Skip to main content

Work Placement in Occupational Therapy 4 (10 cr)

Code: SX00EQ67-3001

General information


Enrollment

06.05.2024 - 19.05.2024

Timing

12.08.2024 - 31.12.2024

Number of ECTS credits allocated

10 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

School of Wellbeing

Campus

Myllypurontie 1

Teaching languages

  • Finnish

Seats

0 - 35

Degree programmes

  • Occupational Therapy

Teachers

  • hyvinvointi toimintaterapia 1
  • Kaija Kekäläinen
  • Janett Halonen

Teacher in charge

Kaija Kekäläinen

Groups

  • SXI22K2
    Toimintaterapian tutkinto-ohjelma, monimuoto

Objective

Learning outcomes
The students become acquainted with the work practices, instructions and legislation governing client work. At the work placement the students apply a client-centered approach, act professionally and in accordance with the ethical principles of occupational therapy. The students practice to form therapeutic relationships and reflect on the ongoing therapeutic relationship. The students collaborate with other professionals and, if possible, with the client's close persons and relatives. The students also use information from other disciplines to form an overall picture of the client's situation. The students use guidance to support the development of competence.

The students plan the client processes of occupational therapy (individual, group and community) and consider the benefits. The students apply theoretical knowledge and evidence-based practice in the client processes of occupational therapy. The students evaluate the effectiveness of the client processes of occupational therapy. The students make recommendations and instructions in order to enable the occupational performance of the client. The students give advice and guidance to prevent functional problems. The students evaluate the need for further rehabilitation and opportunities and give recommendations as needed. The students consider the use of digital rehabilitation services when enabling the clients´ occupational performance. The students analyse the collected information in order to identify purposeful performance areas and to enable meaningful activity. The students set goals with the client and plan therapeutic activities and occupations in accordance with the goals to enable the client´s occupational performance. The students justify the client process using professional reasoning and evidence-based practice. The students analyse the information collected in relation to the multidisciplinary data. The students give the information about the client process orally and in writing. The students actively cooperate to develop occupational therapy practices based on theoretical knowledge and evidence-based practice.

Content

Contents:
- Instructions, rules, legislation and safety guiding the work of the occupational therapist
- Job description and related tasks of the occupational therapist
- Client processes in occupational therapy (individual, group and/ or community) and implementation
- Forming relationships related to collaboration in occupational therapy
- Applying expertise of therapeutic relationship in client relationships
- Give information about the client process orally and in client platform
- Giving advice and guidance, preventive work, digital services and further rehabilitation
-Justifying and reflecting one’s own actions
- Developing practices in occupational therapy
- Professional reasoning
- Learning objectives set by the students to strengthen competence
- Practical application of theory through learning assignments

Location and time

Joustava ajoitus: Suositusajoitus 19.8 - 2.10.24

Harjoittelujakson voi sopia yksilöllisesti aikavälillä 12.8 - 13.12.24 . Opiskelija huolehtii oman lukukauden aikatauluista siten, että harjoittelussa opiskelu on mahdollista sovitun ajoituksen mukaan. Opiskelija sitoutuu sovittuihin harjoittelupäiviin. Opiskelija sitoutuu selvittämään mitä päällekkäisyyksiä mahdollisesti aiheutuu muihin opintoihin nähden. . Samanaikaisesti mahdollisesti muihin opintoihin liittyvät opintopäivät tai muut päällekkäisyydet opiskelija sopii jo etukäteen korvattavaksi esim harjoittelupäiviä lisäämällä.

Opiskelija hakee harjoittelupaikan omassa hopsissa olevan opintopistemäärän mukaan . Opintopisteiden vaatimien opiskelupäivien laskemisessa harjoittelun vastuuopettaja voi auttaa tarvittaessa.

Opiskelija ilmoittaa harjoittelupaikasta, - ajasta ja opintopistemäärästä ohjeiden mukaan. vastuuopettajalle kertyneen tiedon perusteella vahvistetaan jobiilivaraukset, tarkistetaan sopimukset Metropolian kanssa sekä vahvistetaan ohjaava opettaja.

ohjeet paikan ilmoittamiseen vahvistetaan toukokuun loppuun mennessä Workseedin yhteydessä.

Materials

Opiskelija hakee ja opiskelee harjoittelupaikan teemojen ja asiakkaiden toimintaterapiaprosessin edistämisen kannalta ajankohtaista kirjallisuutta sekä haastaa itsensä hyödyntämään ja kertaamaan tutkinto-opintojen aikana jo oppimaansa .

Kaikki harjoitteluun liittyvät ohjeet on koottuna Toimintaterapian tutkinnon harjoittelujen WIkisivuille.

Teaching methods

Syksyn totetuksessa otetaan käyttöön Workseed pilvilomakekokonaisuus oppimisen arviointiin ja tehtävien palautukseen. Tästä lisätietoa toukokuun loppuun menessä.

Opiskelija huolehtii harjoittelupaikan hakemisesta tuutorin kanssa sovitussa suunnassa sekä paikan ilmoittamisesta ohjeiden mukaan .
Opiskelija sitoutuu harjoittelupaikassa oppimiseen vahvistamalla myös omia työelämätaitojaan harjoittelupaikan toimijoiden kanssa.
Opiskelija huolehtii annetuista oppimistehtävistä harjoittelujakson aikana.

Opiskelija tekee ennakkotehtävän, oppimistehtävän sekäpunnitsee oppimiselleen kuvaavat tavoitteet ja arvioi omaa oppimistaan.

Employer connections

Opiskelija hakee harjoittelupaikan tuutorin kanssa sovitussa suunnassa ja ilmoittaa sopimansa harjoittelupaikan tiedot viipymättä ohjeiden mukaan. Ohjeet päivitetään toukokuun loppuun mennessä

International connections

kansainvälinen vaihto on mahdollinen 4ssä harjoittelussa lukukausittain . Opiskelija suunnittelee kv-vaihdon Metropoliassa ohjeistetulla tavalla.

Completion alternatives

ajoitus voi olla yksilöllinen opintopistemäärään, harjoittelupaikan saatavuuteen liittyen sekä harjoittelupaikassa oppimisen mahdollistamiseksi.

mahdollisissa kysymyksissä harjoittelujakson opinnollistamiseen liittyen ollaan yhteydessä harjoittelujakson vastuuopettajaan.

Student workload

10 op = 33 työpäivää ,
270 tuntia , tästä jää 6t ennakkotehtävälle työpäivien jälkeen.
Työpäivien (8t) osalta opiskelija suunnittelee ajankäyttönsä harjoittelupaikkaan ja siellä oppimiseen soveltuvalla tavalla yhteistoiminnassa harjoittelun ohjaajien kanssa. Opiskelija huomioi tässä, että harjoitteluaikaan kuuluu opettajan tapaamiset ja pienryhmät sekä harjoitteluun kuuluvien oppimistehtävien tekeminen.

Opettajan ohjaukseen liittyvät tapaamiset ja pienryhmät ohjeistetaan opettajakohtaisesti ennen harjoittelujakson alkua.
Jokaiselle opiskeljalle kuuluu
1) alkutapaaminen yhteisryhmässä
2)ohjaavan opettajan väliarviointi
3) ohjaavan opettajan pienryhmä, joka voi toteutua eri vaiheissa harjoittelua mikäli harjoittelun ajoitus on yksilöllinen

näihin kaikkiin omat aikataulut opettajakohtaisesti

Further information

kaikki harjoittelun ohjeet löytyvät tutkinnon harjoittelun Wikisivuilta.
Opiskelija seuraa myös kaikille opiskeljoille yhteisiä ohjeita Wiki-sivuilla.

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Assessment criteria, satisfactory (1)

Assessment criteria: see the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.

Students
- master the concepts of the field and can apply them to the right contexts
- search and combine information from different sources and understand the significance of source criticism as well as
- show they have familiarized themselves with the knowledge base of the field
- act appropriately in the typical tasks and situations of the professional field
-apply the principles of client-oriented work and
- evaluate their own choices and own actions in professional situations.
- act according to the ethical principles
of their professional field,
- take safety related questions into consideration in their actions as well as
- evaluate their own strengths and development needs.

Assessment criteria, good (3)

Assessment criteria: see the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.

Students
- seek information from different sources and evaluate the source reliability in a purposeful manner,
- combine information from different sources into purposeful units as well as
-utilize and apply the information base in the field.
- apply their competence in professional situations,
- act in a client-oriented way,
- demonstrate the ability to solve professional tasks and problems as well as
- can justify the presented points of view and their own action in a professional manner.
- act in accordance with the ethical principles of the professional field and can justify their actions,
- act professionally in the work community and share their competence
- act in a responsible and goal-oriented way and takes into account the security related questions,
- develop themselves as professionals

Assessment criteria, excellent (5)

Assessment criteria: see the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.

Students
- apply professional terminology and knowledge base in a fluent and versatile manner,
-combine new learning contents as parts of wider phenomena in the field,
- evaluate the sources of their choice and their usability as well as
-justify their choices on the basis on
prior knowledge.
- apply their expertise in professional situations in a responsible manner,
- act in a client- oriented way,
- solve versatile professional tasks and problems as well as
- justify the expressed points of view, evaluate their actions and their consequences in a professional way.
- act in accordance with the ethical principles of the professional field and can critically evaluate their actions
- can organize the activities of varied groups and share their competence,
- act in a responsible and goal-oriented way and take the security aspects into account as well as
- develop themselves as professionals and recognize the development needs of the work community.

Assessment criteria, approved/failed

Assessment criteria: see the curriculum attachment.
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course.

Students
- master the concepts of the field and can apply them to the right contexts
- search and combine information from different sources and understand the significance of source criticism as well as
- show they have familiarized themselves with the knowledge base of the field
- act appropriately in the typical tasks and situations of the professional field
-apply the principles of client-oriented work and
- evaluate their own choices and own actions in professional situations.
- act according to the ethical principles
of their professional field,
- take safety related questions into consideration in their actions as well as
- evaluate their own strengths and development needs.

Assessment methods and criteria

harjoittelujakson opintopisteet vahvistetaan omaan, kun seuraavista hyväksytty oppiminen:

- ennakkotehtävä on tehty ennen harjoittelun alkua
- tavoitteet ja oman oppimisen arviointi palautettu ajallaan
- oppimistehtävä palautettu
- harjoittelupäivät todetaan toteutuneiksi.

Ohjaava opettaja vahvistaa tarkat päivämäärät palautuksille opiskeljian oman harjoittelujakson ajoituksen mukaan. Yleisohje on, että kaikki palautetaan harjoittelun päätyttyä.

Prerequisites

Before attending the course, the students must have at completed minimum of 85 ECTS including the competence from the following courses: Work Placement in Occupational Therapy 2, Enabling Occupational Therapy 4, Enabling Occupational Performance in Groups

Further information

Further information:
The degree in occupational therapy includes four work placements 10 ECTS each. Every work placement must differ from each other referring to the (WFOT minimum standards). The students acquire the work placement themselves and confirm the placement with the lecturer in charge. In the fourth work placement the students will consider whether they need an occupational therapist as a clinical supervisor to develop their competence.