Tutkimukselliset opinnot (5 op)
Toteutuksen tunnus: KQ00BO88-3019
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
01.05.2024 - 30.09.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
16.10.2024 - 14.02.2025
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- (2019-2024) Media, muotoilu ja konservointi
- Toimipiste
- Hämeentie 135 D
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 60
- Koulutus
- Muotoilun tutkinto-ohjelma
- Opettajat
- Merja Kosonen
- Mika Säteri
- Vastuuopettaja
- Merja Kosonen
- Ryhmät
-
KXE21S1TSTekstiilisuunnittelu
-
KXE21S1TMTeollinen muotoilu
-
KXE21S1SASisustusarkkitehtuuri
- Opintojakso
- KQ00BO88
Toteutuksella on 10 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 69 t 15 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Ma 21.10.2024 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Tutkimukselliset opinnot KQ00BO88-3019 |
AR128a
Tapahtumasali 1
|
Ma 28.10.2024 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Tutkimukselliset opinnot KQ00BO88-3019 |
AR128a
Tapahtumasali 1
|
Ma 04.11.2024 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Tutkimukselliset opinnot KQ00BO88-3019 |
AR128a
Tapahtumasali 1
|
Ma 11.11.2024 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Tutkimukselliset opinnot KQ00BO88-3019 |
AR128a
Tapahtumasali 1
|
Ma 18.11.2024 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Tutkimukselliset opinnot KQ00BO88-3019 |
AR342
Oppimistila Konsepti
|
Ma 25.11.2024 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Tutkimukselliset opinnot KQ00BO88-3019 |
AR128a
Tapahtumasali 1
|
To 16.01.2025 klo 09:15 - 16:00 (6 t 45 min) |
Tutkimukselliset opinnot KQ00BO88-3019 |
AR128a
Tapahtumasali 1
|
To 23.01.2025 klo 09:15 - 16:00 (6 t 45 min) |
Tutkimukselliset opinnot KQ00BO88-3019 |
AR128a
Tapahtumasali 1
|
To 30.01.2025 klo 09:15 - 16:00 (6 t 45 min) |
Tutkimukselliset opinnot KQ00BO88-3019 |
AR342
Oppimistila Konsepti
|
To 06.02.2025 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Tutkimukselliset opinnot KQ00BO88-3019 |
AR128a
Tapahtumasali 1
|
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija tuntee opinnäytetyöprosessin metodologiset ja viestinnälliset vaatimukset, myös kansainvälisessä asiayhteydessä.
Opiskelija osaa laatia tutkimussuunnitelman, viitata käytettyihin lähteisiin, tuntee kirjoitusprosessin. Opiskelija osaa argumentoida ja perustella valintojaan ja hallitsee opinnäytetyön raportoinnin. Hän tuntee ammattikorkeakoulun opinnäytetyön vaatimukset ja laadullisen tutkimusprosessin. Opiskelija osaa valita oikeat tutkimusmenetelmät ratkaistavaan ongelmaan. Hän osaa laatia englanninkielisen abstraktin.
Sisältö
Opinnäytetyön metodologian ja raportoinnin sekä suullisen esittämisen perusteet:
- opinnäytetyötekstin laatiminen
- englanninkielisen abstraktin laatiminen
- lähteiden eettinen ja kriittinen käyttö ja merkintätavat
- tiedonhankinnan ja jäsentämisen taidot
- argumentointi ja perustelu
- tieteellisen työskentelyn ja kirjoittamisen pääperiaatteet
- laadullisen tutkimuksen prosessi alusta loppuun·
Oppimateriaalit
Luentomateriaalit drivessa ja Moodle
Kirjallisuus:
Hakala, J.T. 2024. Laadullisen tutkimuksen ABC — Menetelmäopas opinnäytteen
tekijälle. Gaudeamus.
Kananen, J. 2014. Laadullinen tutkimus opinnäytetyönä.
Valli, R. (toim.) 2018. Ikkunoita tutkimusmetodeihin 1. Keuruu: Otava.
Valli, R. (toim.) 2018. Ikkunoita tutkimusmetodeihin 2. Keuruu: Otava.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä.
Ryhmissä tehtävät harjoitustehtävät tuntien aikana ja yksin tehtävät harjoitustehtävät.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Korvaavat tehtävät sovittava opettajan kanssa
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Luennot 60 tuntia
Ryhmätehtävät 20 tuntia
Harjoitustehtävät 20 tuntia
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija tuntee opinnäytetyöprosessin metodologiset ja viestinnälliset vaatimukset, myös kansainvälisessä asiayhteydessä. Opiskelija osaa laatia tutkimussuunnitelman, viitata käytettyihin lähteisiin ja tuntee kirjoitusprosessin. Opiskelija osaa argumentoida ja perustella valintojaan ja hallitsee opinnäytetyön raportoinnin. Hän tuntee ammattikorkeakoulun opinnäytetyön vaatimukset ja laadullisen tutkimusprosessin. Opiskelija osaa valita oikeat tutkimusmenetelmät ratkaistavaan ongelmaan. Hän osaa laatia englanninkielisen abstraktin.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija hallitsee opinnäytetyöprosessin metodologiset ja viestinnälliset vaatimukset, myös kansainvälisessä asiayhteydessä. Opiskelija osaa laatia tutkimussuunnitelman, viitata käytettyihin lähteisiin, tuntee kirjoitusprosessin. Opiskelija osaa argumentoida ja perustella valintojaan hyvin ja hallitsee opinnäytetyön raportoinnin. Hän hallitsee ammattikorkeakoulun opinnäytetyön vaatimukset ja laadullisen tutkimusprosessin. Opiskelija osaa valita ja soveltaa oikeat tutkimusmenetelmät ratkaistavaan ongelmaan. Hän osaa laatia englanninkielisen abstraktin.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija hallitsee laajasti opinnäytetyöprosessin metodologiset ja viestinnälliset vaatimukset, myös kansainvälisessä asiayhteydessä. Opiskelija osaa laatia tutkimussuunnitelman, viitata käytettyihin lähteisiin, tuntee kirjoitusprosessin. Opiskelija osaa argumentoida ja perustella valintojaan laajasti ja hallitsee opinnäytetyön raportoinnin. Hän hallitsee ammattikorkeakoulun opinnäytetyön vaatimukset ja laadullisen tutkimusprosessin. Opiskelija osaa valita ja soveltaa oikeat tutkimusmenetelmät ratkaistavaan ongelmaan. Hän osaa laatia englanninkielisen abstraktin.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija tuntee opinnäytetyöprosessin metodologiset ja viestinnälliset vaatimukset, myös kansainvälisessä asiayhteydessä. Opiskelija osaa laatia tutkimussuunnitelman, viitata käytettyihin lähteisiin ja tuntee kirjoitusprosessin. Opiskelija osaa argumentoida ja perustella valintojaan ja hallitsee opinnäytetyön raportoinnin. Hän tuntee ammattikorkeakoulun opinnäytetyön vaatimukset ja laadullisen tutkimusprosessin. Opiskelija osaa valita oikeat tutkimusmenetelmät ratkaistavaan ongelmaan. Hän osaa laatia englanninkielisen abstraktin.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Jatkuva arviointi
Opiskelija tuntee opinnäytetyöprosessin metodologiset ja viestinnälliset vaatimukset, myös kansainvälisessä asiayhteydessä. Opiskelija osaa laatia tutkimussuunnitelman, viitata käytettyihin lähteisiin ja tuntee kirjoitusprosessin. Opiskelija osaa argumentoida ja perustella valintojaan ja hallitsee opinnäytetyön raportoinnin. Hän tuntee ammattikorkeakoulun opinnäytetyön vaatimukset ja laadullisen tutkimusprosessin. Opiskelija osaa valita oikeat tutkimusmenetelmät ratkaistavaan ongelmaan. Hän osaa laatia englanninkielisen abstraktin.
Opintojaksopalaute täytetään viimeisellä luentokerralla