Skip to main content

Orientation to Engineering Studies (5 ECTS)

Code: TX00FO72-3001

General information


Enrollment
01.05.2024 - 14.08.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
13.08.2024 - 13.10.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 ECTS
Mode of delivery
On-campus
Campus
Leiritie 1
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 80
Degree programmes
Electrical and Automation Engineering
Teachers
Hanna Järvinen
Elina Hovila
Teacher in charge
Raisa Kallio
Course
TX00FO72

Implementation has 10 reservations. Total duration of reservations is 16 h 30 min.

Time Topic Location
Tue 13.08.2024 time 17:00 - 20:00
(3 h 0 min)
Orientaatio insinööriopintoihin TX00FO72-3001
Online
Mon 19.08.2024 time 17:00 - 18:30
(1 h 30 min)
Orientaatio insinööriopintoihin TX00FO72-3001
MMC230 Oppimistila
Tue 27.08.2024 time 17:00 - 18:30
(1 h 30 min)
Orientaatio insinööriopintoihin TX00FO72-3001
Online
Mon 02.09.2024 time 18:45 - 20:15
(1 h 30 min)
Orientaatio insinööriopintoihin TX00FO72-3001
Online
Mon 09.09.2024 time 17:00 - 18:30
(1 h 30 min)
Orientaatio insinööriopintoihin TX00FO72-3001
Online
Mon 16.09.2024 time 18:45 - 20:15
(1 h 30 min)
Orientaatio insinööriopintoihin TX00FO72-3001
Online
Tue 17.09.2024 time 18:45 - 20:15
(1 h 30 min)
Orientaatio insinööriopintoihin TX00FO72-3001
Online
Mon 23.09.2024 time 17:00 - 18:30
(1 h 30 min)
Orientaatio insinööriopintoihin TX00FO72-3001
Online
Tue 01.10.2024 time 17:00 - 18:30
(1 h 30 min)
Orientaatio insinööriopintoihin TX00FO72-3001
Online
Mon 07.10.2024 time 18:45 - 20:15
(1 h 30 min)
Orientaatio insinööriopintoihin TX00FO72-3001
Online
Changes to reservations may be possible.

Location and time

Ajankohdat ja paikat löytyvät lukujärjestyksestä https://lukkarit.metropolia.fi/

Materials

Viestintä: Opettajan osoittama materiaali

Orientoivat opinnot: Kaikki materiaali löytyy Moodlen työtilasta.

Employer connections

Orientoivissa opinnoissa käsitellään insinööriosaamiseen, työelämämahdollisuuksiin ja työharjoitteluun liittyviä asioita.

Exam schedules

-

Evaluation methods and criteria

Viestintä 30 p. (koostuu kirjallisen ja suullisen viestinnän tehtävistä; osion läpipääsyn raja 6 p.).
Orientoivat opinnot 20 p. (koostuu Moodlesta löytyvistä tehtävistä; osion läpipääsyn raja 4 p.)

Student workload

5 opintopistettä = 5 x 27 h = 135 h (1 op = 27 h opiskelutuntia)

Orientoivat opinnot 2 op (= yht. 54 opiskelutuntia)
- Lukujärjestykseen sidotut etätunnit: 9 tuntia
- Itsenäisesti katsottavat videoluennot: 4 tuntia
- Orientoiviin opintoihin liittyvä itsenäinen opiskelu ja tehtävät: 41 tuntia

Teaching methods

Viestintä: Lähiopetusta, opetusta Teamsissa ja itsenäistä työtä. Osuus suoritetaan tehtävillä.

Orientoivat opinnot: Aktiivinen osallistuminen etätunneille, videoluennot, verkkokeskustelu, itsenäinen opiskelu ja tehtävät Moodle-oppimisympäristössä.

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

The student has achieved the course objectives fairly. The student will be able to identify, define and use the course subject area’s concepts and models. The student understands the criteria and principles of the expertise development. The student has completed the required learning exercises in minimum requirement level. His/her competences have developed in a way that he/she may complete the remaining studies and finally work in a suitable job position related to this field.

Assessment criteria, good (3)

The student has achieved the course objectives well, even though the knowledge and skills need improvement on some areas. The student has completed the required learning exercises in good or satisfactory level. The student is able to define the course concepts and models and is able to justify the analysis. The student is able to apply their knowledge in study and work situations. The student understands the importance of expertise in the field and is able to analyze his/her own expertise.

Assessment criteria, excellent (5)

The student has achieved the objectives of the course with excellent marks. The student master commendably the course subject area’s concepts and models. The student has completed the required learning exercises in good or excellent level. The student is able to make justified and fluent analysis and to present concrete development measures. The student is well prepared to apply their knowledge study and work situations. Students are able to analyze the expertise and the evolvement of their own expertise.

Go back to top of page