Johdatus konservointiin (5 op)
Toteutuksen tunnus: KX00FR75-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
06.05.2024 - 08.09.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
21.10.2024 - 29.11.2024
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- (2019-2024) Media, muotoilu ja konservointi
- Toimipiste
- Hämeentie 135 D
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 16
- Koulutus
- Konservoinnin tutkinto-ohjelma
- Opettajat
- Heikki Häyhä
- Vastuuopettaja
- Heikki Häyhä
- Ryhmät
-
KXA24S1Konservoinnin tutkinto-ohjelma päivä
- Opintojakso
- KX00FR75
Toteutuksella on 11 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 74 t 15 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Ke 23.10.2024 klo 09:15 - 16:00 (6 t 45 min) |
Johdatus konservointiin KX00FR75-3001 |
ARP42
Konservoinnin oppimistila 2
|
To 24.10.2024 klo 09:15 - 16:00 (6 t 45 min) |
Johdatus konservointiin KX00FR75-3001 |
ARP42
Konservoinnin oppimistila 2
|
Ke 30.10.2024 klo 09:15 - 16:00 (6 t 45 min) |
Johdatus konservointiin KX00FR75-3001 |
ARP42
Konservoinnin oppimistila 2
|
To 31.10.2024 klo 09:15 - 16:00 (6 t 45 min) |
Johdatus konservointiin KX00FR75-3001 |
ARP42
Konservoinnin oppimistila 2
|
Ke 06.11.2024 klo 09:15 - 16:00 (6 t 45 min) |
Johdatus konservointiin KX00FR75-3001 |
ARP42
Konservoinnin oppimistila 2
|
To 07.11.2024 klo 09:15 - 16:00 (6 t 45 min) |
Johdatus konservointiin KX00FR75-3001 |
ARP42
Konservoinnin oppimistila 2
|
Ke 13.11.2024 klo 09:15 - 16:00 (6 t 45 min) |
Johdatus konservointiin KX00FR75-3001 |
ARP42
Konservoinnin oppimistila 2
|
To 14.11.2024 klo 09:15 - 16:00 (6 t 45 min) |
Johdatus konservointiin KX00FR75-3001 |
ARP42
Konservoinnin oppimistila 2
|
Ke 20.11.2024 klo 09:15 - 16:00 (6 t 45 min) |
Johdatus konservointiin KX00FR75-3001 |
ARP42
Konservoinnin oppimistila 2
|
To 21.11.2024 klo 09:15 - 16:00 (6 t 45 min) |
Johdatus konservointiin KX00FR75-3001 |
ARP42
Konservoinnin oppimistila 2
|
Ke 27.11.2024 klo 09:15 - 16:00 (6 t 45 min) |
Johdatus konservointiin KX00FR75-3001 |
ARP42
Konservoinnin oppimistila 2
|
Tavoitteet
Opiskelija ymmärtää mikä on konservoinnin rooli kulttuuriperinnön säilyttämisessä ja käytössä. Opiskelija tuntee konservaattorin ammattikunnan historian ja kehityksen Suomessa ja kansainvälisesti. Opintojakson aikana opiskelija tutustuu konservoinnin osa-alueisiin ja perehtyy kaikkien osa-alueiden tavoitteisiin, tehtäviin ja menetelmiin. Opiskelija perehtyy aineellisen ja aineettoman kulttuuriperinnön konservoinnin kysymyksiin ja päätöksentekoprosesseihin. Päätöksentekoprosesseissa kestävä kehitys ja yhteisöjen osallistaminen ovat mukana olennaisina osina. Osaamistavoitteet: Ammatti-identiteetin rakentuminen, menetelmäosaaminen
Sisältö
Konservoinnin määritelmät ja konservaattorin toimintaympäristöt
Alumnivierailut, vierailut konservointilaitoksissa ja työmailla
Aineeton ja aineellinen kulttuuriperintö
Kestävä kehitys ja osallistaminen konservoinnin päätöksenteossa
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelijalla on paljon poissaoloja. Aktiivisuus luennoilla ja tehtävissä on heikkoa. Opiskelijan ryhmätyöskentelytaidoissa on parannettavaa. Opiskelija pystyy hahmottamaan aiheen perusideat, mutta aiheeseen liittyvä ongelmanratkaisu sekä teorian soveltaminen käytäntöön vaativat kehittämistä. Työskentely ei ole ollut itsenäistä ja lisäohjaukselle on ollut hyvin paljon tarvetta. Kokonaisuudesta näkyy, että opintojaksoon tulisi perehtyä paremmin, koska oppimistulos on hajanainen. Opiskelijan tiedoissa ja taidoissa on paljon kehitettävää.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelijalla ei juuri ole poissaoloja. Aktiivisuus luennoilla ja tehtävissä on hyvä ja ryhmätyöskentely sujuu. Työskentely etenee opintojaksolla johdonmukaisesti. Opiskelija hahmottaa hyvin opintojakson aiheen perusideat ja osaa soveltaa teoriaopintoja käytännön työskentelyssä. Opiskelija ymmärtää opittavien asioiden merkityksen ammattialalle ja niihin liittyvät syy- ja seuraussuhteet. Työskentely on ollut riittävän itsenäistä, mutta myös ohjaukselle on ollut tarvetta. Opiskelija hallitsee tehtäväkokonaisuuden ja on saavuttanut hyvän tason tiedoissaan ja taidoissaan.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opintojaksolle asetetut tavoitteet on saavutettu kiitettävällä tavalla. Opiskelija on osallistunut opetukseen aktiivisesti ja rakentavasti sekä toiminut ryhmän jäsenenä kannustavasti ja ryhmätyöskentelyä vahvistavasti. Opiskelija hahmottaa opintojaksolla opetetut asiat kiitettävästi ja pystyy soveltamaan oppimaansa ammattialansa vaatimusten mukaisesti. Opiskelija ymmärtää ja osaa ennakoida opeteltaviin ammattialansa asioihin liittyvien toimintojen syy- ja seuraussuhteet. Työskentely on ollut riittävän itsenäistä. Opiskelija hallitsee kokonaisuuden sekä teoriassa että käytännössä.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelijalla on paljon poissaoloja. Aktiivisuus luennoilla ja tehtävissä on heikkoa. Opiskelijan ryhmätyöskentelytaidoissa on parannettavaa. Opiskelija pystyy hahmottamaan aiheen perusideat, mutta aiheeseen liittyvä ongelmanratkaisu sekä teorian soveltaminen käytäntöön vaativat kehittämistä. Työskentely ei ole ollut itsenäistä ja lisäohjaukselle on ollut hyvin paljon tarvetta. Kokonaisuudesta näkyy, että opintojaksoon tulisi perehtyä paremmin, koska oppimistulos on hajanainen. Opiskelijan tiedoissa ja taidoissa on paljon kehitettävää.