Siirry suoraan sisältöön

Markkinointiviestinnän kehittäminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: LD00EH77-3015

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

06.05.2024 - 11.08.2024

Ajoitus

26.08.2024 - 20.12.2024

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketalous

Toimipiste

Leiritie 1

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 35

Koulutus

  • Liiketalouden tutkinto-ohjelma

Opettaja

  • Maria Paassola
  • Terhi Kaunismäki

Vastuuopettaja

Anne Perkiö

Ryhmät

  • LXD23S1_M1
    LXD23S1_M1

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa kehittää ja toteuttaa yrityksen markkinointiviestintää.

Sisältö

- markkinointiviestinnän sisällön kehittäminen ja toteutus
- markkinointiviestintätekstien suunnittelu ja kirjoittaminen
- vakuuttava viestintä: pitsaus
- markkinointiviestinnän kanavat, työkalut ja sovellukset
- tavoitteellisen markkinointiviestinnän budjetointi ja ostaminen
- markkinointiviestinnän tehokkuuden mittaus ja seuranta
- markkinointiviestinnän suunnitteluun liittyvät eettiset kysymykset

Aika ja paikka

Markkinoinnin osuuden opetus tapahtuu pääsääntöisesti Myyrmäen kampuksella

Oppimateriaalit

Opettajan tuottama luentomateriaali

Ei erillistä kurssi- tai tenttikirjaa, mutta mahdollista lisälukemista (löytyvät Metropolian kirjastosta):

Eagle 2021: Marketing communications

Fennis & Stroebe 2021: The psychology of advertising

Jerome 2022: Integrated marketing communication : advertising and promotion in a digital world

Pelsmacker, Geuens & Bergh 2021: Marketing communications : a European perspective

Percy & Rosenbaum-Elliot 2016: Strategic advertising management

Opetusmenetelmät

Markkinoinnin osuus:
Luento-opetus
Mahdolliset vierailijaluennot
Mahdolliset tuntitehtävät
Yksilötyönä tehtävä yritysraportti
Koko syksyn ajan ryhmätyönä rakennettava markkinointiviestintäkampanja
Kampanjan ryhmätyönä laadittavat kirjallinen raportti & visuaalinen esitys

Osan kurssista opettaa viestinnän opettaja

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Mahdolliset vierailijaluennoitsijat yritysmaailmasta

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Kurssilla ei ole erillistä tenttiä

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Markkinointiviestintäkampanja on mahdollista poikkeustapauksissa rakentaa myös itsenäisesti yksilötyönä - keskustele opettajan kanssa

Viestinnän osuus: neuvottele suoraan opettajan kanssa

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Luento-opetusta kampuksella viikkoon 50 asti

Intensiiviviikolla 42 itsenäistä työskentelyä kampanjan parissa

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Markkinoinnin osuus:
- Yksilöraportti
- Ryhmätyönä tehtävä kampanjan kirjallinen raportti
- Ryhmätyönä laadittava visuaalinen kampanjapresentaatio
- Kampanjan myyvä esittely joulukuussa
- Muiden ryhmien kampanjaesitysten opponointi

Viestinnän osuus:
Kyseisen osuuden opettaja tiedottaa asiasta erikseen

Ei erillistä tenttiä

Esitietovaatimukset

Markkinointi 5 op tai vastaava osaaminen