Skip to main content

Learning to learn and critical thinking (2 ECTS)

Code: LY00FI01-3002

General information


Enrollment
04.12.2023 - 07.01.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
13.03.2024 - 15.05.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
2 ECTS
Virtual portion
2 ECTS
Mode of delivery
Online
Unit
(2019-2024) School of Business
Campus
Leiritie 1
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 1500
Degree programmes
Master's Degree Programme in Change Management
Teachers
Anne-Mari Raivio
Raisa Varsta
Jukka Kaisla
Teacher in charge
Raisa Varsta
Groups
L1424S6
Muutosjohtaminen, ylempi
Course
LY00FI01
No reservations found for implementation LY00FI01-3002!

Objective

After completing the course, the student understands the value of the growth mindset for their long-term learning and are able to connect it with the critical thinking training.

Content

- The meaning of the growth mindset for learning
- The importance of critical thinking as a metacognitive capability

Location and time

Opiskelu tapahtuu omatoimisesti ja omaan tahtiin Moodlessa, mutta niin, että moduulin yksi tehtävän viimeinen palautuspäivä on 22.4.2024 ja toisen moduulin 5.5.2024. Nämä osiot suorittaneille järjestetään ryhmähaastattelu (viikoilla 20-21), joka muodostaa opintojakson kolmannen moduulin. Haastatteluun varataan aikaa yksi tunti ja se toteutetaan Zoom-työkalulla Seuraathan huolellisesti aikataulua ja pohdit myös omaa ajankäyttöäsi.

Materials

Carol Dweck: Mindset. Menestymisen psykologia. Mikä tahansa painos tai kieliversio käy. Löytyy myös monista kirjastoista sekä esimerkiksi äänikirjana.

Teaching methods

Opiskelu suoritetaan itsenäisesti verkossa, Moodle-alustalla.

Opintojaksolle Moodleen on käytössä itserekisteröityminen. Saat ohjeet rekisteröitymiseen 3.4.2024. Ohjeet tulevat vain Metropolian OMA-intranettiin ja Metropolia-sähköpostiisi, ei koskaan henkilökohtaiseen sähköpostiisi! Ota siis käyttöön Metropolian käyttäjätunnukset, sekä sähköposti ja varmista, että saat nämä tärkeät viestit.

Ohjeet sähköpostin käyttöönottoon: https://wiki.metropolia.fi/pages/viewpage.action?pageId=200459061

Ohjeita käyttäjätunnuksiin: https://wiki.metropolia.fi/pages/viewpage.action?pageId=10556515

Completion alternatives

Opintojaksolle ei ole vaihtoehtoista suoritustapaa.

Student workload

Kirjan lukeminen 19 h
Tehtävät 35 h
Opintojaksopalaute 1 h

Further information

Opintojakso opiskellaan Moodlessa. Saat ohjeet Moodleen kirjautumiseen Metropolia-sähköpostiisi sekä opintojakson Oma-työtilaan. Huomio: Emme koskaan lähetä viestejä henkilökohtaiseen sähköpostiisi!

Ohjeiden saaminen edellyttää siis Metropolian tunnusten aktivointia sekä sähköpostin käyttöönottoa (voit lähettää spostit sieltä eteenpäin johonkin toiseen spostiin). Tarvitset opintojakson aikana myös Metropolian pilvipalveluita. Siksi on tärkeää, että otat ne käyttöön ajoissa ja opettelet niiden käytön rauhassa. Oheita käyttöönottoon löydät alla olevista linkeistä.

Lue lisää Metropolian pilvipalveluista: https://wiki.metropolia.fi/display/tietohallinto/Pilvipalvelut

Metropolian digitaalisista palveluista lisätietoa täällä: https://wiki.metropolia.fi/pages/viewpage.action?pageId=8561475

Maltathan odottaa opintojakson alkamista, ohjeet tulevat opintojakson aloituspäivänä!

Sitä ennen voit hyödyntää ajan kirjan lukemiseen :)

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Sufficient performance: has completed basic requirements to pass the course and has made an attempt to apply and articulate concepts and information both verbally and in writing but has not made enough effort overall. The student has demonstrated little effort, interest and motivation for individual or team activities / assignments and the output is rather weak.

Assessment criteria, good (3)

Good overall performance: can apply and articulate concepts and information well both verbally and in writing, certain areas of individual or team output require further attention; shows appropriate level of interest and motivation in individual and team activities. Good presentation delivery and analysis.

Assessment criteria, excellent (5)

Excellent performance in all elements of the course: shows interest and motivation in individual and team activities and assignments, fully applies and clearly articulates concepts and information both verbally and in writing. The student is able to support his/her argument with references to the recommended reading and lecture content. Excellent presentation delivery and analysis.

Assessment criteria, approved/failed

Sufficient performance: has completed basic requirements to pass the course and has made an attempt to apply and articulate concepts and information both verbally and in writing but has not made enough effort overall. The student has demonstrated little effort, interest and motivation for individual or team activities / assignments and the output is rather weak.

Qualifications

Bachelor Degree

Go back to top of page