Markkinointiviestinnän kehittäminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: LD00EH77-3015
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
06.05.2024 - 11.08.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
26.08.2024 - 20.12.2024
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- (2019-2024) Liiketalous
- Toimipiste
- Leiritie 1
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 35
- Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
- Opettajat
- Maria Paassola
- Terhi Kaunismäki
- Vastuuopettaja
- Anne Perkiö
- Ryhmät
-
LXD23S1_M1LXD23S1_M1
- Opintojakso
- LD00EH77
Toteutuksella on 16 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 38 t 30 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Pe 30.08.2024 klo 08:15 - 10:45 (2 t 30 min) |
Markkinointiviestinnän kehittäminen LD00EH77-3015 |
MMA111b
Oppimistila
|
Pe 06.09.2024 klo 08:15 - 10:45 (2 t 30 min) |
Markkinointiviestinnän kehittäminen LD00EH77-3015 |
MMA111b
Oppimistila
|
Pe 13.09.2024 klo 08:15 - 10:45 (2 t 30 min) |
Markkinointiviestinnän kehittäminen LD00EH77-3015 |
MMA111b
Oppimistila
|
Pe 20.09.2024 klo 08:15 - 10:45 (2 t 30 min) |
Markkinointiviestinnän kehittäminen LD00EH77-3015 |
MMA111b
Oppimistila
|
Ti 24.09.2024 klo 09:00 - 10:30 (1 t 30 min) |
Markkinointiviestinnän kehittäminen - vierailijaluento |
Teams-luento
|
Pe 27.09.2024 klo 09:30 - 10:45 (1 t 15 min) |
Markkinointiviestinnän kehittäminen LD00EH77-3015 |
MMA111b
Oppimistila
|
Pe 04.10.2024 klo 08:15 - 10:45 (2 t 30 min) |
Markkinointiviestinnän kehittäminen LD00EH77-3015 |
MMA111b
Oppimistila
|
Ti 08.10.2024 klo 09:00 - 10:30 (1 t 30 min) |
Markkinointiviestinnän kehittäminen LD00EH77-3015, Markkinointiviestinnän kehittäminen LD00EH77-3016 |
MMC240
Oppimistila
|
Pe 11.10.2024 klo 09:30 - 10:45 (1 t 15 min) |
Markkinointiviestinnän kehittäminen LD00EH77-3015 |
MMA111b
Oppimistila
|
Pe 25.10.2024 klo 08:15 - 10:45 (2 t 30 min) |
Markkinointiviestinnän kehittäminen LD00EH77-3015 |
MMA111b
Oppimistila
|
Pe 01.11.2024 klo 08:15 - 10:45 (2 t 30 min) |
Markkinointiviestinnän kehittäminen LD00EH77-3015 |
MMA111b
Oppimistila
|
Pe 08.11.2024 klo 08:15 - 10:45 (2 t 30 min) |
ITSENÄINEN TYÖSKENTELY - EI LUENTOJA Markkinointiviestinnän kehittäminen LD00EH77-3015 |
MMA111b
Oppimistila
|
Pe 15.11.2024 klo 08:30 - 11:00 (2 t 30 min) |
Markkinointiviestinnän kehittäminen LD00EH77-3015 |
MMA111b
Oppimistila
|
Pe 22.11.2024 klo 08:30 - 11:00 (2 t 30 min) |
Markkinointiviestinnän kehittäminen LD00EH77-3015 |
MMA111b
Oppimistila
|
Pe 29.11.2024 klo 08:30 - 11:00 (2 t 30 min) |
Markkinointiviestinnän kehittäminen LD00EH77-3015 |
MMA111b
Oppimistila
|
Ma 09.12.2024 klo 08:30 - 14:00 (5 t 30 min) |
Kampanjoiden pitchaus - MMB301 - Markkinointiviestinnän kehittäminen LD00EH77 |
MMB301
Auditorio 3 krs.
|
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa kehittää ja toteuttaa yrityksen markkinointiviestintää.
Sisältö
- markkinointiviestinnän sisällön kehittäminen ja toteutus
- markkinointiviestintätekstien suunnittelu ja kirjoittaminen
- vakuuttava viestintä: pitsaus
- markkinointiviestinnän kanavat, työkalut ja sovellukset
- tavoitteellisen markkinointiviestinnän budjetointi ja ostaminen
- markkinointiviestinnän tehokkuuden mittaus ja seuranta
- markkinointiviestinnän suunnitteluun liittyvät eettiset kysymykset
Aika ja paikka
Markkinoinnin osuuden opetus tapahtuu pääsääntöisesti Myyrmäen kampuksella
Oppimateriaalit
Opettajan tuottama luentomateriaali
Ei erillistä kurssi- tai tenttikirjaa, mutta mahdollista lisälukemista (löytyvät Metropolian kirjastosta):
Eagle 2021: Marketing communications
Fennis & Stroebe 2021: The psychology of advertising
Jerome 2022: Integrated marketing communication : advertising and promotion in a digital world
Pelsmacker, Geuens & Bergh 2021: Marketing communications : a European perspective
Percy & Rosenbaum-Elliot 2016: Strategic advertising management
Opetusmenetelmät
Markkinoinnin osuus:
Luento-opetus
Mahdolliset vierailijaluennot
Mahdolliset tuntitehtävät
Yksilötyönä tehtävä yritysraportti
Koko syksyn ajan ryhmätyönä rakennettava markkinointiviestintäkampanja
Kampanjan ryhmätyönä laadittavat kirjallinen raportti & visuaalinen esitys
Osan kurssista opettaa viestinnän opettaja
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Mahdolliset vierailijaluennoitsijat yritysmaailmasta
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Kurssilla ei ole erillistä tenttiä
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Markkinointiviestintäkampanja on mahdollista poikkeustapauksissa rakentaa myös itsenäisesti yksilötyönä - keskustele opettajan kanssa
Viestinnän osuus: neuvottele suoraan opettajan kanssa
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Luento-opetusta kampuksella viikkoon 50 asti
Intensiiviviikolla 42 itsenäistä työskentelyä kampanjan parissa
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Markkinoinnin osuus:
- Yksilöraportti
- Ryhmätyönä tehtävä kampanjan kirjallinen raportti
- Ryhmätyönä laadittava visuaalinen kampanjapresentaatio
- Kampanjan myyvä esittely joulukuussa
- Muiden ryhmien kampanjaesitysten opponointi
Viestinnän osuus:
Kyseisen osuuden opettaja tiedottaa asiasta erikseen
Ei erillistä tenttiä
Esitietovaatimukset
Markkinointi 5 op tai vastaava osaaminen