Siirry suoraan sisältöön

Projekti 7 tuotantorakennuksen suunnittelu (5 op)

Toteutuksen tunnus: TR00BZ47-3010

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
06.05.2024 - 25.08.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
26.08.2024 - 15.12.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
(2019-2024) Kiinteistö- ja rakennusala
Toimipiste
Myllypurontie 1
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Rakennusarkkitehtuurin tutkinto-ohjelma
Opettajat
Jarkko Könönen
Janne Järvinen
Jenni Pellinen
Ryhmät
TXR22S1
Rakennusarkkitehtuurin tutkinto-ohjelma päivä
Opintojakso
TR00BZ47

Toteutuksella on 6 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 42 t 0 min.

Aika Aihe Tila
To 29.08.2024 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Projekti 7 tuotantorakennuksen suunnittelu TR00BZ47-3010
MPA3016 Arkkitehtistudio
To 12.09.2024 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Projekti 7 tuotantorakennuksen suunnittelu TR00BZ47-3010
MPA3016 Arkkitehtistudio
Ti 17.09.2024 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Projekti 7 tuotantorakennuksen suunnittelu TR00BZ47-3010
MPA3016 Arkkitehtistudio
To 26.09.2024 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Projekti 7 tuotantorakennuksen suunnittelu TR00BZ47-3010
MPA3016 Arkkitehtistudio
To 03.10.2024 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Projekti 7 tuotantorakennuksen suunnittelu TR00BZ47-3010
MPA3016 Arkkitehtistudio
To 24.10.2024 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Projekti 7 tuotantorakennuksen suunnittelu // Palautepäivä
MPA3018 Oppimistila
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija erilaisiin tuotantorakennuksiin ja niiden rakenteisiin liittyvät määräykset ja ohjeet.
Opiskelija pystyy suunnittelemaan pienen arkkitehtonisesti korkeatasoisen tuotantorakennuksen ja tuottamaan siihen liittyvät arkkitehtipiirustukset ja työselitykset.
Opiskelija tuntee tuotantorakennuksissa käytettävät erilaiset lvis- ja energiaratkaisut.
Opiskelija osaa valita tuotantorakennuksen rakennusmateriaalit ja rakennejärjestelmät.
Opiskelija pystyy arvioimaan tuotantorakennuksen erilaisten rakenteiden vaikutukset suunnitteluun.
Opiskelija pystyy toimittamaan tiedot tuotantorakennuksen kustannuslaskentaa varten.
Opiskelija osaa yhdistää tuotannon vaatimukset rakennussuunnitteluun.

Sisältö

Tuotantorakennusten arkkitehtuuri ja historia.
Tuotantorakennuksiin kohdistuvat lait, asetukset ja määräykset.
Pienen tuotantorakennuksen arkkitehtipiirustusten teko.
Pienen tuotantorakennuksen arkkitehdin työselityksen laatiminen.
Tuotantorakennusten rakennejärjestelmät sekä niiden valinta ja vaikutus suunnitteluun.
Tuotantorakennuksissa käytetyt lvis- ja energiaratkaisut.
Tuotantorakennusten kustannuslaskenta arkkitehtisuunnittelun osalta.
Tuotannon asettamat vaatimukset suunnittelulle.
Tarvittaessa ko. rakenteita ja rakennusmateriaaleja tukeva matematiikka, fysiikka ja kemia.

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa kurssilla opetetut asiat vain tyydyttävästi.
Opiskelijalla on paljon poissaoloja. Ryhmätyöskentelyssä on vaikeuksia. Aktiivisuus luennoilla ja projektissa on heikkoa.
Opiskelija ei täysin pysty hahmottamaan aiheen perusideoita eikä sen vuoksi pysty täysin soveltamaan oppimaansa käytännön työhön. Harjoitustehtävissä perustelut ovat haparoivia ja puutteita ilmenee aikaisemmin opitun tiedon osalta.
Harjoitustöissä työskentely ei ole ollut itsenäistä ja on ollut hyvin paljon tarvetta lisäohjaukselle. Kokonaisuudesta näkyy, että siihen ei ole lainkaan paneuduttu eikä kokonaisuus ole tasapainoinen.
Opiskelija ei pysty toimimaan tutkivana oppijana.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija hallitsee kurssilla opetetut asiat hyvin.
Opiskelijalla ei juuri ole poissaoloja. Ryhmätyöskentely on toimivaa. Aktiivisuus luennoilla ja projektissa on hyvä.
Työskentely etenee opintojaksolla johdonmukaisesti. Opiskelija hahmottaa opintojakson aiheen perusideat ja osaa soveltaa oppimaansa käytännön työhön sekä osaa selittää asiantuntevasti harjoitustöissä tehtyjen valintojen syyt ja seuraukset.
Harjoitustöissä työskentely on ollut riittävän itsenäistä mutta myös ohjaukselle on ollut tarvetta. Opiskelija hallitsee tehtävän kokonaisuuden.
Opiskelija toimii tyydyttävästi tutkivana oppijana.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija hallitsee kurssilla opetetut asiat kiitettävästi.
Opintojaksolle asetetut tavoitteet on saavutettu kiitettävällä tavalla. Opiskelija on osallistunut opetukseen aktiivisesti ja rakentavasti sekä toiminut erittäin hyvin ryhmän osana.
Opiskelija hahmottaa opintojaksolla opetetut sekä aikaisemmin opitut asiat ja osaa soveltaa oppimaansa käytännön työhön. Opiskelija osaa selittää ja perustella asiantuntevasti harjoitustöissä tehtyjen valintojen syyt ja seuraukset. Työskentely on ollut riittävän itsenäistä. Opiskelija hallitsee kokonaisuuden sekä teoreettisesti että käytännössä.
Opiskelija toimii itsenäisesti tutkivana oppijana.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opiskelija osaa kurssilla opetetut asiat vain tyydyttävästi.
Opiskelijalla on paljon poissaoloja. Ryhmätyöskentelyssä on vaikeuksia. Aktiivisuus luennoilla ja projektissa on heikkoa.
Opiskelija ei täysin pysty hahmottamaan aiheen perusideoita eikä sen vuoksi pysty täysin soveltamaan oppimaansa käytännön työhön. Harjoitustehtävissä perustelut ovat haparoivia ja puutteita ilmenee aikaisemmin opitun tiedon osalta.
Harjoitustöissä työskentely ei ole ollut itsenäistä ja on ollut hyvin paljon tarvetta lisäohjaukselle. Kokonaisuudesta näkyy, että siihen ei ole lainkaan paneuduttu eikä kokonaisuus ole tasapainoinen.
Opiskelija ei pysty toimimaan tutkivana oppijana.

Esitietovaatimukset

Suoritettu: kaikki edeltävät rakennusarkkitehtuurin projektikurssit.

Perustiedot rakentamisesta, rakenteista, kustannuslaskennasta, rakentamisen ohjausjärjestelmistä ja suunnittelusta.

Lisätiedot

Kurssi toteutetaan projektimuotoisena oppimisena. Lähtökohtana on työn tekeminen ja sitä kautta oppiminen. Opiskelijalla on itsellään rooli tutkivana oppijana.

Osallistuminen lähiopetukseen ja harjoitustöiden aikataulun mukainen palautus on arviointiperuste.

Lisätiedot

Kurssi toteutetaan projektimuotoisena oppimisena. Lähtökohtana on työn tekeminen ja sitä kautta oppiminen. Opiskelijalla on itsellään rooli tutkivana oppijana.

Osallistuminen lähiopetukseen ja harjoitustöiden aikataulun mukainen palautus on arviointiperuste.

Siirry alkuun