Siirry suoraan sisältöön

Narrative in Games (5 op)

Toteutuksen tunnus: TT00FS89-3001

Toteutuksen perustiedot


Ajoitus
01.08.2024 - 17.10.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Toimipiste
Karaportti 2
Opetuskielet
englanti
Paikat
0 - 240
Koulutus
Tieto- ja viestintätekniikan tutkinto-ohjelma
Vastuuopettaja
Janne Salonen
Ryhmät
hakijan_työpöydältä_poistetut_toteutukset
Maksullisesta poistetut toteutukset
Opintojakso
TT00FS89
Toteutukselle TT00FS89-3001 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

After the course student will know how to write stories for games and can also gain tips in improving their storywriting. As course target, student will create their own story for a game.

Sisältö

Narrative in Games covers creation of stories for games. Stories can be an essential part of a game creating immersion and keeping the player in the game. Telling a story in a game is very different to other medias due to lack of space and player choice. This course will cover how to create a story for a game and how it should be presented in a game.

Esitietovaatimukset

None.

Työmuodot

100% Online (Self-Study) course. The course includes theory and exercise parts, in addition to lectures in video formats with text documentation to support these.

Aika ja paikka

Online.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Online.

Opintojaksototeutuksen valinnaiset suoritustavat

N/A

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

N/A

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Online.

Kansainväliset yhteydet

N/A

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Depends on the student's starting level.

Sisällön jaksotus

Up to Student her-/himself.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Evaluation criteria is embedded on the exercises and Final Project assignment that is a criteria of completing the course and receiving an evaluation. The student is expected to be able to follow the given task boundary conditions, and demonstrate an understanding of the elements and tools available while solving possible design problems creatively with the aid of testing

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointikriteerit arvosanalle hyväksytty

Pass/Fail.

Evaluation criteria is embedded on the exercises and Final Project assignment that is a criteria of completing the course and receiving an evaluation. The student is expected to be able to follow the given task boundary conditions, and demonstrate an understanding of the elements and tools available while solving possible design problems creatively with the aid of testing.

Siirry alkuun