Siirry suoraan sisältöön

Terveyden edistämisen työmenetelmät (5 op)

Toteutuksen tunnus: SX00EB00-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
27.11.2023 - 10.12.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
08.01.2024 - 12.04.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
3 op
Toteutustapa
Lähi- ja etäopetus
Toimipiste
Myllypurontie 1
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 35
Koulutus
Terveydenhoitotyön tutkinto-ohjelma
Opettajat
Henna Hertell
Maria Kauppinen
Hanna Vatanen
Vastuuopettaja
Maria Kauppinen
Ryhmät
SXQ21S1
Terveydenhoitotyön tutkinto-ohjelma päivä
Opintojakso
SX00EB00

Toteutuksella on 7 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 25 t 30 min.

Aika Aihe Tila
Ke 10.01.2024 klo 13:00 - 14:30
(1 t 30 min)
Terveyden edistämisen työmenetelmät SX00EB00-3003, orientaatio Zoomissa
To 18.01.2024 klo 08:30 - 11:00
(2 t 30 min)
Terveyden edistämisen työmenetelmät SX00EB00-3003
https://metropolia.zoom.us/j/61071533302
To 01.02.2024 klo 09:00 - 11:30
(2 t 30 min)
Terveyden edistämisen työmenetelmät SX00EB00-3003
MPB4011 Terveydenedistäminen
To 01.02.2024 klo 12:15 - 14:45
(2 t 30 min)
Terveyden edistämisen työmenetelmät SX00EB00-3003
MPB4011 Terveydenedistäminen
To 08.02.2024 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Terveyden edistämisen työmenetelmät SX00EB00-3003, teoria kampuksella
MPB6005 Oppimistila
Ke 06.03.2024 klo 13:00 - 15:30
(2 t 30 min)
Terveyden edistämisen työmenetelmät SX00EB00-3003/Rokotussimulaatio
MPB6005 Oppimistila
Pe 22.03.2024 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Terveyden edistämisen työmenetelmät SX00EB00-3003, seminaari kampuksella
MPC4011 Oppimistila
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Aika ja paikka

Orientaatio Zoomissa.
Luennot, seminaari ja simulaatio löytyvät lukujärjestyksestä.

Oppimateriaalit

Moodlessa ja tunneilla jaettava materiaali.



Opettajan laatimat tehtävät ja MATERIAALIT ovat Tekijänoikeuslain (404/61) mukaisia teoksia, joihin opettajalla on tekijänoikeus. Tehtäviä JA MATERIAALEJA ei saa käyttää muuten kuin omissa opinnoissaan. Niiden julkinen levittäminen on sallittua vain opettajan luvalla.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Ei harjoittelua.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ryhmämuotoiset seminaariesitykset terveyden edistämisen työmenetelmistä.

Kansainvälisyys

Ei kansainvälisiä yhteyksiä.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnaista suoritustapaa

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Ryhmätyönä toteutettava seminaarityö H1-H5.
Yksilötehtävät hylätty - hyväksytty
Rokotusosaaminen: portfolio hylätty - hyväksytty, yksilötentti hylätty - hyväksytty

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 op = 133h

Vavu 1,25 op = 33h
Rokotusosaamisen syventävät opinnot 1,25 op = 33h
Terveyden edistämisen työmenetelmät, 2,5 op =67h

Sisällön jaksotus

-

Opetusmenetelmät

Luennot
Itsenäiset- ja ryhmätehtävät.
Verkkokurssit.
Simulaatio.
Seminaari.
Aikataulut löytyvät lukujärjestyksestä.

Lisätietoja opiskelijoille

Luennoilla, simulaatiossa ja seminaarissa läsnäolovelvoite. Osa luennoista on zoomissa ja osa lähiopetuksena kampuksella.

Opintojaksopalaute:

Toteutuksesta kerätään opintojaksopalautetta, mikä on tärkeä osa opetuksen ja toiminnan kehittämistyötä. Palautetta antamalla sinulla on mahdollisuus vaikuttaa opintojaksojen sisältöön sekä opetuksen kehittämiseen. Palautteen avulla opettaja pystyy kehittämään omia toteutuksiaan ja opetusmenetelmiään myös muilla opintojaksoillaan. Rakentavan palautteen antaminen kehittää myös omia työelämätaitojasi. Opintojaksopalaute annetaan nimettömänä, eikä palautteen antajaa voida tunnistaa.

Arviointiasteikko

0-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Arviointikriteerit ks. opetussuunnitelman liite "Osaamisen arviointikehikko".
Osaamisen arvioinnissa käytetään arviointikehikon tasoa asiantuntija.

Lisätiedot

Luennoilla, simulaatiossa ja seminaarissa läsnäolovelvoite. Osa luennoista on zoomissa ja osa lähiopetuksena kampuksella.

Opintojaksopalaute:

Toteutuksesta kerätään opintojaksopalautetta, mikä on tärkeä osa opetuksen ja toiminnan kehittämistyötä. Palautetta antamalla sinulla on mahdollisuus vaikuttaa opintojaksojen sisältöön sekä opetuksen kehittämiseen. Palautteen avulla opettaja pystyy kehittämään omia toteutuksiaan ja opetusmenetelmiään myös muilla opintojaksoillaan. Rakentavan palautteen antaminen kehittää myös omia työelämätaitojasi. Opintojaksopalaute annetaan nimettömänä, eikä palautteen antajaa voida tunnistaa.

Siirry alkuun