Siirry suoraan sisältöön

Opinnäytetyön suunnittelu (5 op)

Toteutuksen tunnus: XX00EL75-3018

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
06.05.2024 - 31.05.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
12.08.2024 - 20.12.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
(2019-2024) Terveys
Toimipiste
Myllypurontie 1
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 270
Koulutus
Terveydenhoitotyön tutkinto-ohjelma
Ensihoidon tutkinto-ohjelma
Sairaanhoitotyön tutkinto-ohjelma
Kätilötyön tutkinto-ohjelma
Opettajat
Heli Laaksonen
Eini Koskimies
Riitta Vilkko
Riikka Kukonlehto
Kirsi Blom
Tiina Ahti
Marika Lähdetniemi
Pasi Miettinen
Sanna-Mari Manninen
Tinja Kaivolahti
Jaana Seitovirta
Tiia Saastamoinen
Kari Hyvärinen
Vastuuopettaja
Jaana Seitovirta
Ryhmät
SXO22S1B
Sairaanhoitotyön tutkinto-ohjelma päivä
SXO22S2A
Sairaanhoitotyön tutkinto-ohjelma, monimuoto, verkkopainotteinen
SXO22S1A
Sairaanhoitotyön tutkinto-ohjelma päivä
SXO22S2B
Sairaanhoitotyön tutkinto-ohjelma, monimuoto, verkkopainotteinen, lähihoitajapolku
SXL22S1
Kätilötyön tutkinto-ohjelma päivä
SXK22K2
Ensihoidon tutkinto-ohjelma, monimuoto
Opintojakso
XX00EL75
Toteutukselle XX00EL75-3018 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Opiskelija osaa
• tunnistaa työelämän ja oman alansa kehittämistarpeita tai ongelmakohtia ja suunnitella niihin ratkaisuja kestävän kehityksen periaatteita noudattaen
• käyttää työnsä perustassa ja rajauksessa luotettavaa tietoa eri lähteistä
• soveltaa kehittämistyössään ammatillista osaamistaan sekä sopivia menetelmiä ja työtapoja

Sisältö

• opinnäytetyöprosessiin perehtyminen
• sopimus- ja lupakäytännöt
• toimintaympäristöön perehtyminen ja työelämäyhteistyön suunnittelu
• kehittämistarpeen tunnistaminen
• lähdekriittinen tiedonhankinta suomeksi ja englanniksi
• työtapojen ja menetelmien valinta
• aiheen täsmennys
• kehittämistyön suunnitelman laatiminen ja esittäminen

Aika ja paikka

Syyslukukausi 2024, opiskelija voi aloittaa opinnäytetyön periodilla 1 tai 2. Jos aloitus periodilla 2, opinnäytetyöprosessi jatkuu kevätlukukaudelle 2025.

Lukujärjestyksen mukaiset seminaarit, opinnäytetyön ohjaaja ilmoittaa seminaarien toteutusmuodon ja ajankohdan. Seminaariviikot 33, 37, 43 ja 49. Työpajatarjonta ja ajankohdat esitellään Moodle Opinnäytetyö (AMK), Terveys. Työpajoihin osallistuminen suositeltavaa koko opinnäytetyöprosessin ajan.

Oppimateriaalit

Tutkimusmenetelmäkirjallisuus
Alakohtainen, ammatillinen kirjallisuus ja tutkimusartikkelit
TK-menetelmien opintojakson Moodle-materiaali

Opetusmenetelmät

Opiskelijan itsenäinen työskentely
Ryhmä-/henkilökohtainen ohjaus
Opponointi (vertaisarviointi)
Valitut työpajat
Seminaarit

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Hanke- /projektikohtainen työelämäyhteistyö

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

-

Kansainvälisyys

Hyväksytty suoritus edellyttää kansainvälistä lähdekirjallisuutta.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnaisia suoritustapoja

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 op vastaa 135 tuntia opiskelijan työtä

Sisällön jaksotus

Syyslukukausi 2024, seminaariviikot 33, 37, 43 ja 49.

Opinnäytetyön ohjausmuotoja ovat ryhmäohjaus (mm. seminaarit ja työpajat) ja pariohjaukset, joista sovitaan erikseen ohjaajan kanssa.

Lisätietoja opiskelijoille

Tällä opintojaksolla (opinnäytetyö) tekoälyn avulla voi ideoida ja tehdä luonnoksia. Lisäksi tekoälyä voi hyödyntää tekstin jäsentelyssä ja kieliasun tarkastamisessa mutta sitä ei ole sallittua käyttää korvaamaan itse tehtyä ajatus- ja vastausten kirjoitustyötä. Opiskelijan on kuvattava avoimesti ja läpinäkyvästi, miten ja missä kohdissa työtä hän on käyttänyt tekoälytyökaluja. Tarkempi ohjeistus tekoälyn käytöstä ja viittausohjeesta löytyy Opiskelijan työpöydältä (Oma) Opiskelijan opas > Ohjeet ja säännöt > Tekoälyn käyttö opetus- ja oppimistoiminnassa sekä opinnäytetyössä.

Opettajan laatimat tehtävät ja MATERIAALIT ovat Tekijänoikeuslain (404/61) mukaisia teoksia, joihin opettajalla on tekijänoikeus. Tehtäviä JA MATERIAALEJA ei saa käyttää muuten kuin omissa opinnoissaan. Niiden julkinen levittäminen on sallittua vain opettajan luvalla. Toisten opiskelijoiden työt ovat luottamuksellisia!

Opintojaksopalaute:
Toteutuksesta kerätään opintojaksopalautetta, mikä on tärkeä osa opetuksen ja toiminnan kehittämistyötä. Palautetta antamalla sinulla on mahdollisuus vaikuttaa opintojaksojen sisältöön sekä opetuksen kehittämiseen. Palautteen avulla opettaja pystyy kehittämään omia toteutuksiaan ja opetusmenetelmiään myös muilla opintojaksoillaan. Rakentavan palautteen antaminen kehittää myös omia työelämätaitojasi. Opintojaksopalaute annetaan nimettömänä, eikä palautteen antajaa voida tunnistaa.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Arviointikriteerit ks. opetussuunnitelman liite opinnäytetyön arviointikehikko

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Arviointikriteerit ks. opetussuunnitelman liite opinnäytetyön arviointikehikko

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Arviointikriteerit ks. opetussuunnitelman liite opinnäytetyön arviointikehikko

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Arviointikriteerit ks. opetussuunnitelman liite opinnäytetyön arviointikehikko

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Hyväksytty opinnäytetyön esittely seminaarissa ja toisen opinnäytetyön suullinen ja kirjallinen vertaisarviointi (opponointi) sekä osallistuminen oman ryhmän seminaareihin.

Opinnäytetyön tarkistaminen Turnitin-plagiaatintunnistusjärjestelmässä.

Katso opinnäytetyön arviointikehikko Oma ja Moodle Opinnäytetyö (AMK), Terveys.

Esitietovaatimukset

Opetussuunnitelman mukainen tutkimus- ja kehittämistyön osaaminen

Siirry alkuun