Siirry suoraan sisältöön

Johdatus markkinoinnin perusteisiin (3 op)

Toteutuksen tunnus: LX00FT14-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

27.03.2024 - 02.05.2024

Ajoitus

13.05.2024 - 02.08.2024

Opintopistemäärä

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketalous

Toimipiste

Leiritie 1

Opetuskielet

  • Englanti

Paikat

0 - 20

Koulutus

  • Degree Programme in International Business and Logistics
  • Degree Programme in European Business Administration

Opettaja

  • John Greene

Vastuuopettaja

Suvi Moll

Ryhmät

  • LITO_VV
    Vapaastivalittavat, liiketalous

Tavoitteet

By the end of the course, the student will:
• Gain an understanding of fundamental marketing and digital marketing theories and techniques.
• Understand and develop value propositions that are applied to achieve fit between consumers' needs and companies' offerings.
• Understand consumer behaviour and decision-making in order to map out the consumer journey and evaluate the impact of marketing on consumer decisions and journeys.
• Be able to understand and apply campaign marketing techniques that connect with consumers.
• Work with an example brand to complete course tasks and apply marketing and visual marketing techniques.
• Develop the basic visual skills to generate appealing promotional social media marketing videos (TikToks) that engage consumers.

Sisältö

Aims:

This course provides students with essential knowledge of marketing and digital marketing, enabling them to comprehend the impact of marketing on consumer purchasing decisions.

This course focuses on providing students with the ability to understand the role of marketing in business and the practical skills to apply that knowledge.

The traditional marketing theories are explained with the aid of real-life examples. Students learn how digital marketing theories are applied by businesses into marketing campaigns that engage and influence consumers.

Aika ja paikka

The course is a fully online course with videos presentations by the lecture and practical walkthrough videos. There are no video conference calls planned unless requested.

The course online learning environment is Moodle - an email with instructions on how to access the learning environment will be sent to students one week before the course starts.

The course work is completed by each student individually.

Assignments, Quizzes & Tasks 20 hours*
Self-directed learning 58 hours*

*Subject to change

More info course website: https://marketing.edu.metropolia.fi/

Oppimateriaalit

Provided in Moodle.

Students should have access to a smartphone or laptop.

Opetusmenetelmät

English Language Proficiency required. All lectures are carried out in English.

The course is a fully online course with videos presentations by the lecture and practical walkthrough videos. There are no video conference calls planned unless requested.

The course online learning environment is Moodle - an email with instructions on how to access the learning environment will be sent to students one week before the course starts.

The course work is completed by each student individually.

Assignments, Quizzes & Tasks 20 hours*
Self-directed learning 58 hours*

*Subject to change

More info course website: https://marketing.edu.metropolia.fi/

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

No exam

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Students need to complete 78 hours of work = 3 ECTS

Assignments, Quizzes & Tasks 20 hours*
Self-directed learning 58 hours*

*Subject to change

Lisätietoja opiskelijoille

English Language Proficiency required. All lectures are carried out in English.
Students for this course are not required to have prior marketing knowledge.
Students need to complete 78 hours of work = 3 ECTS

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen liiketalouden alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa vapaa-ajan, opiskelun ja työelämän tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida liiketalouden alan asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet välttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.

Esitietovaatimukset

Students for this course are not required to have prior marketing knowledge.