Skip to main content

Clinical Practise 5 (10 cr)

Code: SX00EP67-3001

General information


Enrollment

06.05.2024 - 19.05.2024

Timing

19.08.2024 - 22.11.2024

Number of ECTS credits allocated

10 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Rehabilitation and Examination

Campus

Myllypurontie 1

Teaching languages

  • Finnish

Degree programmes

  • Podiatry

Teachers

  • Anni Anttila
  • Elina Wasenius

Teacher in charge

Anni Anttila

Groups

  • SXD21S1
    Jalkaterapian tutkinto-ohjelma päivä

Objective

The student is able to apply various podiatric evaluation, treatment and rehabilitation methods in a client-centric manner and works independently and responsibly. The student manages the different stages of the podiatric process and executes them independently. The student strengthens the student’s own professional interaction skills, evaluation, treatment and rehabilitation competencies as well as the student’s own knowledge base.

The student is able to plan podiatric care that promotes the client’s function and functional capacity in different environments based on multidisciplinary collaboration and together with the client. The student is able to apply evidence-based podiatry in different situations and knows the special aspects of various lower extremity dysfunctions and illnesses. The student is able to guide a clinical practical of students in the early stages of their studies and manages the principle of peer tutoring as well as student instruction in working life. The student improves in career planning and is able to create personal Curriculum Vitae.

Content

-Client’s podiatric evaluation
-Client’s podiatric treatment and rehabilitation planning, implementation, and assessment
-Written learning assignment
-Multi-professional collaboration
-Peer tutoring
-Career planning

Location and time

Harjoittelu on mahdollista suorittaa kun OPSin esitietovaatimuksen mukaiset opinnot on suoritettu.
Harjoittelu 5 työelämäharjoittelun osuus on 5 viikkoa, jonka halutessaan jakaa muutamaan eri harjoittelupaikkaan.

Vertaistutoroinnin osuus tapahtuu HyMy-kylässä erikseen sovitun aikataulun mukaan 7.lukukaudella
Ammatillinen kehittyminen: Zoom, Teams, Myllypuron kampus

Teaching methods

Työharjoittelu oppilaitoksen ulkopuolella erikseen sovitussa harjoittelupaikoissa.
Opiskelija itse hankkii itselleen harjoittelupaikan ja ennen paikan vastaanottamista varmistaa paikan sopivuuden opintojakson opettajalla.

Employer connections

Työelämäyhteistyö jalkaterapeuttien kanssa sekä heidän työyhteisönsä ja ammatillisten tiimiensä kanssa.

Exam schedules

Opiskelija tekee harjoittelustaan viikkotasolla oppimispäiväkirjaa opintojakson alussa annetun tehtävänannon mukaisesti ja palauttaa sen ajoissa OMAn työtilaan sille varattuun paikkaan.
Harjoittelun alussa kirjataan harjoittelun lomakkeen mukaisesti harjoittelujakson tavoitteet ja lopussa itsereflektio tavoitteisiin pääsemisestä.
Ohjaajan ja opiskelijan välinen harjoittelun palautekeskustelu harjoittelun lopussa.

International connections

Harjoittelu on mahdollista suorittaa myös ulkomailla.

Completion alternatives

Ei valinnaisia suoritustapoja

Student workload

1op = 27t opiskelijan työtä
Työelämäharjoittelu 6op = 5 viikkoa = 25 päivää
Harjoittelupäivän kesto on 7t / pvä

Content scheduling

Työelämäharjoittelu 6op
Vertaistutorointi HyMy-kylässä 1op
Ammatillinen kehittyminen 3op

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Assessment criteria, approved/failed

Approved
PROFESSIONAL KNOWLEDGE
The student is able to:
- apply professional knowledge in the field appropriately
- use concepts and information in his field systematically
- argue a course of action on the basis of research information and findings
- find information and argue the use of his sources
PROFESSIONAL SKILLS , PERFORMANCE AND DEVELOPMENT
The student is able to:
- work in various duties depending on the assignment
- define the principles of and requirements for his actions
- show that he has achieved the targets for core competence
RESPONSIBILITY, COOPERATION AND MANAGEMENT
The student is able to:
- find out the safety instructions concerning a word assignments and to act accordingly
- act according to the relevant professional ethical principles
- plan and guide the operation of multidisciplinary groups
- communicate about professional issues
Failed
PROFESSIONAL KNOWLEDGE
- The student does not know or appreciate knowledge in the field sufficiently
- The student cannot use concepts in the field properly
PROFESSIONAL SKILLS , PERFORMANCE AND DEVELOPMENT
- The student's professional level is insufficient to be an expert
- The student is not acting in accordance with his training and guidance
RESPONSIBILITY, COOPERATION AND MANAGEMENT
- The student is careless about professional safety or ethical principles
- The student is not motivated by or participating in group or development work

Assessment methods and criteria

Harjoittelun suorittaminen hyväksytysti edellyttää:
Harjoittelupäiviin osallistumista
Harjoittelussa aktiivisesti työskentelyä
Oppimistehtävän palauttaminen sovittuun päivään mennessä
Oppimistehtävän esittäminen sovittuna ajankohtana.

Prerequisites

High Risk Foot Disorders and Foot Ulcer Management and Treatment
Biomechanics and Rehabilitation of Lower Extremities 3
Podiatric Orthotic Therapy 3

Further information

Recommended optional programme components
The student advisor will recommend optional programme components for each student based on their individual study plan.