Johdanto sosiaalipedagogiikkaan (5 op)
Toteutuksen tunnus: SX00FD61-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
06.05.2024 - 30.09.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
22.08.2024 - 31.12.2024
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- (2019-2024) Hyvinvointi
- Toimipiste
- Myllypurontie 1
- Opetuskielet
- englanti
- Paikat
- 0 - 40
- Koulutus
- Degree Programme in Social Services
Toteutuksella on 10 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 31 t 0 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
To 29.08.2024 klo 09:00 - 11:45 (2 t 45 min) |
Introduction to social pedagogy SX00FD61-3003 |
MPA2019
Oppimistila
|
To 29.08.2024 klo 12:45 - 16:00 (3 t 15 min) |
Introduction to social pedagogy SX00FD61-3003 |
MPA4018
Oppimistila
|
To 05.09.2024 klo 09:00 - 11:45 (2 t 45 min) |
Introduction to social pedagogy SX00FD61-3003 |
MPA4018
Oppimistila
|
To 19.09.2024 klo 09:00 - 11:45 (2 t 45 min) |
Introduction to social pedagogy Independent Work SX00FD61-3003 |
MPA2019
Oppimistila
|
Ke 25.09.2024 klo 12:45 - 16:00 (3 t 15 min) |
Introduction to social pedagogy SX00FD61-3003 |
MPA4018
Oppimistila
|
Pe 27.09.2024 klo 12:45 - 16:00 (3 t 15 min) |
Introduction to social pedagogy SX00FD61-3003 |
MPA4018
Oppimistila
|
Ma 30.09.2024 klo 12:45 - 16:00 (3 t 15 min) |
Introduction to social pedagogy Independent Work SX00FD61-3003 |
MPA4010
Oppimistila
|
To 03.10.2024 klo 12:45 - 16:00 (3 t 15 min) |
Independent studies / Introduction to social pedagogy SX00FD61-3003 |
|
Pe 04.10.2024 klo 12:45 - 16:00 (3 t 15 min) |
Independent studies / Introduction to social pedagogy SX00FD61-3003 |
|
Ma 07.10.2024 klo 12:45 - 16:00 (3 t 15 min) |
Introduction to social pedagogy SX00FD61-3003 |
MPA4010
Oppimistila
|
Tavoitteet
Opiskelija tuntee sosiaalipedagogiikan teoreettiset perusteet, peruskäsitteet, alan eri suuntauksia ja sosiaalipedagogisen työotteen tyypillisiä piirteitä eri väestöryhmien kohdalla varhaislapsuudesta myöhäisaikuisuuteen. Opiskelija ymmärtää sosiaalipedagogisen työn syrjimättömyyden periaatteen, arvoihin perustuvat järjestelmät, eettiset peruskäsitteet ja sosiaalialan ammattieettiset periaatteet. Opiskelija ymmärtää kriittisen ajattelun merkityksen. Opiskelija hallitsee yksinkertaista suomen kielen sanastoa ja sosiaalipedagogisessa työssä käytettäviä ilmaisuja.
Sisältö
Sosiaalipedagogiikka tieteen- ja käytännön alana. Sosiaalipedagogiikan juuret, kehitys, keskeiset käsitteet ja toimintaperiaatteet. Syrjimättömyyteen ja arvoihin perustuvat järjestelmät kuten ekososiaalinen sosiaalityö ja sosiaalinen kestävyys, johdanto eettiseen ajatteluun ja sosiaalialan ammattietiikkaan. Yksinkertaista sosiaalipedagogisessa työssä eri asiakasryhmien kanssa käytettävää suomen kielen sanastoa ja ilmaisuja.
Aika ja paikka
Autumn 2024 - period 1
Myllypuro Campus
Oppimateriaalit
* Jan Storø (2013). Practical Social Pedagogy: Theories, values and tools for working with children and young people
* Articles as assigned
Opetusmenetelmät
Lecture, Group Work, Reading and reflection
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
n/a
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
n/a
Kansainvälisyys
international materials used
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
n/a
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
27h/credit
Sisällön jaksotus
Tentative Schedule: TIMES MAY CHANGE
29.08.2024 09.00 - 11.45 MPA2019
29.08.2024 12.45 - 16.00 MPA4018
05.09.2024 09.00 - 11.45 MPA4018
19.09.2024 09.00 - 11.45 MPA2019
25.09.2024 12.45 - 16.00 MPA4018
27.09.2024 12.45 - 16.00 MPA4018
30.09.2024 12.45 - 16.00 MPA4010
03.10.2024 12.45 - 16.00 INDP WK
04.10.2024 12.45 - 16.00 INDP WK
07.10.2024 12.45 - 16.00 MPA4010
Lisätietoja opiskelijoille
The course is targeted primarily to student group SXG24S1
- If the student has prior learning concerning the course an eRPL application must be done before enrolling to the course. If you have any further questions concerning eRPL please contact the AHOT responsible teacher for the course.
- If the student has a special support arrangements decision which affects the course, the student needs to contact the teacher in charge right after the enrollment period.
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Framework of evaluation is as an attachment in the Curriculum's description.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Framework of evaluation is as an attachment in the Curriculum's description.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Course Assignments and Readings (30%)
- Student will read all assigned articles for class discussion and reflect on them
- No late papers accepted
• Learning Task (6-8 pgs) (50%)
This is a combination work with the Communication and IT Skills course in an effort to reduce the student’s workload so the final written assignment is for both courses.
• Attendance and Participation (20%)
- Students are expected to attend lectures and participate in discussion groups. Failure to do so will affect your final grade.