Siirry suoraan sisältöön

Ihmislähtöinen asiakaspalvelujen uudistaminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: SX00EQ95-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.12.2024 - 15.12.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.01.2025 - 31.07.2025
Toteutus on käynnissä.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
(2019-2024) Hyvinvointi
Toimipiste
Myllypurontie 1
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 35
Koulutus
Sosiaalialan tutkinto-ohjelma (YAMK)
Opettajat
Saila Nevanen
Vastuuopettaja
Saila Nevanen
Ryhmät
S0924S6
Sosiaalialan tutkinto-ohjelma ylempi
Opintojakso
SX00EQ95

Toteutuksella on 5 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 15 t 45 min.

Aika Aihe Tila
Ma 20.01.2025 klo 09:00 - 12:15
(3 t 15 min)
Ihmislähtöinen asiakaspalvelujen uudistaminen SX00EQ95-3004
MPA6010 Oppimistila
MPA6009 Oppimistila
Ti 21.01.2025 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
Ihmislähtöinen asiakaspalvelujen uudistaminen SX00EQ95-3004
MPA6010 Oppimistila
Ke 09.04.2025 klo 09:00 - 12:15
(3 t 15 min)
Ihmislähtöinen asiakaspalvelujen uudistaminen SX00EQ95-3004
MPA4008 Oppimistila
Ti 13.05.2025 klo 09:00 - 12:15
(3 t 15 min)
Ihmislähtöinen asiakaspalvelujen uudistaminen SX00EQ95-3004
MPA6017 Oppimistila
Pe 23.05.2025 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
Ihmislähtöinen asiakaspalvelujen uudistaminen SX00EQ95-3004
MPA6017 Oppimistila
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

Opiskelija tunnistaa keskeisiä ihmisten hyvinvointia edistäviä ja uhkaavia sosiaalisia kehityskulkuja kuten yhteiskunnan rakenteisiin ja arvoihin liittyviä muutoksia. Hän osaa arvioida yhteiskunnallisten muutosten ja päätöksenteon vaikutuksia yksilöiden ja yhteisöjen elämään ja arkeen tutkittuun tietoon perustuen. Hän tuntee monipuolisesti sosiaalista hyvinvointia edistävää työtä, palveluja, työkäytäntöjä ja menetelmiä ja osaa arvioida niiden sovellettavuutta ja vaikuttavuutta yksilöiden ja yhteisöjen arjessa. Hän osaa kehittää työtä ja palveluja yhteistyössä ja ihmislähtöisesti palvelujen käyttäjien tarpeet huomioiden.

Sisältö

Yksilöiden ja yhteisöjen hyvinvoinnin ekologiset, sosiaaliset ja taloudelliset edellytykset. Kulttuurinen moninaisuus yksilöiden ja yhteisöjen näkökulmasta. Hyvinvointipalveluiden ajankohtainen tilanne ja haasteet nyt ja tulevaisuudessa. Yhteiskehittäminen ja -tutkiminen eri osapuolien kanssa. Innokylä. Uudistuvat palvelut ja niiden ajankohtaiset osallistavat kehittämismenetelmät, kuten palvelumuotoilu, benchmarking, lean ymv. Digitalisaation mahdollisuudet sosiaalialan työssä ja kehittämisessä.

Aika ja paikka

Lähiopetusajat:
20.01.2025 09.00 - 12.15 MPA6010
21.01.2025 13.00 - 16.00 MPA6010
09.04.2025 09.00 - 12.15 MPA4008
13.05.2025 09.00 - 12.15 MPA6017
23.05.2025 13.00 - 16.00 MPA6017

Oppimateriaalit

Materiaalit löytyvät Oman työtilasta.

Opetusmenetelmät

Lähiopetus, yksilö- ja ryhmätyöskentely

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Oppimistehtävät tehdään työelämän kanssa yhteistyössä.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

-

Kansainvälisyys

-

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnaisia suoritustapoja.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 op (135 h )

Sisällön jaksotus

-

Lisätietoja opiskelijoille

Opintojakso on tarkoitettu YAMK -opiskelijoille ryhmälle S0924S6
Opettaja: Saila Nevanen
Lähiopetusajat:
20.01.2025 09.00 - 12.15 MPA6010
21.01.2025 13.00 - 16.00 MPA6010
09.04.2025 09.00 - 12.15 MPA4008
13.05.2025 09.00 - 12.15 MPA6017
23.05.2025 13.00 - 16.00 MPA6017

Työskentely perustuu aktiiviseen osallistumiseen ja vuorovaikutukseen sekä kahden oppimistehtävän työstämiseen.

Opettaja kertoo opintojakson alussa tekoälyn käyttöön liittyvät linjaukset. Tekoälyn käyttäminen tehtävissä, joissa se on erikseen kielletty, on opintovilppiä. Samoin tekoälyn käytön puutteellinen merkintä on vilppiä.

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija
- analysoi arvopohjaisesti ja kriittisesti yhteiskuntaa, väestön tarpeita ja sosiaalipolitiikkaa globaalisti ja paikallisesti
- hallitsee valitsemansa asiantuntijuusalueen tietoperustaa ja menetelmiä ja osaa soveltaa niitä
- edistää ihmisten sosiaalista hyvinvointia ja vähentää pahoinvointia yhdessä asiakkaiden ja verkostojen kanssa erilaisia toimintatapoja soveltaen.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija
- analysoi arvopohjaisesti ja kriittisesti yhteiskuntaa, väestön tarpeita ja sosiaalipolitiikkaa globaalisti ja paikallisesti.
- hallitsee monipuolisesti valitsemansa asiantuntijuusalueen tietoperustaa ja menetelmiä ja osaa soveltaa niitä joustavasti
- edistää ihmisten sosiaalista hyvinvointia ja vähentää pahoinvointia yhdessä asiakkaiden ja verkostojen kanssa soveltaen toimintatapoja monipuolisesti.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija
- analysoi kriittisesti yhteiskuntaa, väestön tarpeita ja sosiaalipolitiikkaa globaalisti ja paikallisesti eettiset näkökulmat huomioiden
- hallitsee monipuolisesti valitsemansa asiantuntijuusalueen tietoperustaa ja menetelmiä ja osaa soveltaa niitä joustavasti vaativissa ja kompleksisissa tilanteissa
- edistää ihmisten sosiaalista hyvinvointia ja vähentää pahoinvointia yhdessä asiakkaiden ja verkostojen kanssa soveltaen monipuolisia toimintatapoja ja kehittäen niitä innovatiivisesti.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija
- analysoi arvopohjaisesti ja kriittisesti yhteiskuntaa, väestön tarpeita ja sosiaalipolitiikkaa globaalisti ja paikallisesti
- hallitsee valitsemansa asiantuntijuusalueen tietoperustaa ja menetelmiä ja osaa soveltaa niitä
- edistää ihmisten sosiaalista hyvinvointia ja vähentää pahoinvointia yhdessä asiakkaiden ja verkostojen kanssa erilaisia toimintatapoja soveltaen.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Oppimistehtävät arvioidaan asteikolla 0 (täydennettävä) - 5.

Siirry alkuun