Basics of Individual and Group Counselling (5 cr)
Code: SX00EP00-3020
General information
- Enrollment
-
02.12.2024 - 15.12.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
22.01.2025 - 05.03.2025
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Mode of delivery
- On-campus
- Unit
- (2019-2024) School of Wellbeing
- Campus
- Myllypurontie 1
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 45
- Degree programmes
- Social Services
- Groups
-
SXH24S2VASosiaalialan tutkinto-ohjelma, Sosionomi (varhaiskasvatus), monimuoto
- Course
- SX00EP00
Implementation has 6 reservations. Total duration of reservations is 18 h 30 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Wed 22.01.2025 time 12:45 - 16:00 (3 h 15 min) |
Yksilö- ja ryhmänohjauksen perusteet SX00EP00-3020 |
MPA5019
Oppimistila
|
Fri 24.01.2025 time 09:00 - 11:45 (2 h 45 min) |
Yksilö- ja ryhmänohjauksen perusteet SX00EP00-3020 |
MPC4013a
Oppimistila
|
Thu 06.02.2025 time 12:45 - 16:00 (3 h 15 min) |
Yksilö- ja ryhmänohjauksen perusteet SX00EP00-3020 |
MPA2010
Oppimistila
|
Tue 18.02.2025 time 09:00 - 11:45 (2 h 45 min) |
Yksilö- ja ryhmänohjauksen perusteet SX00EP00-3020 |
MPC4001
Oppimistila
|
Tue 18.02.2025 time 12:45 - 16:00 (3 h 15 min) |
Yksilö- ja ryhmänohjauksen perusteet SX00EP00-3020 |
MPBK030
Liikuntasali
|
Wed 05.03.2025 time 12:45 - 16:00 (3 h 15 min) |
Ryhmätentti, Yksilö- ja ryhmänohjauksen perusteet SX00EP00-3020 |
MPA3015
Oppimistila
|
Objective
The students will learn the theoretical fundamentals of counselling. The students will be able to apply the principles of dialogue to counselling.They can plan, implement, and assess counselling work in a goal oriented way listening to the client. The students will be able to offer guidance taking into account individual needs in both individual and group counselling.
Content
Basics of individual, group, and community counselling. Ethical issues in counselling.
Principles of dialogical interaction. Different approaches to counselling.
Different roles in counselling work. Goal-oriented counselling, planning and evaluation in the social context.
Feedback as a part of the counselling work. Reflecting one’s own counselling.
Location and time
- n/a
Materials
- n/a
Teaching methods
- n/a
Employer connections
- n/a
Exam schedules
- n/a
International connections
- n/a
Completion alternatives
- n/a
Student workload
Opiskelijan ajankäyttö ja työmäärä 5 x 27 h = 135 h
Opiskelijan tulee olla läsnä kurssilla (100% läsnäolo). Mikäli opiskelija on pois opintojaksolta, niin tulee hänen tehdä reflektio luentodiojen pohjalta ohjauspäiväkirjaan.
Content scheduling
Tämä opintojakso on tarkoitettu ryhmän SXH24S2VA opiskelijoille.
Opintojakso toteutetaan aikavälillä 22.1.-5.3.2025. HUOM! Aikatauluihin voi tulla muutoksia!
Ke 22.1 klo12.45-16 MPA5019 Orientaatio ja ohjaus (ohjausorientaatiot) yksilönohjaus, dialogisuus (Milla)
Pe 24.1 klo 9 -11.45 MPC4013a Ryhmänohjaus (ryhmä, kehitysvaiheet, ryhmän sisällä olevat roolit ja dynamiikka, ryhmänohjaaja) (Mikaela)
To 6.2. klo 12.45-16 MPA2010 Ryhmänohjaus (Ohjauksen suunnittelu, toteutus, arviointi, palautteen anto) (Mikaela)
Ti 18.2. klo 9-11.45 MPC4001 vierailija/t, ohjausharjoituksia (Milla)
Ti 18.2 klo 12.45-16 MPBK030 (liikuntasali) opiskelijat ohjaavat toisilleen toimintaa (Milla)
5.3.2025 12.45-16 MPA6009 Ryhmätentti (Milla)
Lisäksi ryhmänohjausta työelämässä.
Further information
AHOT: Mikäli opiskelija kokee, että hänellä on opintojakson osaamiseen liittyvät tavoitteet hallussaan, niin hän voi halutessaan tehdä ahot-hakemuksen. Hakemus on tehtävä viimeistään 13.12.2024 Päivi Eskelinen-Roosille. Lue oj:n tavoitteet ja sisällöt huolellisesti ja perustele osaamisesi hakemuksessa. Liitä mukaan hakemuksen perusteena olevat todistukset/dokumentit.
Opettaja kertoo opintojakson alussa tekoälyn käyttöön liittyvät linjaukset. Tekoälyn käyttäminen tehtävissä, joissa se on erikseen kielletty, on opintovilppiä.
Samoin tekoälyn puutteellinen merkintä on vilppiä.
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.
Assessment criteria, good (3)
See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.
Assessment criteria, excellent (5)
See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.
Assessment criteria, approved/failed
See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.
Assessment methods and criteria
- n/a