Siirry suoraan sisältöön

Monialainen yhteistyö ja kehittämistyön johtaminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: S000EF61-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
06.05.2024 - 19.05.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
12.08.2024 - 20.12.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
4 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
Lähi- ja etäopetus
Toimipiste
Myllypurontie 1
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 40
Koulutus
Terveyden edistämisen tutkinto-ohjelma (YAMK)
Opettajat
Nea Vänskä
Jaana Seitovirta
Pirjo Vesa
Vastuuopettaja
Pirjo Vesa
Ryhmät
S1923S6
Terveyden edistämisen tutkinto-ohjelma ylempi
Opintojakso
S000EF61

Toteutuksella on 7 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 25 t 0 min.

Aika Aihe Tila
Ma 02.09.2024 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Monialainen yhteistyö ja kehittämistyön johtaminen S000EF61-3004

Ma 02.09.2024 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
Monialainen yhteistyö ja kehittämistyön johtaminen S000EF61-3004
Ti 03.09.2024 klo 09:00 - 12:00
(3 t 0 min)
Monialainen yhteistyö ja kehittämistyön johtaminen S000EF61-3004
Ti 03.09.2024 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
Monialainen yhteistyö ja kehittämistyön johtaminen S000EF61-3004
Pe 04.10.2024 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
Monialainen yhteistyö ja kehittämistyön johtaminen S000EF61-3004
Pe 01.11.2024 klo 13:00 - 16:00
(3 t 0 min)
Monialainen yhteistyö ja kehittämistyön johtaminen S000EF61-3004
https://metropolia.zoom.us/j/3101573880 Meeting ID: 310 157 3880
Pe 22.11.2024 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Monialainen yhteistyö ja kehittämistyön johtaminen S000EF61-3004
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

Opiskelija
- rakentaa terveyden edistämisen verkostoja ja yhteistyösuhteita monipuolisesti eri tahojen ja sidosryhmien kesken ja toimii niissä aktiivisesti
- soveltaa tiimi- ja verkostotyön sekä yhteisöjen ja organisaatioiden kehittämisen teorioita ja menetelmiä
- osaa koordinoida ja johtaa terveyttä edistävää toimintaa muutoksen mahdollistamiseksi

Sisältö

- keskeisiä teorioita muutoksen mahdollistamiseksi
- sidosryhmätyöskentely
- monisektorinen yhteistyö kunnissa ja maakunnissa
- yhteistyö kolmannen sektorin ja yritysten kanssa

Työmuodot

Luennot ja itsenäinen opiskelu Moodle-alustalla 2 op
Pienryhmätehtävät 3 op

Aika ja paikka

Syyslukukausi 2024

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Opintojakson alussa osoitettu kirjallisuus

Opintojaksototeutuksen valinnaiset suoritustavat

AHOT

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Metropolian innovaatiokeskittymät: Asiakaslähtöiset hyvinvointi- ja terveyspalvelut
Muut mahdolliset verkostohankkeet

Kansainväliset yhteydet

Urban Labs for Better Health for All in the Baltic Sea Region - boosting cross-sectoral cooperation for health and wellbeing in the cities
https://projects.interreg-baltic.eu/projects/healthy-boost-180.html

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 op x 27 t

Sisällön jaksotus

Ilmoitetaan opintojakson aloituksessa

Lisätietoja opiskelijoille

Opiskelija vahvistaa paikkansa opintojaksototeutuksella olemalla läsnä opetuksen alkaessa tai muutoin opettajan kanssa erikseen sovitulla tavalla, joka voi esimerkiksi olla ensimmäisen oppimistehtävän palautus. Jos opiskelija ei sairauden vuoksi pysty osallistumaan opetuksen alkuun, hän voi myös vahvistaa opiskelupaikkansa ilmoittamalla siitä opettajalle etukäteen. Opintojaksolle hyväksyminen on ehdollinen niin kauan, kunnes opintojaksolle määritellyt edeltävyysehdot on tarkistettu. Mikäli ilmoittautunut opiskelija ei osallistu toteutukselle, opintojaksosta vastaava opettaja poistaa opiskelijan toteutukselta kahden viikon sisällä opinnon alkamisesta. Ilmoittautumisajat määritellään oppimistoiminnan vuosikellossa. (Tutkintosääntö 32 §)

Opettajan laatimat tehtävät ja MATERIAALIT ovat Tekijänoikeuslain (404/61) mukaisia teoksia, joihin opettajalla on tekijänoikeus. Tehtäviä JA MATERIAALEJA ei saa käyttää muuten kuin omissa opinnoissaan. Niiden julkinen levittäminen on sallittua vain opettajan luvalla.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintosuoritus arvioidaan kiitettävä (5), erittäin hyvä (4), hyvä (3), erittäin tyydyttävä (2), tyydyttävä (1), hylätty (0) tai perustellusta syystä jaolla hylätty/hyväksytty. Hyväksytty-tason arviointikriteerit ovat samat kuin tyydyttävä (1) arviointikriteerit, mikä tarkoittaa, että ydinosaaminen on saavutettu (Metropolia Ammattikorkeakoulu Oy:n tutkintosääntö; 33 § Opintosuorituksen arviointi).

Pienryhmätehtävän arviointikriteerit
1. Tehtävät noudattavat annettuja ohjeita
2. Tehtävät on palautettu sovittuina ajankohtina
3. Aktiivinen yhteistyö työelämään / hankkeeseen / verkostoon
4. Kirjallisuuden ja teoriatiedon soveltamisen laatu ja monipuolisuus
5. Lähteiden käyttö ja viittaustekniikka asianmukaisuus
6. Raportin ja esityksen laatu sekä hyödynnettävyys

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit arvosanalle 1 tyydyttävä

Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa opintojakson perussisällön,
mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä yhdistää oppimaansa
työelämän kontekstiin on puutteita.

Arviointikriteerit arvosanalle 3 hyvä

Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa hyvin opintojakson sisällön.
Hän hankkii aktiivisesti tietoa ja tulkitsee sen keskeisiä yhteyksiä työelämään. Hänellä on
kyky analysoida oppimaansa ja soveltaa opittua työelämän kontekstiin.

Arviointikriteerit arvosanalle 5 kiitettävä

Opiskelija osoittaa osaamisen arviointikohteissa hallitsevansa monipuolisesti ja laajasti
opintojakson sisällön. Hänellä on erinomainen tarkoitusta vastaava tiedonhankinnan
osaaminen. Hän osoittaa tekemissään ratkaisuissa itsenäisyyttä, vastuullisuutta ja kykyä
ohjata muita. Hänen kykynsä soveltaa oppimaansa työelämän kontekstiin osoittaa
luovuutta ja laaja-alaisuutta.

Arviointikriteerit arvosanalle hyväksytty

Läpäisytaso: Opiskelija osoittaa (osaamisen arviointikohteissa) hallitsevansa opintojakson
perussisällön, mutta itsenäisessä tiedon hankinnassa, tulkinnassa ja kyvyssä yhdistää
oppimaansa työelämän kontekstiin on puutteita.

Siirry alkuun