Digitalization in Health Care and Social Services (5 cr)
Code: S000FF65-3004
General information
- Enrollment
-
06.05.2024 - 30.09.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
09.09.2024 - 10.10.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- On-campus
- Unit
- (2019-2024) School of Rehabilitation and Examination
- Campus
- Myllypurontie 1
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 100
- Degree programmes
- Master's Degree Programme in Welfare Management in Developing Social and Health Services (Social sciences, Business and Administration)
- Master's Degree Programme in Welfare Management in Developing Social and Health Services (Social services, Health and Sports)
- Master's Degree Programme in Clinical Expertise in Digital Health Care and Social Services
- Teachers
- Emilia Vesanto
- Teacher in charge
- Emilia Vesanto
- Groups
-
L1324S6Hyvinvointijohtaminen kehittyvissä sosiaali- ja terveyspalveluissa, ylempi
-
S2924S6Hyvinvointijohtaminen kehittyvissä sosiaali- ja terveyspalveluissa, ylempi
-
S3124S6Kliinisen asiantuntijuuden tutkinto-ohjelma, digitaalisten palvelujen asiantuntija sosiaali- ja terveysalalla, ylempi
- Course
- S000FF65
Implementation has 3 reservations. Total duration of reservations is 9 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Mon 09.09.2024 time 13:00 - 16:00 (3 h 0 min) |
Digitalisaatio sosiaali- ja terveysalalla S000FF65-3004 |
TEAMS
|
Mon 07.10.2024 time 13:00 - 16:00 (3 h 0 min) |
Digitalisaatio sosiaali- ja terveysalalla S000FF65-3004 |
TEAMS
|
Thu 10.10.2024 time 09:00 - 12:00 (3 h 0 min) |
Digitalisaatio sosiaali- ja terveysalalla S000FF65-3004 |
TEAMS
|
Objective
The purpose of the course is to strengthen the student’s competence in digitalisation as a phenomenon in the health care and social services sector, as well as in its key concepts, the factors driving its operations and its key digitalisation projects. In addition, the purpose is to strengthen competence from the perspective of expertise in the digital health care and social services of the future.
The student understands the key concepts of digitalisation in health care and social services and is able to explain the phenomena behind various developments. The student is familiar with the principles of service systems and the key national digitalisation projects, and recognises areas in need of development in digital services. In addition to existing services, the student is also aware of alternate future developments in digital services and is able to evaluate the opportunities offered by digitalisation as part of the development of the health care and social services sector.
Content
- Service systems and digitalisation
- Key concepts and phenomena of digitalisation and their impacts in the field of health care and social services
- Key digitalisation projects and digitalised processes
- Future thinking in the development of digital services
- Basics of health and wellbeing technology
Location and time
Opintojakson lukujärjestyksen mukaiset verkkotapaamiset järjestetään Teamsissa seuraavasti:
Ma 9.9.2024 klo 13-16
Orientaatio ja aloitusluento
Ma 7.10.2024 klo 13-16
Työpaja tulevaisuusaiheella
To 10.10. klo 9-12
Opintojakson yhteenveto, toivottujen aiheiden syventäminen ja opintojaksopalaute.
Materials
Opintojaksolla käytettävä oppimateriaali on Moodlessa ja se avataan viikko ennen opintojakson alkua. Oppimista tukevana materiaalina suositellaan hyödynnettävän esim. luotettavia verkkolähteitä, ajantasaista uutisointia ja kirjaston aineistoa.
Tekoälyn hyödyntämiseen oppimistehtävien suorittamisessa kannustetaan edellyttäen, että asia tuodaan selkeästi ilmi. Tästä annetaan erilliset ohjeet Moodlessa.
Teaching methods
TUTKINTO-OPISKELIJOIDEN OPINTOJAKSO
Opintojakso toteutetaan kokonaisuudessaan verkossa; Moodlessa ja Teamsissa. Toteutus muodostuu kolmesta lukujärjestyksen mukaisesta verkkotapaamisesta (luento, työpaja, yhteenveto), itsenäisistä tehtävistä ja vuorovaikutuksesta Moodlessa/Teamsissa.
Exam schedules
Ei tenttejä.
International connections
Ei ennalta määriteltyjä kansainvälisiä yhteyksiä.
Student workload
Viiden opintopisteen kokonaisuus tarkoittaa 135 tuntia opiskelijan työtä.
(1 op = 27 h, 5 op = 135 h)
Content scheduling
Opintojakso avataan Moodlessa 2.9.2024 ja tehtävien suorittamisen aika päättyy 27.10.2024 Sisältöjä saatetaan avata vaiheistaen ja/tai täydentää esim. ajankohtaisilla materiaaleilla.
Further information
Opiskelija vahvistaa paikkansa opintojaksototeutuksella olemalla läsnä opetuksen alkaessa tai muutoin opettajan kanssa erikseen sovitulla tavalla, joka voi esimerkiksi olla ensimmäisen oppimistehtävän palautus. Jos opiskelija ei sairauden vuoksi pysty osallistumaan opetuksen alkuun, hän voi myös vahvistaa opiskelupaikkansa ilmoittamalla siitä opettajalle etukäteen. Opintojaksolle hyväksyminen on ehdollinen niin kauan, kunnes opintojaksolle määritellyt edeltävyysehdot on tarkistettu. Mikäli ilmoittautunut opiskelija ei osallistu toteutukselle, opintojaksosta vastaava opettaja poistaa opiskelijan toteutukselta kahden viikon sisällä opinnon alkamisesta. Ilmoittautumisajat määritellään oppimistoiminnan vuosikellossa. (Tutkintosääntö 32 §)
AHOT (Aikaisemmin hankitun osaamisen tunnustaminen)
Opintojakson voi hyväksilukea, jos opiskelija on toiminut keskeisessä roolissa sote-alan digiprojekteissa ja/tai hänellä on ylemmän korkeakoulututkinnon tasoisia tämän jakson sisältöä vastaavia opintoja.
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
The student demonstrates that they understand the basic content of the course but there are shortcomings in their ability to independently acquire and interpret information and apply what they have learned.
Assessment criteria, good (3)
The student demonstrates that they have a good understanding of the content of the course. They actively acquire information and interpret the key connections between different pieces of information. The student has the ability to analyse what they have learned and to apply it in practice.
Assessment criteria, excellent (5)
The student demonstrates that they have a diverse and broad understanding of the content of the course. They possess excellent information acquisition skills that are suited to the purpose at hand. The student demonstrates independence and responsibility in the choices they make. They have a creative and broad-based ability to apply what they have learned in practice.
Assessment criteria, approved/failed
Approved: The student demonstrates that they understand the basic content of the course but there are shortcomings in their ability to independently acquire and interpret information and apply what they have learned in practice.
Assessment methods and criteria
Tyydyttävä 1-2
Opiskelija osoittaa hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä soveltaa oppimaansa on puutteita.
Hyvä 3-4
Opiskelija osoittaa hallitsevansa opintojakson sisällön hyvin. Hän hankkii aktiivisesti tietoa ja tulkitsee sen keskeisiä yhteyksiä. Hänellä on kyky analysoida oppimaansa ja soveltaa opittua käytännössä.
Kiitettävä 5
Opiskelija osoittaa hallitsevansa opintojakson sisällön monipuolisesti ja laajasti. Hänellä on erinomainen tarkoitusta vastaava tiedonhankinnan osaaminen. Hän osoittaa tekemissään ratkaisuissa itsenäisyyttä ja vastuullisuutta. Hänen kykynsä soveltaa oppimaansa käytäntöön osoittaa luovuutta ja laaja-alaisuutta.
Further information
RPL (Recognition of Prior Learning)
The course can be accredited with prior Master’s degree level studies the contents of which correspond to the contents of this course.