Business Game (5 op)
Toteutuksen tunnus: TU00CH00-3009
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
02.12.2024 - 12.01.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
13.01.2025 - 11.05.2025
Toteutus on käynnissä.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- (2019-2024) ICT ja tuotantotalous
- Toimipiste
- Karaportti 2
- Opetuskielet
- englanti
- Koulutus
- Tuotantotalouden tutkinto-ohjelma
Toteutuksella on 12 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 36 t 0 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
To 13.02.2025 klo 13:00 - 16:00 (3 t 0 min) |
Business Game TU00CH00-3009 |
KMC565
Digitila
|
Ti 25.02.2025 klo 13:00 - 16:00 (3 t 0 min) |
Business Game TU00CH00-3009 |
KMC565
Digitila
|
Ti 04.03.2025 klo 13:00 - 16:00 (3 t 0 min) |
Business Game TU00CH00-3009 |
KMC565
Digitila
|
Ti 11.03.2025 klo 13:00 - 16:00 (3 t 0 min) |
Business Game TU00CH00-3009 |
|
To 13.03.2025 klo 13:00 - 16:00 (3 t 0 min) |
Business Game TU00CH00-3009 |
|
Ma 17.03.2025 klo 09:00 - 12:00 (3 t 0 min) |
Business Game TU00CH00-3009 |
KMC592
Digitila
|
Ma 24.03.2025 klo 09:00 - 12:00 (3 t 0 min) |
Business Game TU00CH00-3009 |
KMC592
Digitila
|
Ma 31.03.2025 klo 09:00 - 12:00 (3 t 0 min) |
Business Game TU00CH00-3009 |
KMC592
Digitila
|
Ma 07.04.2025 klo 09:00 - 12:00 (3 t 0 min) |
Business Game TU00CH00-3009 |
KMC592
Digitila
|
Ma 14.04.2025 klo 09:00 - 12:00 (3 t 0 min) |
Business Game TU00CH00-3009 |
KMC592
Digitila
|
Ma 28.04.2025 klo 09:00 - 12:00 (3 t 0 min) |
Business Game TU00CH00-3009 |
KMC592
Digitila
|
Ma 05.05.2025 klo 09:00 - 12:00 (3 t 0 min) |
Business Game TU00CH00-3009 |
KMC592
Digitila
|
Tavoitteet
Kurssi perustuu interaktiiviseen strategiapeliin, joka simuloi todellista kansainvälistä liiketoiminnan ympäristöä. Se on interaktiivinen liiketoiminnan ilmiöitä simuloiva pelimaailma, jolla pyritään lisäämään opiskelijoiden ymmärtämystä jatkuvasti muuttuvasta ja tiukasti kilpaillusta globaalista liiketoimintaympäristöstä. Se integroi yhteen joukon liiketoiminnan päätöksentekoon liittyviä ilmiöitä, kuten talouden, politiikan, rahoituksen, laskentatoimen, hankintatoimen, tuotannon, logistiikan, tutkimuksen ja innovaatiot sekä markkinoinnin. Opiskelijoiden tehtävänä on johtaa globaali ICT-yhtiö läpi teknologisen murroksen nopeasti muuttuvassa 2010-luvun liiketoimintaympäristössä. Tavoitteena on suoriutua kilpailijoitaan paremmin luomalla ja totuttamalla oikeaa strategiaa simuloidulla yrityksellä, joka operoi USA:ssa, Aasiassa sekä Euroopassa.
Sisältö
Kansainvälisen liiketoiminnan strategia ja johtaminen
Kansainvälinen rahoitus ja laskentatoimi
Toimitusketjun hallinta ja kansainvälinen logistiikka
Markkinointi ja tuotteistaminen
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet tyydyttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa onkin jollain alueilla vielä kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa oman alansa tilanteissa. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden merkityksen alalla ja osaa analysoida omaa asiantuntijuuttaan.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee kiitettävästi opintojakson aihepiirin käsitteet ja mallit. Opiskelija osaa analysoida sujuvasti ja perustellusti sekä esittää käytännön kehittämistoimenpiteitä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa oman alansa tilanteissa. Opiskelija osaa analysoida alansa asiantuntijuutta ja omaa asiantuntijaksi kehittymistään.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet tyydyttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja. Opiskelija ymmärtää asiantuntijuuden kehittymisen edellytykset ja periaatteet.