Innovatiivinen ja yhteiskunnallisesti vaikuttava johtaminen ja kehittämistyö (5 op)
Toteutuksen tunnus: SX00ER29-3004
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
02.07.2025 - 31.07.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
- Ajoitus
-
01.08.2025 - 31.12.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- (2019-2024) Hyvinvointi
- Toimipiste
- Myllypurontie 1
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Sosiaalialan tutkinto-ohjelma (YAMK)
- Opettajat
- Lauri Narinen
- Eija Raatikainen
- Vastuuopettaja
- Lauri Narinen
- Ryhmät
-
S0924S6Sosiaalialan tutkinto-ohjelma ylempi
- Opintojakso
- SX00ER29
Toteutuksella on 4 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 11 t 0 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Ke 29.10.2025 klo 09:00 - 12:00 (3 t 0 min) |
Innovatiivinen ja yhteiskunnallisesti vaikuttava johtaminen ja kehittämistyö SX00ER29-3004 |
MPA6011
Oppimistila
|
Ti 11.11.2025 klo 13:00 - 16:00 (3 t 0 min) |
Innovatiivinen ja yhteiskunnallisesti vaikuttava johtaminen ja kehittämistyö SX00ER29-3004 |
MPB4022
Reflektointitila
|
Ma 01.12.2025 klo 10:00 - 12:00 (2 t 0 min) |
Ammatillinen kasvu |
MPB4022
Reflektointitila
|
Ma 01.12.2025 klo 13:00 - 16:00 (3 t 0 min) |
Innovatiivinen ja yhteiskunnallisesti vaikuttava johtaminen ja kehittämistyö SX00ER29-3004 |
MPA6010
Oppimistila
|
Tavoitteet
Opiskelija ymmärtää syvällisesti valitsemansa johtamisnäkökulman kehittämishaasteita ja hyviä käytäntöjä, ja osaa soveltaa niitä käytäntöön. Hän omaa kriittisen, tutkivan, kehittävän ja innovatiivisen näkemyksen johtamiseen ja alan tulevaisuuteen.
Osaamistavoitteet painottuvat valitun (1-3.) johtamisnäkökulman mukaan. 1. Opiskelija osaa arvioida toimintaympäristön muutosta ja ennakoida niiden vaikutuksia sosiaalialan työhön ja työyhteisöille. Opiskelija osaa kehittää ja johtaa työyhteisön toimintaa ja sen osaamista yhteistyössä henkilöstön kanssa sekä muotoilla asiakaslähtöiset perustelut työn ja työyhteisön eettiselle ja kestävälle kehittämiselle. 2. Opiskelija osaa kehittää asiakaslähtöisesti ja osallistavasti palveluja, palveluprosesseja ja sosiaalisia innovaatioita sekä osallistua muutosprosessien johtamiseen. 3. Opiskelija osaa johtaa palveluliike-yksikköä tuloksellisesti. Hän osaa verkostoitua ja rakentaa kumppanuussuhteet yksikön kestävän menestyksen varmistamiseksi.
Sisältö
Innovaatiotoiminnan perusta. Projektin elinkaari. Tutkivat, kehittävät ja osallistavat asiakaslähtöiset johtamisen työtavat, innovaatioprosesseja ja -menetelmiä. Opinnot toteutuvat työelämäyhteistyössä ja valitun sisältöteeman mukaan kootussa pienryhmässä. Sisältöteema voi kohdentua esimerkiksi työyhteisön johtamiseen innovatiivisessa projektissa, palveluprosessien tai palveluliiketoiminnan kehittämiseen.
Aika ja paikka
Keskiviikko 29.10. klo 9-12 MPA6010 Lauri
Tiistai 11.11. Eija
Maanantai 1.12. klo 13-16 ryhmätöiden presentaatiot, Eija & Lauri
Opetusmenetelmät
Kontakti + kirjallisuus + oppilastehtävät
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija
- hallitsee strategisen ja operatiivisen johtamisen keskeisiä periaatteita ja osaa soveltaa niitä käytännön johtamisessa
- tuntee johtamisen työvälineitä, ymmärtää niiden merkityksen sekä osaa soveltaa niitä työyhteisössään /organisaatiossaan
- kehittää palveluja sekä työyhteisöjen toimintaa osallistavilla toimintatavoilla.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
- hallitsee strategisen ja operatiivisen johtamisen keskeisiä periaatteita ja osaa soveltaa niitä joustavasti käytännön johtamisessa
- tuntee johtamisen työvälineitä ja osaa soveltaa niitä monialaisissa työyhteisöissä ja organisaatioissa sekä verkostoissa.
- kehittää ja johtaa eettisesti ja sosiaalisesti kestävällä tavalla sekä työyhteisöjen toimintaa osallistavilla toimintatavoilla.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija
- hallitsee strategisen ja operatiivisen johtamisen keskeiset periaatteet ja osaa soveltaa niitä käytännön johtamisessa joustavasti vaativissa ja monimutkaisissa johtamistilanteissa
- hallitsee johtamisen työvälineitä ja osaa soveltaa niitä monialaisissa työyhteisöissä ja organisaatioissa sekä verkostoissa.
- kehittää ja johtaa eettisesti ja sosiaalisesti kestävällä tavalla palveluja. Opiskelija osaa johtaa työyhteisöjen toimintaa innostavilla ja toimintaa uudistavilla tavoilla.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija
- hallitsee strategisen ja operatiivisen johtamisen keskeisiä periaatteita ja osaa soveltaa niitä käytännön johtamisessa
- tuntee johtamisen työvälineitä, ymmärtää niiden merkityksen sekä osaa soveltaa niitä työyhteisössään /organisaatiossaan
- kehittää palveluja sekä työyhteisöjen toimintaa osallistavilla toimintatavoilla.