Clinical Practise 5 (10 cr)
Code: SX00EP67-3001
General information
Enrollment
06.05.2024 - 19.05.2024
Timing
19.08.2024 - 22.11.2024
Number of ECTS credits allocated
10 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Rehabilitation and Examination
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
- Finnish
Degree programmes
- Podiatry
Teachers
- Anni Anttila
- Elina Wasenius
Teacher in charge
Anni Anttila
Groups
-
SXD21S1Jalkaterapian tutkinto-ohjelma päivä
Objective
The student is able to apply various podiatric evaluation, treatment and rehabilitation methods in a client-centric manner and works independently and responsibly. The student manages the different stages of the podiatric process and executes them independently. The student strengthens the student’s own professional interaction skills, evaluation, treatment and rehabilitation competencies as well as the student’s own knowledge base.
The student is able to plan podiatric care that promotes the client’s function and functional capacity in different environments based on multidisciplinary collaboration and together with the client. The student is able to apply evidence-based podiatry in different situations and knows the special aspects of various lower extremity dysfunctions and illnesses. The student is able to guide a clinical practical of students in the early stages of their studies and manages the principle of peer tutoring as well as student instruction in working life. The student improves in career planning and is able to create personal Curriculum Vitae.
Content
-Client’s podiatric evaluation
-Client’s podiatric treatment and rehabilitation planning, implementation, and assessment
-Written learning assignment
-Multi-professional collaboration
-Peer tutoring
-Career planning
Location and time
Harjoittelu on mahdollista suorittaa kun OPSin esitietovaatimuksen mukaiset opinnot on suoritettu.
Harjoittelu 5 työelämäharjoittelun osuus on 5 viikkoa, jonka halutessaan jakaa muutamaan eri harjoittelupaikkaan.
Vertaistutoroinnin osuus tapahtuu HyMy-kylässä erikseen sovitun aikataulun mukaan 7.lukukaudella
Ammatillinen kehittyminen: Zoom, Teams, Myllypuron kampus
Teaching methods
Työharjoittelu oppilaitoksen ulkopuolella erikseen sovitussa harjoittelupaikoissa.
Opiskelija itse hankkii itselleen harjoittelupaikan ja ennen paikan vastaanottamista varmistaa paikan sopivuuden opintojakson opettajalla.
Employer connections
Työelämäyhteistyö jalkaterapeuttien kanssa sekä heidän työyhteisönsä ja ammatillisten tiimiensä kanssa.
Exam schedules
Opiskelija tekee harjoittelustaan viikkotasolla oppimispäiväkirjaa opintojakson alussa annetun tehtävänannon mukaisesti ja palauttaa sen ajoissa OMAn työtilaan sille varattuun paikkaan.
Harjoittelun alussa kirjataan harjoittelun lomakkeen mukaisesti harjoittelujakson tavoitteet ja lopussa itsereflektio tavoitteisiin pääsemisestä.
Ohjaajan ja opiskelijan välinen harjoittelun palautekeskustelu harjoittelun lopussa.
International connections
Harjoittelu on mahdollista suorittaa myös ulkomailla.
Completion alternatives
Ei valinnaisia suoritustapoja
Student workload
1op = 27t opiskelijan työtä
Työelämäharjoittelu 6op = 5 viikkoa = 25 päivää
Harjoittelupäivän kesto on 7t / pvä
Content scheduling
Työelämäharjoittelu 6op
Vertaistutorointi HyMy-kylässä 1op
Ammatillinen kehittyminen 3op
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Assessment criteria, approved/failed
Approved
PROFESSIONAL KNOWLEDGE
The student is able to:
- apply professional knowledge in the field appropriately
- use concepts and information in his field systematically
- argue a course of action on the basis of research information and findings
- find information and argue the use of his sources
PROFESSIONAL SKILLS , PERFORMANCE AND DEVELOPMENT
The student is able to:
- work in various duties depending on the assignment
- define the principles of and requirements for his actions
- show that he has achieved the targets for core competence
RESPONSIBILITY, COOPERATION AND MANAGEMENT
The student is able to:
- find out the safety instructions concerning a word assignments and to act accordingly
- act according to the relevant professional ethical principles
- plan and guide the operation of multidisciplinary groups
- communicate about professional issues
Failed
PROFESSIONAL KNOWLEDGE
- The student does not know or appreciate knowledge in the field sufficiently
- The student cannot use concepts in the field properly
PROFESSIONAL SKILLS , PERFORMANCE AND DEVELOPMENT
- The student's professional level is insufficient to be an expert
- The student is not acting in accordance with his training and guidance
RESPONSIBILITY, COOPERATION AND MANAGEMENT
- The student is careless about professional safety or ethical principles
- The student is not motivated by or participating in group or development work
Assessment methods and criteria
Harjoittelun suorittaminen hyväksytysti edellyttää:
Harjoittelupäiviin osallistumista
Harjoittelussa aktiivisesti työskentelyä
Oppimistehtävän palauttaminen sovittuun päivään mennessä
Oppimistehtävän esittäminen sovittuna ajankohtana.
Prerequisites
High Risk Foot Disorders and Foot Ulcer Management and Treatment
Biomechanics and Rehabilitation of Lower Extremities 3
Podiatric Orthotic Therapy 3
Further information
Recommended optional programme components
The student advisor will recommend optional programme components for each student based on their individual study plan.