Orientation to Engineering Studies (5 ECTS)
Code: TX00FO72-3001
General information
- Enrollment
- 01.05.2024 - 14.08.2024
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 13.08.2024 - 13.10.2024
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 ECTS
- Mode of delivery
- On-campus
- Campus
- Leiritie 1
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 80
- Degree programmes
- Electrical and Automation Engineering
Implementation has 10 reservations. Total duration of reservations is 16 h 30 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Tue 13.08.2024 time 17:00 - 20:00 (3 h 0 min) |
Orientaatio insinööriopintoihin TX00FO72-3001 |
Online
|
Mon 19.08.2024 time 17:00 - 18:30 (1 h 30 min) |
Orientaatio insinööriopintoihin TX00FO72-3001 |
MMC230
Oppimistila
|
Tue 27.08.2024 time 17:00 - 18:30 (1 h 30 min) |
Orientaatio insinööriopintoihin TX00FO72-3001 |
Online
|
Mon 02.09.2024 time 18:45 - 20:15 (1 h 30 min) |
Orientaatio insinööriopintoihin TX00FO72-3001 |
Online
|
Mon 09.09.2024 time 17:00 - 18:30 (1 h 30 min) |
Orientaatio insinööriopintoihin TX00FO72-3001 |
Online
|
Mon 16.09.2024 time 18:45 - 20:15 (1 h 30 min) |
Orientaatio insinööriopintoihin TX00FO72-3001 |
Online
|
Tue 17.09.2024 time 18:45 - 20:15 (1 h 30 min) |
Orientaatio insinööriopintoihin TX00FO72-3001 |
Online
|
Mon 23.09.2024 time 17:00 - 18:30 (1 h 30 min) |
Orientaatio insinööriopintoihin TX00FO72-3001 |
Online
|
Tue 01.10.2024 time 17:00 - 18:30 (1 h 30 min) |
Orientaatio insinööriopintoihin TX00FO72-3001 |
Online
|
Mon 07.10.2024 time 18:45 - 20:15 (1 h 30 min) |
Orientaatio insinööriopintoihin TX00FO72-3001 |
Online
|
Location and time
Ajankohdat ja paikat löytyvät lukujärjestyksestä https://lukkarit.metropolia.fi/
Materials
Viestintä: Opettajan osoittama materiaali
Orientoivat opinnot: Kaikki materiaali löytyy Moodlen työtilasta.
Employer connections
Orientoivissa opinnoissa käsitellään insinööriosaamiseen, työelämämahdollisuuksiin ja työharjoitteluun liittyviä asioita.
Exam schedules
-
Evaluation methods and criteria
Viestintä 30 p. (koostuu kirjallisen ja suullisen viestinnän tehtävistä; osion läpipääsyn raja 6 p.).
Orientoivat opinnot 20 p. (koostuu Moodlesta löytyvistä tehtävistä; osion läpipääsyn raja 4 p.)
Student workload
5 opintopistettä = 5 x 27 h = 135 h (1 op = 27 h opiskelutuntia)
Orientoivat opinnot 2 op (= yht. 54 opiskelutuntia)
- Lukujärjestykseen sidotut etätunnit: 9 tuntia
- Itsenäisesti katsottavat videoluennot: 4 tuntia
- Orientoiviin opintoihin liittyvä itsenäinen opiskelu ja tehtävät: 41 tuntia
Teaching methods
Viestintä: Lähiopetusta, opetusta Teamsissa ja itsenäistä työtä. Osuus suoritetaan tehtävillä.
Orientoivat opinnot: Aktiivinen osallistuminen etätunneille, videoluennot, verkkokeskustelu, itsenäinen opiskelu ja tehtävät Moodle-oppimisympäristössä.
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
The student has achieved the course objectives fairly. The student will be able to identify, define and use the course subject area’s concepts and models. The student understands the criteria and principles of the expertise development. The student has completed the required learning exercises in minimum requirement level. His/her competences have developed in a way that he/she may complete the remaining studies and finally work in a suitable job position related to this field.
Assessment criteria, good (3)
The student has achieved the course objectives well, even though the knowledge and skills need improvement on some areas. The student has completed the required learning exercises in good or satisfactory level. The student is able to define the course concepts and models and is able to justify the analysis. The student is able to apply their knowledge in study and work situations. The student understands the importance of expertise in the field and is able to analyze his/her own expertise.
Assessment criteria, excellent (5)
The student has achieved the objectives of the course with excellent marks. The student master commendably the course subject area’s concepts and models. The student has completed the required learning exercises in good or excellent level. The student is able to make justified and fluent analysis and to present concrete development measures. The student is well prepared to apply their knowledge study and work situations. Students are able to analyze the expertise and the evolvement of their own expertise.