Supervised Clinical Practice 1 (10 cr)
Code: SX00FH83-3001
General information
- Enrollment
-
05.05.2025 - 18.05.2025
Registration for implementation has not started yet.
- Timing
-
18.08.2025 - 22.12.2025
The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 10 cr
- RDI portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- On-campus
- Unit
- (2019-2024) School of Rehabilitation and Examination
- Campus
- Myllypurontie 1
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 24
- Degree programmes
- Osteopathy
Implementation has 25 reservations. Total duration of reservations is 179 h 30 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Fri 05.09.2025 time 08:30 - 16:00 (7 h 30 min) |
Ohjattu kliininen harjoittelu 1 |
MPB1014
HyMy-kylän yhteistyötila
MPB1015 HyMy-kylän yhteistyötila 2 MPB1013.17 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.16 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.15 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.14 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.13 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.12 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.11 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.10 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.9 Hyvinvointikylän terapiahuone |
Tue 09.09.2025 time 08:30 - 16:00 (7 h 30 min) |
Ohjattu kliininen harjoittelu 1 |
MPB1014
HyMy-kylän yhteistyötila
MPB1015 HyMy-kylän yhteistyötila 2 MPB1013.17 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.16 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.15 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.14 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.13 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.12 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.11 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.10 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.9 Hyvinvointikylän terapiahuone |
Tue 16.09.2025 time 08:30 - 16:00 (7 h 30 min) |
Ohjattu kliininen harjoittelu 1 |
MPB1014
HyMy-kylän yhteistyötila
MPB1015 HyMy-kylän yhteistyötila 2 MPB1013.17 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.16 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.15 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.14 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.13 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.12 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.11 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.10 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.9 Hyvinvointikylän terapiahuone |
Fri 26.09.2025 time 08:30 - 16:00 (7 h 30 min) |
Ohjattu kliininen harjoittelu 1 |
MPB1014
HyMy-kylän yhteistyötila
MPB1015 HyMy-kylän yhteistyötila 2 MPB1013.17 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.16 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.15 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.14 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.13 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.12 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.11 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.10 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.9 Hyvinvointikylän terapiahuone |
Tue 30.09.2025 time 08:30 - 16:00 (7 h 30 min) |
Ohjattu kliininen harjoittelu 1 |
MPB1014
HyMy-kylän yhteistyötila
MPB1015 HyMy-kylän yhteistyötila 2 MPB1013.17 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.16 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.15 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.14 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.13 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.12 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.11 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.10 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.9 Hyvinvointikylän terapiahuone |
Fri 03.10.2025 time 08:30 - 16:00 (7 h 30 min) |
Ohjattu kliininen harjoittelu 1 |
MPB1014
HyMy-kylän yhteistyötila
MPB1015 HyMy-kylän yhteistyötila 2 MPB1013.17 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.16 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.15 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.14 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.13 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.12 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.11 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.10 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.9 Hyvinvointikylän terapiahuone |
Tue 07.10.2025 time 08:30 - 16:00 (7 h 30 min) |
Ohjattu kliininen harjoittelu 1 |
MPB1014
HyMy-kylän yhteistyötila
MPB1015 HyMy-kylän yhteistyötila 2 MPB1013.17 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.16 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.15 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.14 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.13 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.12 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.11 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.10 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.9 Hyvinvointikylän terapiahuone |
Fri 10.10.2025 time 08:30 - 16:00 (7 h 30 min) |
Ohjattu kliininen harjoittelu 1 |
MPB1014
HyMy-kylän yhteistyötila
MPB1015 HyMy-kylän yhteistyötila 2 MPB1013.17 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.16 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.15 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.14 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.13 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.12 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.11 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.10 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.9 Hyvinvointikylän terapiahuone |
Tue 14.10.2025 time 08:30 - 16:00 (7 h 30 min) |
Ohjattu kliininen harjoittelu 1 |
MPB1014
HyMy-kylän yhteistyötila
MPB1015 HyMy-kylän yhteistyötila 2 MPB1013.17 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.16 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.15 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.14 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.13 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.12 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.11 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.10 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.9 Hyvinvointikylän terapiahuone |
Tue 21.10.2025 time 08:30 - 16:00 (7 h 30 min) |
Ohjattu kliininen harjoittelu 1 |
MPB1014
HyMy-kylän yhteistyötila
MPB1015 HyMy-kylän yhteistyötila 2 MPB1013.17 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.16 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.15 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.14 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.13 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.12 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.11 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.10 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.9 Hyvinvointikylän terapiahuone |
Fri 24.10.2025 time 08:30 - 16:00 (7 h 30 min) |
Ohjattu kliininen harjoittelu 1 |
MPB1014
HyMy-kylän yhteistyötila
MPB1015 HyMy-kylän yhteistyötila 2 MPB1013.17 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.16 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.15 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.14 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.13 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.12 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.11 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.10 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.9 Hyvinvointikylän terapiahuone |
Fri 31.10.2025 time 08:30 - 16:00 (7 h 30 min) |
Ohjattu kliininen harjoittelu 1 |
MPB1014
HyMy-kylän yhteistyötila
MPB1015 HyMy-kylän yhteistyötila 2 MPB1013.17 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.16 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.15 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.14 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.13 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.12 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.11 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.10 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.9 Hyvinvointikylän terapiahuone |
Tue 04.11.2025 time 08:30 - 16:00 (7 h 30 min) |
Ohjattu kliininen harjoittelu 1 |
MPB1014
HyMy-kylän yhteistyötila
MPB1015 HyMy-kylän yhteistyötila 2 MPB1013.17 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.16 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.15 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.14 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.13 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.12 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.11 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.10 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.9 Hyvinvointikylän terapiahuone |
Fri 07.11.2025 time 08:30 - 16:00 (7 h 30 min) |
Ohjattu kliininen harjoittelu 1 |
MPB1014
HyMy-kylän yhteistyötila
MPB1015 HyMy-kylän yhteistyötila 2 MPB1013.17 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.16 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.15 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.14 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.13 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.12 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.11 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.10 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.9 Hyvinvointikylän terapiahuone |
Tue 11.11.2025 time 08:30 - 16:00 (7 h 30 min) |
Ohjattu kliininen harjoittelu 1 |
MPB1014
HyMy-kylän yhteistyötila
MPB1015 HyMy-kylän yhteistyötila 2 MPB1013.17 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.16 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.15 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.14 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.13 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.12 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.11 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.10 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.9 Hyvinvointikylän terapiahuone |
Fri 14.11.2025 time 08:30 - 16:00 (7 h 30 min) |
Ohjattu kliininen harjoittelu 1 |
MPB1014
HyMy-kylän yhteistyötila
MPB1015 HyMy-kylän yhteistyötila 2 MPB1013.17 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.16 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.15 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.14 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.13 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.12 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.11 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.10 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.9 Hyvinvointikylän terapiahuone |
Tue 18.11.2025 time 08:30 - 16:00 (7 h 30 min) |
Ohjattu kliininen harjoittelu 1 |
MPB1014
HyMy-kylän yhteistyötila
MPB1015 HyMy-kylän yhteistyötila 2 MPB1013.17 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.16 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.15 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.14 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.13 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.12 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.11 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.10 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.9 Hyvinvointikylän terapiahuone |
Wed 26.11.2025 time 12:30 - 14:00 (1 h 30 min) |
Sote-työelämäpäivä - Ohjattu kliininen harjoittelu 1 |
|
Fri 28.11.2025 time 08:30 - 16:00 (7 h 30 min) |
Ohjattu kliininen harjoittelu 1 |
MPB1014
HyMy-kylän yhteistyötila
MPB1015 HyMy-kylän yhteistyötila 2 MPB1013.17 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.16 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.15 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.14 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.13 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.12 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.11 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.10 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.9 Hyvinvointikylän terapiahuone |
Tue 02.12.2025 time 08:30 - 16:00 (7 h 30 min) |
Ohjattu kliininen harjoittelu 1 |
MPB1014
HyMy-kylän yhteistyötila
MPB1015 HyMy-kylän yhteistyötila 2 MPB1013.17 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.16 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.15 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.14 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.13 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.12 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.11 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.10 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.9 Hyvinvointikylän terapiahuone |
Thu 04.12.2025 time 08:30 - 16:00 (7 h 30 min) |
Ohjattu kliininen harjoittelu 1 |
MPB1014
HyMy-kylän yhteistyötila
MPB1015 HyMy-kylän yhteistyötila 2 MPB1013.17 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.16 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.15 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.14 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.13 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.12 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.11 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.10 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.9 Hyvinvointikylän terapiahuone |
Tue 09.12.2025 time 08:30 - 16:00 (7 h 30 min) |
Ohjattu kliininen harjoittelu 1 |
MPB1014
HyMy-kylän yhteistyötila
MPB1015 HyMy-kylän yhteistyötila 2 MPB1013.17 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.16 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.15 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.14 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.13 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.12 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.11 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.10 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.9 Hyvinvointikylän terapiahuone |
Fri 12.12.2025 time 08:30 - 16:00 (7 h 30 min) |
Ohjattu kliininen harjoittelu 1 |
MPB1014
HyMy-kylän yhteistyötila
MPB1015 HyMy-kylän yhteistyötila 2 MPB1013.17 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.16 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.15 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.14 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.13 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.12 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.11 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.10 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.9 Hyvinvointikylän terapiahuone |
Tue 16.12.2025 time 08:30 - 16:00 (7 h 30 min) |
Ohjattu kliininen harjoittelu 1 |
MPB1014
HyMy-kylän yhteistyötila
MPB1015 HyMy-kylän yhteistyötila 2 MPB1013.17 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.16 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.15 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.14 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.13 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.12 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.11 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.10 Hyvinvointikylän terapiahuone MPB1013.9 Hyvinvointikylän terapiahuone |
Wed 17.12.2025 time 08:30 - 14:00 (5 h 30 min) |
Kehityskeskustelut, siivous ja kauden päätös - Ohjattu kliininen harjoittelu 1 SX00FH83-3001 |
Objective
Students create a confidential patientrelationship. Students interview, examine and treat client, and document the medical records of the patient. Students explain in a concise and clear manner the clinical case to a supervisor using professional language of the field, and make an osteopathic working diagnosis in a guided manner. Students observe the clinical work of their student colleagues in small groups, and appreciate information sharing. Students take responsibility for group learning and sharing the learned. Students plan and implement marketing, sales and client acquisition. Students participate in the planning of the quality management of an osteopath's work, implementation and development. Students participate in multi-professional teamwork. Students evaluate their own activities.
Content
Interview and documentation skills
Case study and professional interaction
Observation and evaluation of vertical position, study of active and passive movement of the back
Osteopathic work diagnosis
Reception activities
Marketing, sales and client acquisition
Multi-professional problem solving
Location and time
Supervised clinical practice in HyMy-kylä learning environment from September to December.
Materials
The student uses all previous course material; anatomy, physiology, functional anatomy, pathophysiology, etc.
The student reads the Clinical Handbook.
Teaching methods
Supervised clinical practise
Clientwork
Customerservice working
Multiprofessional consultation workshop
Small group working
Moodle workspace
Seasons goals and assignments teacher go through the orientation.
Completion alternatives
The student can cover absent hours from clinic by observing other groups in HyMy-village or observe osteopath at work.
Student workload
10 ects x 27h= 270h students work
For sickness absences of more than three days, there must be a sickness absence certificate from a doctor or health nurse. This is verified if needed to Mirka Peththahandi, the responsible teacher of the course.
If the absence is caused by something other than illness, it must be compensated in full. Absences can be compensated for by observing other osteopathy student groups in HyMy village or at an external osteopath.
Learning tasks must be completed and returned on time.
If necessary, the assignments can be returned to the student once for completion.
Further information
The teacher may give additional assignments as a pedagogical solution e.g. to cover for absence.
MATERIALS and assignments created by the teacher are protected under the Copyright law (404/61), and the teacher holds copyright to these creations. Assignments and materials may not be used other than in your own studies. The public distribution of these is only allowed with the permission of the teacher.
In case the student has received a decision for individual support, which can affect the completion of the study unit, the student should be in touch with the responsible teacher of the study unit directly after the ending of the enrolment period.
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Fully / largely supported by the supervisor
Generic working life skills
Students have adopted a biopsychosocial approach and ethical guidelines as part of the activities. Students have an open and appreciative attitude towards working. Students participate in community activities. They have versatile interaction skills and they are able to discuss with different kind of people as an expert. Students have problem solving skills. Students seek to observe the clinical work of their student colleagues and apply to multidisciplinary teamwork as guided. Students work reliably for the benefit of the group and their field. They implement marketing, sales and client acquisition. They recognise the self-reflection and pursue to utilize it to develop their action.
Anamnesis skills and clinical reasoning
Students find out the patient's anamnestic information, medical history and person's objectives. Students present the clinical case in a concise and clear manner to the supervisor using professional terminology. Students recognise the possible red flags symptoms and contraindications to osteopathic treatment. They analyse the clinical case and set preliminary hypotheses. They select appropriate examinations and differential diagnostics tests. Students make an osteopathic differential diagnosis and end up with an osteopathic working hypothesis. Students make an osteopathic treatment plan and prognosis mainly supported by the supervisor.
Assessment criteria, good (3)
With light support by the supervisor
Generic working life skills
Students have adopted a biopsychosocial approach and ethical guidelines as part of the activities. Students have an open and appreciative attitude towards working. Students participate in community activities. They have versatile interaction skills and they are able to discuss with different kind of people as an expert. Students have problem solving skills. Students seek to observe the clinical work of their student colleagues and apply to multidisciplinary teamwork as guided. Students work reliably for the benefit of the group and their field. They implement marketing, sales and client acquisition. They recognise the self-reflection and pursue to utilize it to develop their action.
Anamnesis skills and clinical reasoning
Students find out the patient's anamnestic information, medical history and person's objectives. Students present the clinical case in a concise and clear manner to the supervisor using professional terminology. Students recognise the possible red flags symptoms and contraindications to osteopathic treatment. They analyse the clinical case and set preliminary hypotheses. They select appropriate examinations and differential diagnostics tests. Students make an osteopathic differential diagnosis and end up with an osteopathic working hypothesis. Students make an osteopathic treatment plan and prognosis mainly supported by the supervisor.
Assessment criteria, excellent (5)
Generic working life skills
Students have adopted a biopsychosocial approach and ethical guidelines as part of the activities. Students have an open and appreciative attitude towards working. Students participate in community activities. They have versatile interaction skills and they are able to discuss with different kind of people as an expert. Students have problem solving skills. Students seek to observe the clinical work of their student colleagues and apply to multidisciplinary teamwork as guided. Students work reliably for the benefit of the group and their field. They implement marketing, sales and client acquisition. They recognise the self-reflection and pursue to utilize it to develop their action.
Anamnesis skills and clinical reasoning
Students find out the patient's anamnestic information, medical history and person's objectives. Students present the clinical case in a concise and clear manner to the supervisor using professional terminology. Students recognise the possible red flags symptoms and contraindications to osteopathic treatment. They analyse the clinical case and set preliminary hypotheses. They select appropriate examinations and differential diagnostics tests. Students make an osteopathic differential diagnosis and end up with an osteopathic working hypothesis. Students make an osteopathic treatment plan and prognosis mainly supported by the supervisor.
Assessment criteria, approved/failed
Generic working life skills
Students have adopted a biopsychosocial approach and ethical guidelines as part of the activities. Students have an open and appreciative attitude towards working. Students participate in community activities. They have versatile interaction skills and they are able to discuss with different kind of people as an expert. Students have problem solving skills. Students seek to observe the clinical work of their student colleagues and apply to multidisciplinary teamwork as guided. Students work reliably for the benefit of the group and their field. They implement marketing, sales and client acquisition. They recognise the self-reflection and pursue to utilize it to develop their action.
Anamnesis skills and clinical reasoning
Students find out the patient's anamnestic information, medical history and person's objectives. Students present the clinical case in a concise and clear manner to the supervisor using professional terminology. Students recognise the possible red flags symptoms and contraindications to osteopathic treatment. They analyse the clinical case and set preliminary hypotheses. They select appropriate examinations and differential diagnostics tests. Students make an osteopathic differential diagnosis and end up with an osteopathic working hypothesis. Students make an osteopathic treatment plan and prognosis mainly supported by the supervisor.
Assessment methods and criteria
Continuous assessment
Self evaluation
Peer evaluation
Learning assignment
As evaluation criteria for the course:
Generic working life skills
History taking skills and clinical reasoning
Practical skills
Osteopathic thinking and action
Professionalism
Qualifications
Kliinisen harjoitteluun perehtyminen, Erotusdiagnostiikka
Objective
Students create a confidential patientrelationship. Students interview, examine and treat client, and document the medical records of the patient. Students explain in a concise and clear manner the clinical case to a supervisor using professional language of the field, and make an osteopathic working diagnosis in a guided manner. Students observe the clinical work of their student colleagues in small groups, and appreciate information sharing. Students take responsibility for group learning and sharing the learned. Students plan and implement marketing, sales and client acquisition. Students participate in the planning of the quality management of an osteopath's work, implementation and development. Students participate in multi-professional teamwork. Students evaluate their own activities.
Content
Interview and documentation skills
Case study and professional interaction
Observation and evaluation of vertical position, study of active and passive movement of the back
Osteopathic work diagnosis
Reception activities
Marketing, sales and client acquisition
Multi-professional problem solving
Qualifications
Kliinisen harjoitteluun perehtyminen, Erotusdiagnostiikka