Globaali näkökulma lasten ja lapsiperheiden hyvinvointiin (5 op)
Toteutuksen tunnus: SX00FJ69-3004
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
11.03.2024 - 31.03.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
01.06.2024 - 31.08.2024
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- (2019-2024) Hyvinvointi
- Toimipiste
- Myllypurontie 1
- Opetuskielet
- englanti
- Paikat
- 0 - 40
Tavoitteet
Opiskelija ymmärtää lapsuuden ja perheen arjen monimuotoisuuden ja tunnistaa lapsen ja perheiden hyvinvoinnin osatekijät. Opiskelija tunnistaa lapsuuden ja lapsikäsityksen muuttumisen ja nykytilan suomalaisessa yhteiskunnassa ja globaalisti. Hän ymmärtää lapsuuden ja varhaiskasvatuksen merkityksen osallisuuden tukemisessa, syrjäytymisen ehkäisyssä ja koulutuksellisessa tasa-arvossa.
Sisältö
Lapsen ja perheen hyvinvoinnin osatekijät. YK:n yleissopimus lapsen oikeuksista ja varhaiskasvatuslaki. Sosiaalinen integraatio, lapsiperheköyhyys, syrjäytyminen ja marginalisaatio lapsiperheen ja varhaiskasvatuksen näkökulmasta. Varhaisen tukemisen muodot. Voimavaralähtöinen näkökulma.
Aika ja paikka
Course format: Independent studies, Web-based
Opetusmenetelmät
Would you like to deepen your understanding of the diversity and wellbeing of family and children on Finland and globally? Are you interested in bachelor level studies in social services and in early childhood education? Take a look of our studies!
Language: English
Preliminary expectations: No
Course Modules are:
1. Wellbeing and resources of families with children 1 ects
2. The diversity of families 1 ects
3. The global rights of the child 1 ects
4. Service system for families with children in Finland 1ects
5. Global perspective to the wellbeing of families 1 ects
You need to study approximately 27 h / study credit. The course can be later added as part of your studies in social sevices Degree Programme (ECE) in Metropolia UAS.
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Framework of evaluation is as an attachment in the Curriculum's description.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Framework of evaluation is as an attachment in the Curriculum's description.