Sosiaalinen osallisuus ja huono-osaisuus (5 op)
Toteutuksen tunnus: SX00FD66-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
02.12.2024 - 15.12.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
01.01.2025 - 25.05.2025
Toteutus on käynnissä.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- (2019-2024) Hyvinvointi
- Toimipiste
- Myllypurontie 1
- Opetuskielet
- englanti
- Paikat
- 0 - 40
- Koulutus
- Degree Programme in Social Services
- Opettajat
- Mai Salmenkangas
- Vastuuopettaja
- Mai Salmenkangas
- Ryhmät
-
SXG24S1Degree Programme in Social Services päivä
- Opintojakso
- SX00FD66
Toteutuksella on 10 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 29 t 45 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
To 23.01.2025 klo 08:30 - 11:45 (3 t 15 min) |
ORIENTATION - Inclusion and disadvantage SX00FD66-3002 |
MPA6012
Oppimistila
|
Ke 29.01.2025 klo 09:00 - 13:00 (4 t 0 min) |
STUDY VISIT - Inclusion and disadvantage SX00FD66-3002 |
|
To 30.01.2025 klo 09:00 - 11:45 (2 t 45 min) |
Inclusion and disadvantage SX00FD66-3002 |
MPA4010
Oppimistila
|
Pe 07.02.2025 klo 09:00 - 11:45 (2 t 45 min) |
STUDY VISIT - Inclusion and disadvantage SX00FD66-3002 |
|
Pe 07.02.2025 klo 12:45 - 16:00 (3 t 15 min) |
Inclusion and disadvantage SX00FD66-3002 |
MPA2019
Oppimistila
|
To 13.02.2025 klo 09:00 - 11:45 (2 t 45 min) |
PRESENTATIONS - Inclusion and disadvantage SX00FD66-3002 |
MPA6018
Oppimistila
|
Pe 14.02.2025 klo 09:00 - 11:45 (2 t 45 min) |
STUDY VISIT - Inclusion and disadvantage SX00FD66-3002 |
|
Ti 25.02.2025 klo 09:00 - 11:45 (2 t 45 min) |
INDEPENDENT - Inclusion and disadvantage SX00FD66-3002 |
|
Pe 28.02.2025 klo 09:00 - 11:45 (2 t 45 min) |
PRESENTATIONS - Inclusion and disadvantage SX00FD66-3002 |
MPB5010
Oppimistila
|
To 06.03.2025 klo 09:00 - 11:45 (2 t 45 min) |
Inclusion and disadvantage SX00FD66-3002 |
MPA2022
Visuaalinen kulttuurikasvatus ja kuvataide
|
Tavoitteet
Opiskelija tunnistaa ihmisen hyvinvoinnin osatekijät elämänkaaren aikana. Hän ymmärtää osallisuuden ja yhteisöllisyyden merkityksen ihmisten hyvinvoinnille. Opiskelija ymmärtää syrjäytymisen yhteiskunnallisena ilmiönä työskennellessään yhteisöjen ja yksilöiden parissa, joiden ikä, terveydentila, toimintakyky ja elämäntilanne ovat erilaisia. Opiskelija osaa erotella yhteiskunnan syrjiviä rakenteita ja syrjäytymistä aiheuttavia prosesseja ja tunnistaa keinoja syrjäytymisen ennaltaehkäisyyn.
Sisältö
Ihmisen hyvinvoinnin ja sosiaalisen osallisuuden osatekijät. Köyhyys ja marginalisaatio syrjäytymiseen vaikuttavina tekijöinä. Vammaisuuteen liittyvät erityistarpeet. Sosiaaliset riskit elämän eri vaiheissa ja syrjintä esimerkiksi iästä, alhaisesta tulotasosta tai vammasta johtuen. Yksilöitä suojaavat tekijät ja selviytymiskeinot. Sosiaalipedagogiset keinot osallisuuden tukemiseksi ja syrjäytymisen ehkäisemiseksi.
Aika ja paikka
SCHEDULE (minor changes may occur)
* Thu 23.1. at 9.00-11.45: Orientation on campus
* Wed 29.1. at 9.00-13.00 Study visit + independent group work
* Thu 30.1. at 9.00-11.45 on campus
* Fri 7.2. at 9.00-11.30 Study visit + independent group work
* Fri 7.2. at 13-16 on campus
* Thu 13.2. at 9.00-11.45 Presentations on campus
* Fri 14.2. at 9.00-11.30 Study visit
* Tue 25.2. at 9.00-11.45: Independent group work
* Fri 28.2. at 9.00-11.45 Presentations on campus
* Thu 6.3. at 9.00-11.45 on campus
Oppimateriaalit
Will be provided in the beginning of the course.
Opetusmenetelmät
Lectures, reading circle, group work, study visits, individual written exam.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
The course consists of three study visits and potentially some visitors from the work life.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Exam in EXAM system 7.-28.3.2025.
Re-exam dates will be determined at a later date.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Students will prepare two presentations during the course.
Two out of the three study visits are mandatory.
In the end of the course there will be an exam, which is based on lectures, presentations, study visits and all related materials.
Lisätietoja opiskelijoille
At the beginning of the course, the teacher clarifies the policy related to the use of artificial intelligence. Using artificial intelligence against the instructions is not permissible.
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Framework of evaluation is as an attachment in the Curriculum's description.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Framework of evaluation is as an attachment in the Curriculum's description.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
To pass the course, students must have participated in two group assignments and their presentations, at least two pre-arranged study visits, filled in a group work self-assessment form and passed the individual exam. Participation in lectures is not mandatory.