Kehittämismenetelmät ja -valmiudet (5 op)
Toteutuksen tunnus: S000FC88-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
06.05.2024 - 30.09.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
07.11.2024 - 10.12.2024
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- TKI-osuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- (2019-2024) Terveys
- Toimipiste
- Myllypurontie 1
- Opetuskielet
- englanti
- Paikat
- 0 - 30
- Koulutus
- Master’s Degree Programme in Development and Leadership of Nursing
- Opettajat
- Hanna Aho
- Jukka Kesänen
- Anna-Kaisa Partanen
- Vastuuopettaja
- Anna-Kaisa Partanen
- Ryhmät
-
S2724S6Master’s Degree Programme in Development and Leadership of Nursing, ylempiAMK
- Opintojakso
- S000FC88
Toteutuksella on 4 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 16 t 0 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
To 07.11.2024 klo 10:00 - 13:00 (3 t 0 min) |
Development Methods and Skills S000FC88-3002 (zoom link in additional info below) |
|
Ti 19.11.2024 klo 10:00 - 13:00 (3 t 0 min) |
Development Methods and Skills S000FC88-3002 |
|
Ma 25.11.2024 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Development methods and skills - In collaboration with the University of Salford |
|
Ti 10.12.2024 klo 12:00 - 15:00 (3 t 0 min) |
Development Methods and Skills S000FC88-3002 zoom link below |
Tavoitteet
Oppimistavoitteet
Tämän opintojakson tarkoituksena on vahvistaa opiskelijan ammatillista osaamista erityisesti kehittämistyöhön liittyvissä menetelmissä.
Osaamistavoitteet
• Opiskelija osaa suunnitella, toteuttaa, johtaa, hallinnoida ja arvioida projekteja.
• Opiskelija tunnistaa keskeiset menetelmät oman kliinisen toimintaympäristönsä hoidon laadun kehittämiseksi.
• Opiskelija tunnistaa hoidon laadun kehittämiseen (quality improvement) ja projektihallintaan liittyvät keskeiset menetelmät ja työkalut.
• Opiskelija osaa arvioida kriittisesti laadun kehittämiseen (quality improvement) liittyvien projektien vahvuuksia ja heikkouksia.
• Opiskelija osaa soveltaa projektinhallintaan ja kehittämismenetelmiin liittyvää osaamistaan.
Sisältö
• Kehittämismenetelmien -ja valmiuksien perusteet.
• Laadun kehittäminen (quality improvement)
• Projektin suunnittelu
• Projektinhallinta
• Projektityökalut
• Projektin raportointi ja arviointi sekä tulosten levittäminen
• Kehittämistyön eettisyys, luotettavuus, ja tulosten juurruttaminen.
Aika ja paikka
Moodle workspace: Name of the workspace: Development methods and skills 5 ECTS
Oppimateriaalit
Moilanen, T., Ojasalo, K., & Ritalahti, J. (2022). Methods for development work: New kinds of competencies in business operations. Books on Demand GmbH.
Satake E. 2015. Statistical methods and reasoning for the clinical sciences
Shah A. 2019. Using data for improvement. British Medical Journal, 364. available from: https://www.bmj.com/content/364/bmj.l189
Opetusmenetelmät
Online lectures that may be live or pre-recorded.
• Directed work/activities
• Online small group work
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
-
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
135 hours in total student work (5 ECTS).
Lisätietoja opiskelijoille
The learning materials and workbooks designed by the teachers are protected by the Finnish Copy Right Act (404/61). According to the legislation, teachers reserve all the rights for the study material. The study material cannot be used for any other than personal study purposes. The study material (e.g., learning materials and workbooks) can only be shared if permitted by the teacher/s.
Finnish Copy Right Act: https://www.finlex.fi/fi/laki/kaannokset/1961/en19610404_20150608.pdf
Course Evaluation for students:
As part of the Metropolia UAS strategy, we use an electronic course feedback system. This provides an opportunity for you to feedback on different aspects of the course through a series of pre-set questions and qualitative comments. Approximately two weeks before the end of the course, you will receive an automated invitation via your Metropolia email account to complete your evaluation online.
Please take the time to complete as your feedback is important. It informs ongoing developments to individual courses to ensure that the learning needs and expectations of the School of Health Care student community are met to a high standard.
To strengthen the feedback cycle, a report summarizing the course lead’s reflections on your feedback will be sent to you after the online evaluation survey has closed.
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa opintojakson perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa hyvin opintojakson sisällön. Hän hankkii aktiivisesti tietoa ja tulkitsee sen keskeisiä yhteyksiä työelämään. Hänellä on kyky analysoida oppimaansa ja soveltaa opittua työelämän kontekstiin.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa monipuolisesti ja laajasti opintojakson sisällön. Hänellä on erinomainen tarkoitusta vastaava tiedonhankinnan osaaminen. Hän osoittaa tekemissään ratkaisuissa itsenäisyyttä, vastuullisuutta ja kykyä ohjata muita. Hänen kykynsä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin osoittaa luovuutta ja laaja-alaisuutta.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Arviointikriteeri, hylätty:
Opiskelija ei osoita osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa opintojakson perussisältöjä, ja itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä soveltaa opittua työelämän kontekstiin on puutteita.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Please refer to the more specific assessment criteria in the Moodle workspace.