Siirry suoraan sisältöön

Markkinoinnin kehittämismenetelmät (5 op)

Toteutuksen tunnus: LD00EJ03-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
06.05.2024 - 11.08.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
26.08.2024 - 20.12.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
(2019-2024) Liiketalous
Toimipiste
Leiritie 1
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 35
Koulutus
Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettajat
Kristiina Suihko
Maria Paassola
Vastuuopettaja
Anne Perkiö
Ryhmät
LXD22S1_M2
LXD22S1_M2
LXD22S1
Liiketalouden tutkinto-ohjelma päivä
LXD22S1_M1
LXD22S1_M1
Opintojakso
LD00EJ03

Toteutuksella on 18 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 54 t 0 min.

Aika Aihe Tila
Ti 27.08.2024 klo 11:00 - 14:00
(3 t 0 min)
Markkinoinnin kehittämismenetelmät LD00EJ03-3005
MMC230 Oppimistila
Ti 03.09.2024 klo 11:00 - 14:00
(3 t 0 min)
Markkinoinnin kehittämismenetelmät LD00EJ03-3005
MMC230 Oppimistila
Ti 10.09.2024 klo 11:00 - 14:00
(3 t 0 min)
Markkinoinnin kehittämismenetelmät LD00EJ03-3005
MMC230 Oppimistila
Ti 17.09.2024 klo 11:00 - 14:00
(3 t 0 min)
Markkinoinnin kehittämismenetelmät LD00EJ03-3005
MMC230 Oppimistila
Ti 24.09.2024 klo 11:00 - 14:00
(3 t 0 min)
Markkinoinnin kehittämismenetelmät LD00EJ03-3005
MMC230 Oppimistila
Ti 01.10.2024 klo 11:00 - 14:00
(3 t 0 min)
Markkinoinnin kehittämismenetelmät LD00EJ03-3005
MMC230 Oppimistila
Ti 08.10.2024 klo 11:00 - 14:00
(3 t 0 min)
Lähiopetus peruttu sairastumisen takia - Markkinoinnin kehittämismenetelmät LD00EJ03-3005
MMC230 Oppimistila
Ti 22.10.2024 klo 11:00 - 14:00
(3 t 0 min)
Markkinoinnin kehittämismenetelmät LD00EJ03-3005
MMC304 Oppimistila
Ti 29.10.2024 klo 11:00 - 14:00
(3 t 0 min)
Markkinoinnin kehittämismenetelmät LD00EJ03-3005
MMC308 Oppimistila
Ke 30.10.2024 klo 11:00 - 14:00
(3 t 0 min)
Markkinoinnin kehittämismenetelmät LD00EJ03-3005
MMA110 Oppimistila
Ti 05.11.2024 klo 11:00 - 14:00
(3 t 0 min)
Markkinoinnin kehittämismenetelmät LD00EJ03-3005
MMC308 Oppimistila
Ke 06.11.2024 klo 11:00 - 14:00
(3 t 0 min)
Markkinoinnin kehittämismenetelmät LD00EJ03-3005
MMA110 Oppimistila
Ti 12.11.2024 klo 11:00 - 14:00
(3 t 0 min)
Markkinoinnin kehittämismenetelmät LD00EJ03-3005
MMC308 Oppimistila
Ke 13.11.2024 klo 11:00 - 14:00
(3 t 0 min)
Markkinoinnin kehittämismenetelmät LD00EJ03-3005
MMA110 Oppimistila
Ti 19.11.2024 klo 11:00 - 14:00
(3 t 0 min)
Markkinoinnin kehittämismenetelmät LD00EJ03-3005
MMC304 Oppimistila
Ti 26.11.2024 klo 11:00 - 14:00
(3 t 0 min)
Markkinoinnin kehittämismenetelmät LD00EJ03-3005
MMC304 Oppimistila
Ti 03.12.2024 klo 11:00 - 14:00
(3 t 0 min)
TENTTI - Markkinoinnin kehittämismenetelmät LD00EJ03-3005
MMB349 IT-Tila
Ti 10.12.2024 klo 11:00 - 14:00
(3 t 0 min)
UUSINTATENTTI - Markkinoinnin kehittämismenetelmät LD00EJ03-3005
MMB349 IT-Tila
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

Opintojakson tarkoituksena on vahvistaa opiskelijan kehittämisosaamista. Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa tunnistaa, arvioida ja perustella organisaation kehittämistarpeita. Opiskelija osaa hakea ja hyödyntää kansallista ja kansainvälistä liiketoiminnan kehittämiseen liittyvää tutkimustietoa ja aineistoa. Opiskelija pystyy laatimaan ja tulkitsemaan erityyppisiä tutkimusraportteja. Opiskelija osaa valita kehittämisprojektin tavoitteiden kannalta tarkoituksenmukaiset kehittämismenetelmät ja kykenee soveltamaan menetelmiä tarkoituksenmukaisesti. Opiskelija osaa ottaa huomioon erilaiset kehitystyöhön liittyvät eettiset kysymykset ja näkökulmat.

Sisältö

- Kehittämistyön menetelmät ja mallit
- Kehittämistarpeiden tunnistaminen ja arviointi
- Systemaattinen tiedonhankinta
- Raportointi, lähteiden käyttö sekä tekstin jäsentäminen ja rakentaminen
- Kehittämisprosessit ja menetelmät sekä niiden soveltaminen
- Eettisten näkökulmien huomioiminen osana markkinoinnin kehittämistyötä

Aika ja paikka

Markkinoinnin osuuden opetus tapahtuu pääsääntöisesti Myyrmäen kampuksella

Oppimateriaalit

Opettajien tuottama luentomateriaali
Vierailijoiden tuottama luentomateriaali
Viikoittaisten lukutehtävien artikkelit
Ei erillistä kurssikirjaa

Opetusmenetelmät

Viikoittaiset luennot kampuksella
Viikoittainen ennakkotehtävä (luku & kirjoitus) ennen luentoa
Vierailijaluennoitsijat
Tutkimusviestinnän osuus viikoilla 44, 45 ja 46
Lopputentti kurssin päätteeksi viikolla 50
Osan kurssista opettaa viestinnän opettaja

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Markkinoinnin osuudessa pyritään hyödyntämään mahdollisimman paljon yritysmaailmasta tulevia vierailijaluennoitsijoita

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Tentti sekä uusintatentti joulukuussa 2024, 2. uusintatentti tammikuussa 2025. Tarkat ajankohdat ilmoitetaan kurssin alussa.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Markkinoinnin opettajan osuudessa ei läsnäolopakkoa luennoilla, joten suoristustapa kaikilla sama

Tutkimusviestinnän osuudessa viikoilla 44, 45 ja 46 tehtävät tehdään luentojen aikana: viestinnän opettajan osuuden vaihtoehtoisesta suoritustavasta keskusteltava osuuden opettajan Kristiina Suihkon kanssa

Sisällön jaksotus

Viikoittainen opetus kampuksella jatkuu viikolla 50 olevaan tenttiin asti
Itsenäinen tehtävien tekeminen intensiiviviikolla 42 - ei luento-opetusta
Tutkimusviestinnän osuus viikoilla 44, 45 ja 46

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Markkinoinnin osuus kurssisuorituksesta koostuu seuraavista asioista:
- Viikoittaiset luku- ja kirjoitustehtävät
- Raportit vierailijaluennoista
- Kurssin lopputentti
- Tutkimusviestinnän osuuden hyväksytty suorittaminen

Esitietovaatimukset

Markkinointi 5 op tai vastaava osaaminen

Siirry alkuun