Skip to main content

Enabling Occupational Performance in Groups (5 cr)

Code: SX00EO23-3007

General information


Enrollment

27.11.2023 - 10.12.2023

Timing

15.02.2024 - 12.03.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

2 op

Mode of delivery

60 % Contact teaching, 40 % Distance learning

Unit

School of Wellbeing

Campus

Myllypurontie 1

Teaching languages

  • Finnish

Seats

0 - 20

Degree programmes

  • Occupational Therapy

Teachers

  • Sanna Piikki
  • Akvaliina Lacho

Teacher in charge

Sanna Piikki

Groups

  • SXI22S2
    Toimintaterapian tutkinto-ohjelma monimuoto

Objective

Learning outcomes:
The students understand the stages of development in the group and know group dynamics as a phenomenon. The students are able to justify the use of an occupational therapy group. The students plan an occupational therapy group and train to set goals. The students are able to utilize theoretical knowledge on groups when leading an occupational therapy group. The students select and apply the activities in accordance with the group's objectives. The students recognize and are able to combine the events of the group with the theory. The students reflect on their own group leading skills.

Content

Contents:
- Planning the group
- Levels and stages of group development and phases
- Therapeutic factors in the group
- Group settings
- Group dynamics
- Group theories in occupational therapy
- Team leader tasks and roles
- Objectives of the group and individuals
- Use of activities in a group

Location and time

15.2 - 12.3.24
Myllypuron kampus ja lukujärjestyksestä löytyvät linkit.

Materials

Tenttimateriaalina: Hautala, T. - Hämäläinen, T. & Mäkelä, L. & Rusi-Pyykönen, M. 2011. Toiminnan voimaa. Toimintaterapia käytännössä Helsinki: Edita / Terapeuttista toimintaa ryhmissä käsittelevä osuus.

Cole Marilyn. 2012. Group Dynamics in Occupational Therapy. Sivut 3-11: 7 steps (Myös muita painoksia voi hyödyntää) > 5.painos/ 2018 löytyy rajoittamattomana E-kirjana.


Muu opintojaksolla tarvittava materiaali ilmoitetaan opintojakson alussa.

Teaching methods

Etä- lähiluennot (teoria)
Työpaja x1
EXAM -Tentti
Itsenäinen teorian opiskelu + työryhmä- ja parityöskentely
Ryhmän ohjaaminen käytännössä x3
Opettajien antama ohjaus
Oppimistehtävä: Ryhmän suunnitelma ja ryhmäkertojen suunnitelmat
Vertaistyöskentely

Employer connections

Ryhmänohjausajat/ lähi:
29.2, 5.3, 7.3
tai
1.3, 6.3, 8.3

Jokainen opiskelija on varattuna edellä esitetyistä päivistä kolmena.
Päivät ennen opintojakson alkua. Lisäkysymyksiä mahdollisuus esittää orientaatiossa.

Exam schedules

O

Completion alternatives

Ei valinnaisia suoritustapoja

Student workload

Orientaatio 15.2. Osallistuminen orientaatioon on välttämätöntä.

Vko:t 8 -10 erittäin tiivistä ryhmä- ja parityöskentelyä. Varaa aikaa.

Content scheduling

Katso lukujärjestys.

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Assessment criteria, satisfactory (1)

Assessment criteria:
See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.

Assessment criteria, good (3)

Assessment criteria:
See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.

Assessment criteria, excellent (5)

Assessment criteria:
See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.

Assessment criteria, approved/failed

Assessment criteria:
See the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.

Assessment methods and criteria

Hyväksytty tentti.
2krt mukana ryhmässä
Suunnitelmatehtävän suullinen käsittely, niin että opiskelijoiden kertoman mukaan ulkopuoliselle muodostuu kuva kokonaisuudesta, jolle ryhmäkerrat rakentuvat.
Työryhmänä ryhmän suunnitelman kirjallinen palautus.
Työryhmältä 3x ryhmäkerran suunnitelman kirjallinen palautus.
Työpajaan osallistuminen.

Tarkempi informaatio orientaatiossa.

Prerequisites

Prerequisites:
Before attending the course, the students must have competence from the following courses: Assessing Occupational Performance 2, Enabling Occupational Performance 1

Further information

Further information: The course includes practical work.