive equipment
• environmental accessibility, safety and features supporting occupational performance
• planning and modification of the home and operating environment

Location and time

Opintojakson aloitus ja kuntoutuksen näkökulmia

Opintojakso toteutuu opintojakson jälkeen verkkottoeutuksena, joka rakentuu moduuleista. Jokaisen moduuliin liittyy oppimistehtävä.
Opintojakson aloitus : Opintojakson orientaatio ja kuntoutuksen alustus pe 10.1. klo 12.45-16.00

Moduulit avautuvat opintojakson alkaessa, mutta ne kannattaa suorittaa alla olevan aikataulun mukaisesti.

Moduuli 1 10.1.-2.2.

Moduuli 2 3.2.-9.2.

Moduuli 3 10.2.-2.3.


Moduuli 1, 2op
• monialainen ja yhteistoiminnallinen kuntoutus
• etäkuntoutus ja kotikuntoutus
• ympäristön merkitys osana kuntoutusta

Moduuli 2, 1 op
• ympäristön esteettömyys, turvallisuus ja toimintakykyä tukevat ominaisuudet
• koti- ja toimintaympäristön suunnittelu ja muutostyöt
• apuvälineprosessi

Moduuli 3, 2 op
• geronteknologian eettinen tarkastelu, käytettävyys ja saavutettavuus
• käyttäjälähtöinen geronteknologia
• etäkuntoutuksen toimintamallit

Materials

The literature will be specified in the beginning of course, for more information, go to Moodle-workspace.

Teaching methods

Interactive (web-based) lectures
Studying the course literature,
Essay / paper
E-learning

Employer connections

N/A

Exam schedules

It is not possible to increase the approved written essey.

International connections

N/A

Completion alternatives

N/A

Student workload

1 credit = 27 hours

Content scheduling

3th period

Further information

Mikäli opiskelijalla on erityisen tuen päätös, joka vaikuttaa opintojakson suorittamiseen, tulee opiskelijan olla opintojakson vastuuopettajaan yhteydessä heti opintojakson ilmoittautumisajan päätyttyä.

Opintojakson kirjalliset tehtävät edellyttävät monipuolista soveltuvien lähteiden käyttöä.

Tehtävät tulee palauttaa annetun aikataulun mukaan
- myöhässä palautetut tehtävät laskevat arvosanaa
- myöhässä palautetuista tehtävistä ei anneta palautetta.

Hyväksyttyä kirjallista tehtävää ei ole mahdollista korottaa.

Oppimisteot ilmoitateen opintojakson orientaatiossa.

Metropolian tietosuojaseloste:
https://www.metropolia.fi/fi/metropoliasta/tietosuoja-ja-gdpr/tietosuojaselosteet/metropolian-opiskelija-ja-opintotietorekisteri

Tekoälyn käyttö opintojaksolla:

Huomioithan, että oppimistehtävissä tulee hyödyntää opintojakson tavoitteisiin soveltuvia ja/tai määriteltyjä lähteitä ja tekoäly voi toimia tukena omalle ajattelulle. Oppimistehtävien tekstiä ei siis voi muodostaa tekoälyllä. Mikäli hyödynnät tekoälyä oppimistehtävissä, tulee se kirjata selkeästi esille.

Ohjeistus löytyy: Opiskelijan opas - Ohjeet ja säännöt - Tekoälyn käyttö opetus- ja oppimistoiminnassa sekä opinnäytetyössä - Työohje opettajille, ohjaajille ja opiskelijoille (pdf file). Tai suora linkki: https://opiskelija.oma.metropolia.fi/delegate/desktop_web_content_attachment/attachment/9890974

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Assessment criteria see the attachment of the curriculum
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course

Assessment criteria, good (3)

Assessment criteria see the attachment of the curriculum
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course

Assessment criteria, excellent (5)

Assessment criteria see the attachment of the curriculum
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course

Assessment criteria, approved/failed

Assessment criteria see the attachment of the curriculum
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course

Assessment methods and criteria

Continuous assessment
Learning assignments

Go back to top of page