Median historia (5 op)
Toteutuksen tunnus: KM00EO69-3005
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 27.11.2023 - 29.02.2024
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 09.01.2024 - 01.03.2024
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Toimipiste
- Hämeentie 135 D
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 10 - 45
- Koulutus
- Elokuvan ja television tutkinto-ohjelma
- Opettajat
- Antti Pönni
- Vastuuopettaja
- Antti Pönni
- Ryhmät
-
KXC23S1Elokuvan ja television tutkinto-ohjelma, päivä
-
KXC23_BKXC23, ryhmä B
-
KXC23_AKXC23, ryhmä A
- Opintojakso
- KM00EO69
Toteutuksella on 10 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 30 t 0 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Ti 09.01.2024 klo 09:00 - 12:00 (3 t 0 min) |
Median historia KM00EO69-3005 |
AR341
Oppimistila Montaasi
|
Ti 16.01.2024 klo 09:00 - 12:00 (3 t 0 min) |
Median historia KM00EO69-3005 |
AR342
Oppimistila Konsepti
|
Ti 23.01.2024 klo 09:00 - 12:00 (3 t 0 min) |
Median historia KM00EO69-3005 |
AR342
Oppimistila Konsepti
|
Ti 30.01.2024 klo 09:00 - 12:00 (3 t 0 min) |
Median historia KM00EO69-3005 |
AR342
Oppimistila Konsepti
|
Ti 06.02.2024 klo 09:00 - 12:00 (3 t 0 min) |
Median historia KM00EO69-3005 |
AR342
Oppimistila Konsepti
|
Ti 13.02.2024 klo 09:00 - 12:00 (3 t 0 min) |
Median historia KM00EO69-3005 |
AR342
Oppimistila Konsepti
|
Ti 27.02.2024 klo 09:00 - 12:00 (3 t 0 min) |
Median historia KM00EO69-3005 |
AR342
Oppimistila Konsepti
|
To 29.02.2024 klo 09:00 - 12:00 (3 t 0 min) |
Median historia KM00EO69-3005 |
AR438
Ryhmätyötila Uusi tuntematon
AR434 Projektitila Tunne |
To 29.02.2024 klo 13:00 - 16:00 (3 t 0 min) |
Median historia KM00EO69-3005 |
AR341
Oppimistila Montaasi
|
Pe 01.03.2024 klo 09:00 - 12:00 (3 t 0 min) |
Median historia KM00EO69-3005 |
AR342
Oppimistila Konsepti
|
Tavoitteet
Opiskelija tuntee ammattialansa kannalta keskeisten mediamuotojen historiallisen kehityksen päälinjoja. Hän ymmärtää nykyisen mediaympäristön sidoksen aiempaan mediahistoriaan. Hän osaa kriittisesti arvioida ammattialansa nykytilaa ja tulevaisuudennäkymiä suhteessa historiaan.
Sisältö
Ammattialan kannalta keskeisten mediamuotojen (esim. printtimedia, elokuva, radio, televisio, digitaalinen media, verkkomedia, teatteri) historian pääpiirteet.
Mediahistorian esteettiset, tekniset, taloudelliset ja sosiaaliset ulottuvuudet sekä eri mediamuotojen väliset kytkökset.
Työmuodot
Luento
Oppimistehtävät
Aika ja paikka
Täydentyy
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Opetusmateriaali jaetaan jakson aikana.
Lisätietoja toteutuksen työtilassa
Opintojaksototeutuksen valinnaiset suoritustavat
Sovittava opettajan kanssa
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
-
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Sovittava opettajan kanssa
Kansainväliset yhteydet
-
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Luennot 36 h
Tehtävät ja itsenäinen työskentely 99 h
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Osallistuminen opetukseen
Oppimistehtävä
Itsearviointi
Arviointiasteikko
0-5
Arviointikriteerit arvosanalle 1 tyydyttävä
Opiskelija osallistuu opetukseen hyväksytysti ja suorittaa tehtävät tyydyttävästi. Opiskelija tuntee oman ammattialansa mediamuotojen kehityksen vaiheita. Hän tunnistaa yhtymäkohtia historiallisten mediamuotojen ja nykyhetken välillä oman ammattialansa näkökulmasta.
Arviointikriteerit arvosanalle 3 hyvä
Opiskelija osallistuu opetukseen aktiivisesti ja suorittaa tehtävät hyvin. Opiskelija tuntee oman ammattialansa mediamuotojen historian keskeiset vaiheet ja osaa arvioida nykyisten mediamuotojen suhdetta historiaan. Hän tunnistaa historiallisen kehityksen vaikutuksen ammattialalleen ja osaa arvioida sen merkitystä omalle ammatilliselle toiminnalleen.
Arviointikriteerit arvosanalle 5 kiitettävä
Opiskelija osallistuu opetukseen aktiivisesti ja suorittaa tehtävät kiitettävästi. Opiskelija tuntee oman ammattialansa mediamuotojen historiaa laajasti ja osaa monipuolisesti arvioida nykyisten mediamuotojen suhdetta historiaan. Hän tuntee laaja-alaisesti historiallisen kehityksen vaikutuksen ammattialalleen ja osaa monipuolisesti arvioida oppimansa merkitystä ja sovellusmahdollisuuksia omassa ammatillisessa toiminnassaan.