Skip to main content

Marketing and Entrepreneurship in Design Field (5 cr)

Code: KX00EF08-3002

General information


Enrollment
01.11.2023 - 31.01.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
12.01.2024 - 24.03.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Mode of delivery
On-campus
Unit
(2019-2024) School of Media, Design and Conservation
Campus
Hämeentie 135 D
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Design
Teachers
Päivi Rantala
Teacher in charge
Merja Kosonen
Groups
KXE21S1TS
Textile Design
KXE21S1TM
Industrial Design
KXE21S1SA
Interior Architecture
Course
KX00EF08

Implementation has 8 reservations. Total duration of reservations is 56 h 0 min.

Time Topic Location
Tue 30.01.2024 time 09:00 - 16:00
(7 h 0 min)
Muotoilualan yritystoiminta ja markkinointi KX00EF08-3002
AR128a Tapahtumasali 1
Tue 06.02.2024 time 09:00 - 16:00
(7 h 0 min)
Muotoilualan yritystoiminta ja markkinointi KX00EF08-3002
AR128a Tapahtumasali 1
Tue 13.02.2024 time 09:00 - 16:00
(7 h 0 min)
Muotoilualan yritystoiminta ja markkinointi KX00EF08-3002
AR128a Tapahtumasali 1
Tue 27.02.2024 time 09:00 - 16:00
(7 h 0 min)
Muotoilualan yritystoiminta ja markkinointi KX00EF08-3002
AR128a Tapahtumasali 1
Tue 05.03.2024 time 09:00 - 16:00
(7 h 0 min)
Muotoilualan yritystoiminta ja markkinointi KX00EF08-3002
AR128a Tapahtumasali 1
Tue 12.03.2024 time 09:00 - 16:00
(7 h 0 min)
Muotoilualan yritystoiminta ja markkinointi KX00EF08-3002
AR128a Tapahtumasali 1
Tue 19.03.2024 time 09:00 - 16:00
(7 h 0 min)
Muotoilualan yritystoiminta ja markkinointi KX00EF08-3002
AR128a Tapahtumasali 1
Tue 26.03.2024 time 09:00 - 16:00
(7 h 0 min)
Muotoilualan yritystoiminta ja markkinointi KX00EF08-3002
AR128a Tapahtumasali 1
Changes to reservations may be possible.

Objective

The students recognize the interplay between sales and marketing. The students master the basic concepts, sectors and target groups of marketing and marketing communication. The students can apply professional and ethical principles from the point of view of marketing. The students recognize the marketing strategies and understand principles of image marketing and brand building. The students know how to start business and make decisions considering the form of enterprise.
The students learn multiform tasks the entrepreneur has to master to operate continously and successfully as an entrepreneur.
The students will learn more about the operational design environment, agreement practices and copyrights.

Content

- Marketing one's own competence
- Sectors of marketing and marketing communication
- Target group oriented thinking, recognizing the customer needs
- Building and maintaining the customer relationship
- Entrepreneurship and business start-up
- Business environment and preconditions to business, networking
- Financing, business start-up formalities and risk management
- Agreement practices and copyrights

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija hallitsee myynnin ja markkinoinnin vuorovaikutussuhteen. Opiskelija tietää markkinoinnin ja markkinointiviestinnän keskeiset käsitteet, osa-alueet sekä kohderyhmäajattelun. Opiskelija osaa soveltaa alan ammatillisia ja eettisiä periaatteita markkinoinnin näkökulmasta. Opiskelija hallitsee markkinointistrategiat ja ymmärtää mielikuvamarkkinoinnin ja brändin rakentamisen periaatteet. Hän hallitsee oman yrityksen perustamistoimet ja osaa tehdä yritysmuodon kannalta merkittävät päätökset. Opiskelija tuntee muotoilun toimintaympäristöstä, sopimuskäytänteitä ja tekijänoikeuksia.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija hallitsee hyvin myynnin ja markkinoinnin vuorovaikutussuhteen. Opiskelija hallitsee markkinoinnin ja markkinointiviestinnän keskeiset käsitteet, osa-alueet sekä kohderyhmäajattelun. Opiskelija osaa soveltaa alan ammatillisia ja eettisiä periaatteita markkinoinnin näkökulmasta. Opiskelija hallitsee hyvin markkinointistrategiat ja ymmärtää mielikuvamarkkinoinnin ja brändin rakentamisen periaatteet. Hän hallitsee laajasti oman yrityksen perustamistoimet ja osaa tehdä yritysmuodon kannalta merkittävät päätökset. Opiskelija tuntee hyvin muotoilun toimintaympäristöstä, sopimuskäytänteitä ja tekijänoikeuksia.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija hallitsee hyvin myynnin ja markkinoinnin vuorovaikutussuhteen. Opiskelija hallitsee laajasti markkinoinnin ja markkinointiviestinnän keskeiset käsitteet, osa-alueet sekä kohderyhmäajattelun. Opiskelija osaa soveltaa alan ammatillisia ja eettisiä periaatteita markkinoinnin näkökulmasta. Opiskelija hallitsee erinomaisesti markkinointistrategiat ja ymmärtää mielikuvamarkkinoinnin ja brändin rakentamisen periaatteet. Hän hallitsee laajasti oman yrityksen perustamistoimet ja osaa tehdä yritysmuodon kannalta merkittävät päätökset. Opiskelija tuntee erinomaisesti muotoilun toimintaympäristöstä, sopimuskäytänteitä ja tekijänoikeuksia.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija hallitsee myynnin ja markkinoinnin vuorovaikutussuhteen. Opiskelija tietää markkinoinnin ja markkinointiviestinnän keskeiset käsitteet, osa-alueet sekä kohderyhmäajattelun. Opiskelija osaa soveltaa alan ammatillisia ja eettisiä periaatteita markkinoinnin näkökulmasta. Opiskelija hallitsee markkinointistrategiat ja ymmärtää mielikuvamarkkinoinnin ja brändin rakentamisen periaatteet. Hän hallitsee oman yrityksen perustamistoimet ja osaa tehdä yritysmuodon kannalta merkittävät päätökset. Opiskelija tuntee muotoilun toimintaympäristöstä, sopimuskäytänteitä ja tekijänoikeuksia.

Objective

The students recognize the interplay between sales and marketing. The students master the basic concepts, sectors and target groups of marketing and marketing communication. The students can apply professional and ethical principles from the point of view of marketing. The students recognize the marketing strategies and understand principles of image marketing and brand building. The students know how to start business and make decisions considering the form of enterprise.
The students learn multiform tasks the entrepreneur has to master to operate continously and successfully as an entrepreneur.
The students will learn more about the operational design environment, agreement practices and copyrights.

Content

- Marketing one's own competence
- Sectors of marketing and marketing communication
- Target group oriented thinking, recognizing the customer needs
- Building and maintaining the customer relationship
- Entrepreneurship and business start-up
- Business environment and preconditions to business, networking
- Financing, business start-up formalities and risk management
- Agreement practices and copyrights

Go back to top of page