Markkinoinnin kehittämismenetelmät (5 op)
Toteutuksen tunnus: LD00EJ03-3005
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
06.05.2024 - 11.08.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
26.08.2024 - 20.12.2024
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- (2019-2024) Liiketalous
- Toimipiste
- Leiritie 1
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 35
- Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
- Opettajat
- Kristiina Suihko
- Maria Paassola
- Vastuuopettaja
- Anne Perkiö
- Ryhmät
-
LXD22S1_M2LXD22S1_M2
-
LXD22S1Liiketalouden tutkinto-ohjelma päivä
-
LXD22S1_M1LXD22S1_M1
- Opintojakso
- LD00EJ03
Toteutuksella on 18 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 54 t 0 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Ti 27.08.2024 klo 11:00 - 14:00 (3 t 0 min) |
Markkinoinnin kehittämismenetelmät LD00EJ03-3005 |
MMC230
Oppimistila
|
Ti 03.09.2024 klo 11:00 - 14:00 (3 t 0 min) |
Markkinoinnin kehittämismenetelmät LD00EJ03-3005 |
MMC230
Oppimistila
|
Ti 10.09.2024 klo 11:00 - 14:00 (3 t 0 min) |
Markkinoinnin kehittämismenetelmät LD00EJ03-3005 |
MMC230
Oppimistila
|
Ti 17.09.2024 klo 11:00 - 14:00 (3 t 0 min) |
Markkinoinnin kehittämismenetelmät LD00EJ03-3005 |
MMC230
Oppimistila
|
Ti 24.09.2024 klo 11:00 - 14:00 (3 t 0 min) |
Markkinoinnin kehittämismenetelmät LD00EJ03-3005 |
MMC230
Oppimistila
|
Ti 01.10.2024 klo 11:00 - 14:00 (3 t 0 min) |
Markkinoinnin kehittämismenetelmät LD00EJ03-3005 |
MMC230
Oppimistila
|
Ti 08.10.2024 klo 11:00 - 14:00 (3 t 0 min) |
Lähiopetus peruttu sairastumisen takia - Markkinoinnin kehittämismenetelmät LD00EJ03-3005 |
MMC230
Oppimistila
|
Ti 22.10.2024 klo 11:00 - 14:00 (3 t 0 min) |
Markkinoinnin kehittämismenetelmät LD00EJ03-3005 |
MMC304
Oppimistila
|
Ti 29.10.2024 klo 11:00 - 14:00 (3 t 0 min) |
Markkinoinnin kehittämismenetelmät LD00EJ03-3005 |
MMC308
Oppimistila
|
Ke 30.10.2024 klo 11:00 - 14:00 (3 t 0 min) |
Markkinoinnin kehittämismenetelmät LD00EJ03-3005 |
MMA110
Oppimistila
|
Ti 05.11.2024 klo 11:00 - 14:00 (3 t 0 min) |
Markkinoinnin kehittämismenetelmät LD00EJ03-3005 |
MMC308
Oppimistila
|
Ke 06.11.2024 klo 11:00 - 14:00 (3 t 0 min) |
Markkinoinnin kehittämismenetelmät LD00EJ03-3005 |
MMA110
Oppimistila
|
Ti 12.11.2024 klo 11:00 - 14:00 (3 t 0 min) |
Markkinoinnin kehittämismenetelmät LD00EJ03-3005 |
MMC308
Oppimistila
|
Ke 13.11.2024 klo 11:00 - 14:00 (3 t 0 min) |
Markkinoinnin kehittämismenetelmät LD00EJ03-3005 |
MMA110
Oppimistila
|
Ti 19.11.2024 klo 11:00 - 14:00 (3 t 0 min) |
Markkinoinnin kehittämismenetelmät LD00EJ03-3005 |
MMC304
Oppimistila
|
Ti 26.11.2024 klo 11:00 - 14:00 (3 t 0 min) |
Markkinoinnin kehittämismenetelmät LD00EJ03-3005 |
MMC304
Oppimistila
|
Ti 03.12.2024 klo 11:00 - 14:00 (3 t 0 min) |
TENTTI - Markkinoinnin kehittämismenetelmät LD00EJ03-3005 |
MMB349
IT-Tila
|
Ti 10.12.2024 klo 11:00 - 14:00 (3 t 0 min) |
UUSINTATENTTI - Markkinoinnin kehittämismenetelmät LD00EJ03-3005 |
MMB349
IT-Tila
|
Tavoitteet
Opintojakson tarkoituksena on vahvistaa opiskelijan kehittämisosaamista. Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa tunnistaa, arvioida ja perustella organisaation kehittämistarpeita. Opiskelija osaa hakea ja hyödyntää kansallista ja kansainvälistä liiketoiminnan kehittämiseen liittyvää tutkimustietoa ja aineistoa. Opiskelija pystyy laatimaan ja tulkitsemaan erityyppisiä tutkimusraportteja. Opiskelija osaa valita kehittämisprojektin tavoitteiden kannalta tarkoituksenmukaiset kehittämismenetelmät ja kykenee soveltamaan menetelmiä tarkoituksenmukaisesti. Opiskelija osaa ottaa huomioon erilaiset kehitystyöhön liittyvät eettiset kysymykset ja näkökulmat.
Sisältö
- Kehittämistyön menetelmät ja mallit
- Kehittämistarpeiden tunnistaminen ja arviointi
- Systemaattinen tiedonhankinta
- Raportointi, lähteiden käyttö sekä tekstin jäsentäminen ja rakentaminen
- Kehittämisprosessit ja menetelmät sekä niiden soveltaminen
- Eettisten näkökulmien huomioiminen osana markkinoinnin kehittämistyötä
Aika ja paikka
Markkinoinnin osuuden opetus tapahtuu pääsääntöisesti Myyrmäen kampuksella
Oppimateriaalit
Opettajien tuottama luentomateriaali
Vierailijoiden tuottama luentomateriaali
Viikoittaisten lukutehtävien artikkelit
Ei erillistä kurssikirjaa
Opetusmenetelmät
Viikoittaiset luennot kampuksella
Viikoittainen ennakkotehtävä (luku & kirjoitus) ennen luentoa
Vierailijaluennoitsijat
Tutkimusviestinnän osuus viikoilla 44, 45 ja 46
Lopputentti kurssin päätteeksi viikolla 50
Osan kurssista opettaa viestinnän opettaja
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Markkinoinnin osuudessa pyritään hyödyntämään mahdollisimman paljon yritysmaailmasta tulevia vierailijaluennoitsijoita
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Tentti sekä uusintatentti joulukuussa 2024, 2. uusintatentti tammikuussa 2025. Tarkat ajankohdat ilmoitetaan kurssin alussa.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Markkinoinnin opettajan osuudessa ei läsnäolopakkoa luennoilla, joten suoristustapa kaikilla sama
Tutkimusviestinnän osuudessa viikoilla 44, 45 ja 46 tehtävät tehdään luentojen aikana: viestinnän opettajan osuuden vaihtoehtoisesta suoritustavasta keskusteltava osuuden opettajan Kristiina Suihkon kanssa
Sisällön jaksotus
Viikoittainen opetus kampuksella jatkuu viikolla 50 olevaan tenttiin asti
Itsenäinen tehtävien tekeminen intensiiviviikolla 42 - ei luento-opetusta
Tutkimusviestinnän osuus viikoilla 44, 45 ja 46
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Markkinoinnin osuus kurssisuorituksesta koostuu seuraavista asioista:
- Viikoittaiset luku- ja kirjoitustehtävät
- Raportit vierailijaluennoista
- Kurssin lopputentti
- Tutkimusviestinnän osuuden hyväksytty suorittaminen
Esitietovaatimukset
Markkinointi 5 op tai vastaava osaaminen