Organisational Development (5 cr)
Code: LY00FG22-3005
General information
- Enrollment
-
06.05.2024 - 11.08.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
21.10.2024 - 20.12.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- On-campus
- Unit
- (2019-2024) School of Business
- Campus
- Leiritie 1
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 35
- Degree programmes
- Master's Degree Programme in Change Management
- Teachers
- Jukka Mattila
- Teacher in charge
- Raisa Varsta
- Groups
-
L1424S6Muutosjohtaminen, ylempi
- Course
- LY00FG22
Implementation has 5 reservations. Total duration of reservations is 16 h 15 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Tue 29.10.2024 time 17:00 - 20:15 (3 h 15 min) |
Organisaation kehittäminen LY00FG22-3005 |
MMC230
Oppimistila
|
Tue 05.11.2024 time 17:00 - 20:15 (3 h 15 min) |
Organisaation kehittäminen LY00FG22-3005 |
MMC230
Oppimistila
|
Tue 12.11.2024 time 17:00 - 20:15 (3 h 15 min) |
Organisaation kehittäminen LY00FG22-3005 |
MMC230
Oppimistila
|
Tue 19.11.2024 time 17:00 - 20:15 (3 h 15 min) |
Organisaation kehittäminen LY00FG22-3005 |
MMC230
Oppimistila
|
Tue 26.11.2024 time 17:00 - 20:15 (3 h 15 min) |
Organisaation kehittäminen LY00FG22-3005 |
MMC230
Oppimistila
|
Objective
After completing the course, the student understands the meaning of managed and conscious development work
for the organization’s operations. The student recognizes the background assumptions of different development approaches
and possible applications.
The student knows how to plan and implement development measures in an organisation and evaluate the effectiveness of different development measures in change processes.
The student can apply the core contents of the course in their own development project.
Content
* Organizational Development (OD) approach
* Organizational change and renewal
* Internal and external change factors
* Developing groups and teams
* Barriers to change
Location and time
Myyrmäen kampus Lieritie 1 Vantaa.
Teaching methods
Aktivoivat ja vuorovaikutteiset luennot
Ryhmätyöskentely ja -keskustelut
Itsenäinen työskentely ja oppimistehtävät verkossa (Moodle)
Case-harjoitukset
portfolio-työskentely.
Completion alternatives
Mikäli et pääse osallistumaan lähiopetukseen ja ryhmätöihin, sovi ohjaavan opettajan kanssa vaihtoehtoisesta suoritustavasta.
Student workload
Lähiopetus 25h
Ohjattu verkkotyöskentely 25h
Itsenäinen opiskelu ja harjoitustyöt 85h
Content scheduling
Opintojakson tavoitteet, sisältö, suoritustapa ja arviointi käydään läpi ensimmäisellä opetuskerralla.
Further information
Opintojakson osaamistavoitteet
Opiskelija osaa analysoida ja arvioida erilaisia organisaatioiden sisäisiä ja ulkoisia prosesseja asiakaslähtöisesti. Hän osaa kehittää prosesseja toimintatutkimuksen näkökulmasta. Opiskelija osaa arvioida ja hyödyntää keskeisiä organisaation kehittämismenetelmiä. Hän osaa mitata prosessien kehityksen vaikutuksia organisaation menestymiselle ja tehdä tästä johtopäätöksiä tulevaisuuden kehittämistä varten.
Sisältö: Prosessien suunnittelu, analysointi, kehittäminen ja hallinta; Prosessien mittaaminen ja seuranta; Organisaation kehittämismenetelmät (esim. Lean, ketterän kehityksen menetelmät, projektien johtaminen)
Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää hallitun ja tietoisen kehitystyön merkityksen
organisaation toiminnalle. Hän tunnistaa eri kehityslähestymistapojen taustaoletuksia
ja mahdollisia käyttökohteita.
Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa kehitystoimenpiteitä organisaatiossa sekä arvioida eri kehitystoimenpiteiden vaikuttavuutta muutosprosesseissa.
Opiskelija osaa soveltaa opintojakson ydinsisältöjä omassa kehityshankkeessaan.
* Organisaation kehittäminen (OD) -lähestymistapa
* Organisaation muutos ja uudistaminen
* Sisäiset ja ulkoiset muutostekijät
* Ryhmien ja tiimien kehittäminen
* Muutoksen esteet
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Sufficient performance: has completed basic requirements to pass the course and has made an attempt to apply and articulate concepts and information both verbally and in writing but has not made enough effort overall. The student has demonstrated little effort, interest and motivation for individual or team activities / assignments and the output is rather weak.
Assessment criteria, good (3)
Good overall performance: can apply and articulate concepts and information well both verbally and in writing, certain areas of individual or team output require further attention; shows appropriate level of interest and motivation in individual and team activities. Good presentation delivery and analysis.
Assessment criteria, excellent (5)
Excellent performance in all elements of the course: shows interest and motivation in individual and team activities and assignments, fully applies and clearly articulates concepts and information both verbally and in writing. The student is able to support his/her argument with references to the recommended reading and lecture content. Excellent presentation delivery and analysis.
Assessment criteria, approved/failed
Sufficient performance: has completed basic requirements to pass the course and has made an attempt to apply and articulate concepts and information both verbally and in writing but has not made enough effort overall. The student has demonstrated little effort, interest and motivation for individual or team activities / assignments and the output is rather weak.
Assessment methods and criteria
Osaamisen arviointiperusteet käydään läpi ensimmäisellä luentokerralla. Allaolevaan saattaa tulla muutoksia.
1. Jatkuva osaamisen näyttö 20 pistettä. Opiskelijalla on mahdollisuus näyttää osaamistaan kurssin aikana. Arviointi on jatkuvaa ja integroitua. Jatkuva tarkoittaa sitä, että arviointi tapahtuu koko kurssin ajan. Integroitu tähän tarkoittaa sitä, että jokainen arviointi vaikuttaa kokonaisarvosanaan ja mikä tahansa arvioitu osa voi kattaa useita kurssin oppimistavoitteita.
2. Case-harjoitukset (2 kpl) ryhmätyönä. Maksimissaan 50 pistettä.
3. Oppimisportfolio, johon opiskelija kokoaa omaan työhönsä sopivia kehitysmalleja ja -viitekehyksiä. Maksimissaan 30 pistettä.
Arviointiasteikko:
1 = 50-59 pistettä
2 = 60-69 pistettä
3 = 70-79 pistettä
4 = 80-89 pistettä
5= 90 -100 pistettä
alle 50 pistettä on hylätty
Qualifications
Completed higher education degree (Bachelor level)