Skip to main content

Leading Learning in the Workplace (5 ECTS)

Code: LX00FD45-3004

General information


Enrollment
15.11.2023 - 31.10.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
15.01.2024 - 30.11.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 ECTS
Virtual portion
5 ECTS
Mode of delivery
Online
Campus
Leiritie 1
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 152
Degree programmes
Master's Degree Programme in Change Management
Teachers
Anne-Mari Raivio
Raisa Varsta
Teacher in charge
Raisa Varsta
Course
LX00FD45
No reservations found for implementation LX00FD45-3004!

Learning outcomes

On completion of the course, the student:
• knows what work-based learning is and how it can be implemented and developed
• understands how work-based learning can be used as part of the overall competence management approach
• is able to produce a work-based learning plan that supports the achievement of the organisation's strategic objectives
• can identify the most appropriate methods of work-based learning for themselves and can also guide the work-based learning of others
• can evaluate work-based learning and guide others in evaluating their own learning.

Content

• Frameworks for learning and learning at work
• Learning at work as part of organisational strategy and competence management
• Learning design
• Self- and community-directed learning
• Designing learning at work
• Reflection and assessment of competences

Teaching methods

Tuition in English

Location and time

Opintojaksoon voi ilmoittautua lokakuuhun 2024 saakka. Opintojakson tehtävään on kevätlukukaudella seuraavat palautuspäivät (ja tehtävät arvioidaan kolmen viikon sisällä alla mainitusta palautuspäivästä):
31.3. ja 31.5.
Syyslukukauden palautuspäivät ovat (ja tehtävät arvioidaan kolmen viikon sisällä alla mainitusta palautuspäivästä):
30.9. ja 30.11.
Suunnittelethan palautukset niin, että saat arvioinnin ajoissa omaan tavoiteaikatauluusi nähden!

Learning materials and recommended literature

Opintojakson materiaali löytyy Moodlesta. Materiaalia on varsin suuri määrä ja siihen perehtyminen vaatii aikaa. Huolellinen perehtyminen näkyy meille opettajille erityisesti lopputehtävän laadussa :)

Jos haluat virittäytyä mukavasti oppimisen mielentilaan, niin kuuntele psykologi Ilona Rauhalan podcast minäpystyvyydestä:

https://www.youtube.com/watch?v=r2-Tdwm4mSc (kopioi teksti selaimeen)

Vieraana filosofian tohtori ja psykoterapeutti Annamari Heikkilä, joka on väitellyt opiskelijoiden minäpystyvyydestä. Nappaa samalla opit omaan opiskeluun!

Alternative completion methods of implementation

Opintojaksolla ei ole vaihtoehtoista suoritustapaa.

Internship and working life connections

Opintojaksolla tehdään harjoitustehtäviä omaan työ- tai vaikkapa harrastusympäristöön.

Exam dates and retake possibilities

Opintojaksolla ei ole uusimismahdollisuutta, jos se on suoritettu hyväksytysti.

Student workload

Opintojakson kuormitus on seuraava:
Metropolian Moodleen ja opiskeluympäristöön tutustuminen 4 h
Opintojakson materiaaleihin tutustuminen ja itseopiskelu 85 h
Reflektiotehtävät ja verkkokeskustelut 5 h
Muut osatehtävät 5 h
Lopputehtävä 30 h (tiedonkeruu, analyysi, raportointi)
Opintojaksopalaute 1 h

Assessment methods and criteria

Opiskelija on suorittanut opintojakson oppimistehtävät ja osoittanut niissä hallitsevansa opintojakson keskeiset sisällöt. Opiskelija on osoittanut kirjallisuudesta, luennoilta ja muista lähteistä hankkimansa tiedon ja käytänteiden soveltamiskykyä työelämää analysoivissa ja kehittävissä tehtävissä.

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Assessment criteria, satisfactory (1)

The student
• has achieved the objectives of the course to a satisfactory level
• is able to identify, define and use concepts and models in the subject area of the course
• understands the conditions and principles of the development of expertise.

Assessment criteria, good (3)

The student
• has achieved the objectives of the course well, although there are still areas where knowledge and skills need to be improved
• has a good understanding of the concepts and models of the subject matter of the course and is able to carry out a reasoned analysis
• is able to apply what they have learned in leisure, learning and working life situations
• understands the importance of expertise in business and is able to analyse their own expertise.

Assessment criteria, excellent (5)

The student
• has achieved the objectives of the course with excellent marks
• has an excellent command of the concepts and models of the subject matter of the course
• is able to analyse clearly and reasonably and propose practical development measures
• has a good ability to apply what they have learned in leisure, learning and working life situations
• is able to analyse expertise in business and their own development towards expertise.

Assessment criteria, approved/failed

The student
• has achieved the objectives of the course to a satisfactory level
• is able to identify, define and use concepts and models in the subject area of the course
• understands the conditions and principles of the development of expertise.

Go back to top of page