Skip to main content

Medical Nursing (5 cr)

Code: SX00DZ86-3060

General information


Enrollment
27.11.2023 - 31.01.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
18.03.2024 - 24.05.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Virtual portion
2 cr
Mode of delivery
On-campus and online
Unit
(2019-2024) School of Health Care
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 35
Degree programmes
Degree Programme in Emergency Care
Teachers
Jasmin Paukku
Tanja Tsokkinen
Mari Lindroos
Anukatariina Saloheimo
Teacher in charge
Mari Lindroos
Groups
SXK24K2
Ensihoidon tutkinto-ohjelma, monimuoto
Course
SX00DZ86

Implementation has 22 reservations. Total duration of reservations is 47 h 0 min.

Time Topic Location
Thu 21.03.2024 time 08:30 - 09:15
(0 h 45 min)
Sisätautipotilaan hoitotyö SX00DZ86-3060
MPB5010 Oppimistila
Thu 21.03.2024 time 13:45 - 16:15
(2 h 30 min)
Sisätautipotilaan hoitotyö SX00DZ86-3060
MPB5010 Oppimistila
Thu 21.03.2024 time 16:15 - 17:00
(0 h 45 min)
Sisätautipotilaan hoitotyö SX00DZ86-3060
MPB5010 Oppimistila
Wed 27.03.2024 time 16:15 - 18:45
(2 h 30 min)
Sisätautipotilaan hoitotyö SX00DZ86-3060
MPB5010 Oppimistila
Thu 28.03.2024 time 12:45 - 16:00
(3 h 15 min)
ETÄNÄ:Sisätautipotilaan hoitotyö SX00DZ86-3060
Tue 02.04.2024 time 09:15 - 11:45
(2 h 30 min)
Sisätautipotilaan hoitotyö SX00DZ86-3060
MPB6007 Oppimistila
Wed 03.04.2024 time 08:30 - 11:45
(3 h 15 min)
Sisätautipotilaan hoitotyö SX00DZ86-3060
Thu 04.04.2024 time 09:15 - 11:45
(2 h 30 min)
Sisätautipotilaan hoitotyö SX00DZ86-3060
Opetus Zoomissa
Thu 04.04.2024 time 12:45 - 14:15
(1 h 30 min)
Sisätautipotilaan hoitotyö SX00DZ86-3060
Wed 10.04.2024 time 09:15 - 11:30
(2 h 15 min)
Sisätautipotilaan hoitotyö SX00DZ86-3060
MPB6007 Oppimistila
Wed 10.04.2024 time 12:15 - 13:45
(1 h 30 min)
Sisätautipotilaan hoitotyö SX00DZ86-3060
MPB6007 Oppimistila
Thu 11.04.2024 time 10:15 - 11:45
(1 h 30 min)
R1 Sisätautipotilaan hoitotyö SX00DZ86-3060
MPB3006 Ergonomia
Thu 11.04.2024 time 12:15 - 13:45
(1 h 30 min)
R2 Sisätautipotilaan hoitotyö SX00DZ86-3060
MPB3006 Ergonomia
Wed 17.04.2024 time 10:15 - 11:45
(1 h 30 min)
R2 Sisätautipotilaan hoitotyö SX00DZ86-3060
MPB5018 Kliininen hoitotyö 1
Wed 17.04.2024 time 12:45 - 14:15
(1 h 30 min)
R1 Sisätautipotilaan hoitotyö SX00DZ86-3060
MPB5018 Kliininen hoitotyö 1
Tue 30.04.2024 time 14:30 - 16:00
(1 h 30 min)
Sisätautipotilaan hoitotyö SX00DZ86-3060
Opetus Zoomissa
Tue 30.04.2024 time 17:30 - 19:00
(1 h 30 min)
Sähköturvallisuustehtävän deadline SX00DZ86-3060
Thu 02.05.2024 time 08:30 - 11:45
(3 h 15 min)
R2 Sisätautipotilaan hoitotyö SX00DZ86-3060
MPB5022 Kliininen hoitotyö 2
Thu 02.05.2024 time 12:45 - 16:00
(3 h 15 min)
R1 Sisätautipotilaan hoitotyö SX00DZ86-3060
MPB5022 Kliininen hoitotyö 2
Wed 22.05.2024 time 08:30 - 11:45
(3 h 15 min)
Sisätautipotilaan hoitotyö SX00DZ86-3060
MPB5033 Simulaatio, vuodeosasto
MPB5023 Reflektointitila
Thu 23.05.2024 time 09:00 - 11:00
(2 h 0 min)
Tentti Sisätautipotilaan hoitotyö SX00DZ86-3060
MPA3010 Digitila
MPA3008 Digitila
Thu 23.05.2024 time 12:00 - 15:00
(3 h 0 min)
Sisätautipotilaan hoitotyö SX00DZ86-3060
MPB4005 Oppimistila
Changes to reservations may be possible.

Objective

Students
- are competent in the evidence-based decision-making process in nursing
- are able to carry out needs assessment of medical patients as well as to plan, implement and evaluate nursing care using evidence-based knowledge
- can carry out needs assessment of medical patients using the appropriate clinical and physiological evaluation and measurement methods as well as respond to them with appropriate nursing interventions and methods
- can describe the significance of seamless multiprofessional clinical pathway in the care of medical patients
- understand the importance of safety regulations regarding medical devices and electricity in health care
- can document the client/patient’s care process

Content

• - decision-making process in nursing care
- internal medicine and medical nursing
- clinical pathway of medical patients and multiprofessional cooperation
- needs assessment of medical patients; planning, implementing and evaluating care
- documentation in nursing and basics of reporting
- FinCC (Finnish Care Classification) including needs, results, implementation (SHTaL, SHTuL, SHToL)
- nutrition of medical patients
- general device and electric safety in health care
- standard diagnostic examinations in clinical nursing

Materials

Electrical safety material on Moodle: https://moodle.metropolia.fi/course/view.php?id=1456, key: CDE

Teaching methods

• Käänteinen oppiminen
• Käytännöstä nousevia ammatillisia tilanteita ja ongelmia, joihin etsitään näyttöön perustuvia ratkaisuja
• Aktivoiva luento
• Tehtäväohjattu opetus
• Pienryhmätyöskentely
• Laboraatiot
• Simulaatio
• Taitopajatyöskentely
• Verkkokurssit
• Itsenäinen opiskelu

Exam schedules

Tentin ajankohta ___

Tentin voi uusia kaksi kertaa määriteltyinä uusintakertoina, sen jälkeen opintojakso suoritetaan uudelleen. Korotusta saa yrittää kerran seuraavassa mahdollisessa uusintakerrassa. Tarkempi ohjeistus uusintoihin liittyen annetaan orientaatiossa.

• Lääkelaskutentit: kts. lukujärjestyksestä ajankohdat (varsinainen tentti ja 2 uusintaa).
• Sähköturvallisuustehtävän palautusaika sovitaan tunnilla

Student workload

• 1 op = 27 t
• Toteutuksen kokonaistuntimäärä 135 tuntia, josta lähiopetus 44 t (teoria, laboraatio, simulaatio), itsenäinen opiskelu 91 t

Further information

* Electrical safety lessons on Zoom: https://metropolia.zoom.us/j/2755758729, key 1234

Evaluation scale

0-5

Assessment criteria, satisfactory (1)

See the attachment "Framework for evaluation criteria of competence"

Assessment methods and criteria

0-5

•Tentti H-5
Sähköturvallisuustehtävä (hyväksytty-hylätty)
Lääkelaskukoe (hyväksytty-hylätty)
Verkkokurssi(t) ja itsenäiset yksilö-/pienryhmätehtävät (100%)
Laboraatio (100% läsnäolo)
Simulaatio (100% läsnäolo)

Arviointikriteerit ks. opetussuunnitelman liite "Osaamisen arviointikehikko"

Qualifications

Basics of Clinical Nursing Competence.

Qualifications

Basics of Clinical Nursing Competence.

Go back to top of page