Skip to main content

Methods for Research and Development Work (5 cr)

Code: SX00DZ98-3049

General information


Enrollment

27.11.2023 - 10.12.2023

Timing

15.01.2024 - 10.05.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

RDI portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

School of Rehabilitation and Examination

Campus

Myllypurontie 1

Teaching languages

  • Finnish

Degree programmes

  • Degree Programme in Oral Hygiene
  • Biomedical Laboratory Science
  • Radiography and Radiotherapy

Teachers

  • Saila Pakarinen
  • Suska Veltheim
  • Leena Piironen
  • Päivi Leskinen
  • Heini Maisala-McDonnell

Teacher in charge

Saila Pakarinen

Groups

  • SXM22S2
    Radiografian ja sädehoidon tutkinto-ohjelma monimuoto
  • SXJ22S1
    Bioanalytiikan tutkinto-ohjelma päivä
  • SXM22S1
    Radiografian ja sädehoidon tutkinto-ohjelma päivä
  • SXP22S1
    Suun terveydenhuollon tutkinto-ohjelma päivä

Objective

Learning outcomes
The student
- is familiar with the research process and the principles of development work based on research
- is familiar with information seeking and analysis methods applicable to development work as well as other work methods
- understands the justification for methods and instruments used in development work
- understands the significance of concise research knowledge to the development and implementation of common practices
- adheres to the ethical principles of research and development work

Content

Contents
Research process and development work based on research
Information seeking and critical reading
Qualitative and quantitative information seeking and analysis methods and their application to research and development work
Practice-based approach to development work
Concise research knowledge (e.g. recommendations) and its use in evidence-based practice
Ethical principles of research and development work

Location and time

Oppimisalustana Moodle, joka aukeaa 15.1. ja sulkeutuu 10.5.2024.

Menetelmäpajat erillisen aikataulun mukaisesti, aikataulu on täällä ja myös Moodlessa. Menetelmäpajoja toteutetaan useita kertoja lukukauden aikana.

Materials

Opintojakson materiaali on Moodle-alustalla. Osa materiaalista on nauhoitettuina verkkoluentoina.
Opettajan laatimat tehtävät ja MATERIAALIT ovat Tekijänoikeuslain (404/61) mukaisia teoksia, joihin opettajalla on tekijänoikeus. Tehtäviä JA MATERIAALEJA ei saa käyttää muuten kuin omissa opinnoissaan. Niiden julkinen levittäminen on sallittua vain opettajan luvalla.

Teaching methods

Verkkokurssi, jonka teoriaosuus suoritetaan kokonaan Moodle-alustalla, myös menetelmäpajat. Alusta on auki 15.1.-.10.5.2024.

Tähän opintojaksoon tarjotaan myös menetelmäpajoja. Opiskelijan on osallistuttava kahteen menetelmäpajaan, pajat voi valita itse. Valitse siis kaksi erilaista.

Menetelmäpajoja on tarjolla kolme erilaista: kvantitatiivinen, kvalitatiivinen ja kehittämistyön paja.
Yhden menetelmäpajan pituus on 1 x 4h.

Jokaista menetelmäpajaa toteutetaan useita kertoja lukukauden aikana. Opiskelija valitsee omaan aikatauluun parhaiten sopivat.

Menetelmäpajojen ajankohdat ovat:
Heini Maisala-McDonnell, Kehittämistyön pajat, 4 x 4h ke 31.1 klo 12.00-15.00, ma 26.2 klo 12.00-15.00, ke 27.3 klo 9.00-12.00, to 11.4 klo 9.00-12.00
Heini Maisala-McDonnell, Laadulliset pajat to 6.2 klo 8.00-11.00, to 21.3 klo 9.00-12.00, ke 28.2 klo 13.00-16.00, ti 23.4 klo 13.00-16.00
Pakarinen Saila, Määrälliset pajat, 4 x 4h, ke 31.1 kl 8.00-11.00, 26.2 klo 8.00-11.00, to 28.3 klo 8.00-11.00 pe 12.4 klo 8.00-11.00


Opintojaksoon kuuluu Leskisen tilastopajan suorittaminen. Lisätietoa ajankohdasta jne myöhemmin.

Vastuuopettaja Saila Pakarinen

Employer connections

N/A

Exam schedules

Verkkotentti Moodlessa.
Saa uusia 2 x kolmen päivän välein. Hyväksytty suoritus 50% oikein (hyväksytty/hylätty arviointi). Myös uusinnat on tehtävä ennenkuin Moodle sulkeutuu.

International connections

-

Completion alternatives

N/A

Student workload

5 op = 135 h opiskelijan työtä.

Content scheduling

Verkkokurssi auki Moodlessa 15.1.-10.5.2024.

Opintojaksossa suoritetaan orientaatiokeskustelu, etiikan yksilötehtävä (arvioidaan hyväksytty/hylätty), sekä pienryhmätehtävä (4-5 hlöä, arvioidaan asteikolla 0-5). Opintojakson arvosana muodostuu pienryhmätehtävän arvosanasta. Opintojaksoon kuuluu myös verkkotentti, joka arvioidaan hyv/hyl.

Menetelmäpajat erillisen aikataulun mukaisesti. Menetelmäpajoja järjestetään useita kertoja lukukauden aikana.

Opintojaksoon kuuluu Leskisen tilastopajan suorittaminen. Lisätietoa ajankohdasta jne myöhemmin.

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

Satisfactory (1–2)
The student
- is familiar with the knowledge base and core components of the profession
- can search for information from a variety of sources
- is able to work in various tasks in different operating environments - demonstrates that they have achieved the targeted core competence
- is familiar with the key safety procedures in the profession
- adheres to ethical principles
- shares their competence in teams or projects.

Assessment criteria, good (3)

Good (3–4)
The student
- uses the concepts and knowledge base of the field consistently
- seeks information and assesses information sources and uses them critically - applies the knowledge base of the field in professional tasks
- applies their professional skill in various professional tasks
- acts independently and responsibly in professional situations
- takes safety into consideration when planning activities
- adheres to the ethical principles of the profession
- works in a goal-driven way in working groups or projects

Assessment criteria, excellent (5)

Excellent (5)
The student
- uses the concepts and knowledge base of the field in an expert way
- understands the justification for the use of information sources
- is able to justify activities using researched knowledge or studies - works in diverse and international tasks and work situations
- works in a client-centric and entrepreneurial way
- acts responsibly and with safety in mind
- is able to justify their activities with the ethical principles of the profession - organises and steers the activities of a team or project

Assessment criteria, approved/failed

Approved/Failed
The student
- can search for knowledge resourcefully utilising professional sources and uses the knowledge base of the field
- is familiar with the knowledge base and core components of the profession
- demonstrates having adequate professional skills to work in the profession
- demonstrates that they have achieved the targeted core competence
- works in a client-centric way
- adheres to ethical principles
- shares their competence in teams or projects
- is able to evaluate personal strengths and weaknesses and development needs
- is familiar with the key safety procedures in the profession
- shares their competence in teams or projects.

Assessment methods and criteria

Opintojakson suorittaminen edellyttää aktiivista osallistumista, materiaaleihin tutustumista, tehtävien tekemisen ja verkkotentin hyväksyttyä suoritusta aikarajan puitteissa, sekä menetelmäpajojen suorittamista.
Yksilötehtävä arvioidaan hyväksytty/hylätty asteikolla, pienryhmässä tehtävä oppimistehtävä arvioidaan arvosanalla 0-5, verkkotentti hyv/hyl. Kaikki suoritukset palautettava ennenkuin Moodle sulkeutuu.