Skip to main content

Basics of Individual and Group Counselling (5 cr)

Code: SX00EP00-3020

General information


Enrollment
02.12.2024 - 15.12.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
22.01.2025 - 05.03.2025
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Mode of delivery
On-campus
Unit
(2019-2024) School of Wellbeing
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 45
Degree programmes
Social Services
Teachers
Milla Karvonen
Mikaela Mansikkala
Päivi Eskelinen-Roos
Groups
SXH24S2VA
Sosiaalialan tutkinto-ohjelma, Sosionomi (varhaiskasvatus), monimuoto
Course
SX00EP00

Implementation has 6 reservations. Total duration of reservations is 18 h 30 min.

Time Topic Location
Wed 22.01.2025 time 12:45 - 16:00
(3 h 15 min)
Yksilö- ja ryhmänohjauksen perusteet SX00EP00-3020
MPA5019 Oppimistila
Fri 24.01.2025 time 09:00 - 11:45
(2 h 45 min)
Yksilö- ja ryhmänohjauksen perusteet SX00EP00-3020
MPC4013a Oppimistila
Thu 06.02.2025 time 12:45 - 16:00
(3 h 15 min)
Yksilö- ja ryhmänohjauksen perusteet SX00EP00-3020
MPA2010 Oppimistila
Tue 18.02.2025 time 09:00 - 11:45
(2 h 45 min)
Yksilö- ja ryhmänohjauksen perusteet SX00EP00-3020
MPC4001 Oppimistila
Tue 18.02.2025 time 12:45 - 16:00
(3 h 15 min)
Yksilö- ja ryhmänohjauksen perusteet SX00EP00-3020
MPBK030 Liikuntasali
Wed 05.03.2025 time 12:45 - 16:00
(3 h 15 min)
Ryhmätentti, Yksilö- ja ryhmänohjauksen perusteet SX00EP00-3020
MPA3015 Oppimistila
Changes to reservations may be possible.

Objective

The students will learn the theoretical fundamentals of counselling. The students will be able to apply the principles of dialogue to counselling.They can plan, implement, and assess counselling work in a goal oriented way listening to the client. The students will be able to offer guidance taking into account individual needs in both individual and group counselling.

Content

Basics of individual, group, and community counselling. Ethical issues in counselling.
Principles of dialogical interaction. Different approaches to counselling.
Different roles in counselling work. Goal-oriented counselling, planning and evaluation in the social context.
Feedback as a part of the counselling work. Reflecting one’s own counselling.

Location and time

- n/a

Materials

- n/a

Teaching methods

- n/a

Employer connections

- n/a

Exam schedules

- n/a

International connections

- n/a

Completion alternatives

- n/a

Student workload

Opiskelijan ajankäyttö ja työmäärä 5 x 27 h = 135 h

Opiskelijan tulee olla läsnä kurssilla (100% läsnäolo). Mikäli opiskelija on pois opintojaksolta, niin tulee hänen tehdä reflektio luentodiojen pohjalta ohjauspäiväkirjaan.

Content scheduling

Tämä opintojakso on tarkoitettu ryhmän SXH24S2VA opiskelijoille.
Opintojakso toteutetaan aikavälillä 22.1.-5.3.2025. HUOM! Aikatauluihin voi tulla muutoksia!


Ke 22.1 klo12.45-16 MPA5019 Orientaatio ja ohjaus (ohjausorientaatiot) yksilönohjaus, dialogisuus (Milla)
Pe 24.1 klo 9 -11.45 MPC4013a Ryhmänohjaus (ryhmä, kehitysvaiheet, ryhmän sisällä olevat roolit ja dynamiikka, ryhmänohjaaja) (Mikaela)
To 6.2. klo 12.45-16 MPA2010 Ryhmänohjaus (Ohjauksen suunnittelu, toteutus, arviointi, palautteen anto) (Mikaela)
Ti 18.2. klo 9-11.45 MPC4001 vierailija/t, ohjausharjoituksia (Milla)
Ti 18.2 klo 12.45-16 MPBK030 (liikuntasali) opiskelijat ohjaavat toisilleen toimintaa (Milla)
5.3.2025 12.45-16 MPA6009 Ryhmätentti (Milla)

Lisäksi ryhmänohjausta työelämässä.

Further information

AHOT: Mikäli opiskelija kokee, että hänellä on opintojakson osaamiseen liittyvät tavoitteet hallussaan, niin hän voi halutessaan tehdä ahot-hakemuksen. Hakemus on tehtävä viimeistään 13.12.2024 Päivi Eskelinen-Roosille. Lue oj:n tavoitteet ja sisällöt huolellisesti ja perustele osaamisesi hakemuksessa. Liitä mukaan hakemuksen perusteena olevat todistukset/dokumentit.

Opettaja kertoo opintojakson alussa tekoälyn käyttöön liittyvät linjaukset. Tekoälyn käyttäminen tehtävissä, joissa se on erikseen kielletty, on opintovilppiä.
Samoin tekoälyn puutteellinen merkintä on vilppiä.

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.

Assessment criteria, good (3)

See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.

Assessment criteria, excellent (5)

See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.

Assessment criteria, approved/failed

See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.

Assessment methods and criteria

- n/a

Go back to top of page