Work placement: Leading and Developing Elderly Care (15 ECTS)
Code: SX00BN29-3014
General information
- Enrollment
-
27.11.2023 - 10.12.2023
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
08.01.2024 - 26.05.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 15 ECTS
- RDI portion
- 15 ECTS
- Mode of delivery
- On-campus
- Unit
- (2019-2024) School of Wellbeing
- Campus
- Myllypurontie 1
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 30
- Degree programmes
- Elderly Care
- Teachers
- Anu-Riikka Eerola
- Mia Rosenström
- Teacher in charge
- Anu-Riikka Eerola
- Groups
-
SXC21K2Vanhustyön tutkinto-ohjelma, monimuoto
- Course
- SX00BN29
Implementation has 56 reservations. Total duration of reservations is 415 h 30 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Mon 15.01.2024 time 10:00 - 11:30 (1 h 30 min) |
Vanhustyön johtamisen ja kehittämisen harjoittelu SX00BN29-3014/Harjoitteluinfo |
MPA2019
Oppimistila
|
Wed 17.01.2024 time 08:15 - 16:00 (7 h 45 min) |
Harjoittelu, Vanhustyön johtamisen ja kehittämisen harjoittelu SX00BN29-3014 |
|
Thu 18.01.2024 time 08:15 - 16:00 (7 h 45 min) |
Harjoittelu, Vanhustyön johtamisen ja kehittämisen harjoittelu SX00BN29-3014 |
|
Fri 19.01.2024 time 08:15 - 16:00 (7 h 45 min) |
Harjoittelu, Vanhustyön johtamisen ja kehittämisen harjoittelu SX00BN29-3014 |
|
Mon 22.01.2024 time 08:15 - 16:00 (7 h 45 min) |
Harjoittelu, Vanhustyön johtamisen ja kehittämisen harjoittelu SX00BN29-3014 |
|
Tue 23.01.2024 time 08:15 - 16:00 (7 h 45 min) |
Harjoittelu, Vanhustyön johtamisen ja kehittämisen harjoittelu SX00BN29-3014 |
|
Wed 24.01.2024 time 08:15 - 16:00 (7 h 45 min) |
Harjoittelu, Vanhustyön johtamisen ja kehittämisen harjoittelu SX00BN29-3014 |
|
Thu 25.01.2024 time 08:15 - 16:00 (7 h 45 min) |
Harjoittelu, Vanhustyön johtamisen ja kehittämisen harjoittelu SX00BN29-3014 |
|
Fri 26.01.2024 time 08:15 - 16:00 (7 h 45 min) |
Harjoittelu, Vanhustyön johtamisen ja kehittämisen harjoittelu SX00BN29-3014 |
|
Mon 29.01.2024 time 08:15 - 16:00 (7 h 45 min) |
Harjoittelu, Vanhustyön johtamisen ja kehittämisen harjoittelu SX00BN29-3014 |
|
Tue 30.01.2024 time 08:15 - 16:00 (7 h 45 min) |
Harjoittelu, Vanhustyön johtamisen ja kehittämisen harjoittelu SX00BN29-3014 |
|
Wed 31.01.2024 time 08:15 - 16:00 (7 h 45 min) |
Harjoittelu, Vanhustyön johtamisen ja kehittämisen harjoittelu SX00BN29-3014 |
|
Thu 01.02.2024 time 08:15 - 16:00 (7 h 45 min) |
Harjoittelu, Vanhustyön johtamisen ja kehittämisen harjoittelu SX00BN29-3014 |
|
Fri 02.02.2024 time 08:15 - 16:00 (7 h 45 min) |
Harjoittelu, Vanhustyön johtamisen ja kehittämisen harjoittelu SX00BN29-3014 |
|
Mon 05.02.2024 time 08:15 - 16:00 (7 h 45 min) |
Harjoittelu, Vanhustyön johtamisen ja kehittämisen harjoittelu SX00BN29-3014 |
|
Tue 06.02.2024 time 08:15 - 16:00 (7 h 45 min) |
Harjoittelu, Vanhustyön johtamisen ja kehittämisen harjoittelu SX00BN29-3014 |
|
Wed 07.02.2024 time 08:15 - 16:00 (7 h 45 min) |
Harjoittelu, Vanhustyön johtamisen ja kehittämisen harjoittelu SX00BN29-3014 |
|
Thu 08.02.2024 time 08:15 - 16:00 (7 h 45 min) |
Harjoittelu, Vanhustyön johtamisen ja kehittämisen harjoittelu SX00BN29-3014 |
|
Thu 08.02.2024 time 09:00 - 11:30 (2 h 30 min) |
ETÄ: Vanhustyön johtamisen ja kehittämisen harjoittelu SX00BN29-3014/Harjoittelun pienryhmät |
|
Fri 09.02.2024 time 08:15 - 16:00 (7 h 45 min) |
Harjoittelu, Vanhustyön johtamisen ja kehittämisen harjoittelu SX00BN29-3014 |
|
Mon 12.02.2024 time 08:15 - 16:00 (7 h 45 min) |
Harjoittelu, Vanhustyön johtamisen ja kehittämisen harjoittelu SX00BN29-3014 |
|
Tue 13.02.2024 time 08:15 - 16:00 (7 h 45 min) |
Harjoittelu, Vanhustyön johtamisen ja kehittämisen harjoittelu SX00BN29-3014 |
|
Wed 14.02.2024 time 08:15 - 16:00 (7 h 45 min) |
Harjoittelu, Vanhustyön johtamisen ja kehittämisen harjoittelu SX00BN29-3014 |
|
Thu 15.02.2024 time 08:15 - 16:00 (7 h 45 min) |
Harjoittelu, Vanhustyön johtamisen ja kehittämisen harjoittelu SX00BN29-3014 |
|
Fri 16.02.2024 time 08:15 - 16:00 (7 h 45 min) |
Harjoittelu, Vanhustyön johtamisen ja kehittämisen harjoittelu SX00BN29-3014 |
|
Mon 19.02.2024 time 08:15 - 16:00 (7 h 45 min) |
Harjoittelu, Vanhustyön johtamisen ja kehittämisen harjoittelu SX00BN29-3014 |
|
Tue 20.02.2024 time 08:15 - 16:00 (7 h 45 min) |
Harjoittelu, Vanhustyön johtamisen ja kehittämisen harjoittelu SX00BN29-3014 |
|
Wed 21.02.2024 time 08:15 - 16:00 (7 h 45 min) |
Harjoittelu, Vanhustyön johtamisen ja kehittämisen harjoittelu SX00BN29-3014 |
|
Thu 22.02.2024 time 08:15 - 16:00 (7 h 45 min) |
Harjoittelu, Vanhustyön johtamisen ja kehittämisen harjoittelu SX00BN29-3014 |
|
Fri 23.02.2024 time 08:15 - 16:00 (7 h 45 min) |
Harjoittelu, Vanhustyön johtamisen ja kehittämisen harjoittelu SX00BN29-3014 |
|
Mon 26.02.2024 time 08:15 - 16:00 (7 h 45 min) |
Harjoittelu, Vanhustyön johtamisen ja kehittämisen harjoittelu SX00BN29-3014 |
|
Tue 27.02.2024 time 08:15 - 16:00 (7 h 45 min) |
Harjoittelu, Vanhustyön johtamisen ja kehittämisen harjoittelu SX00BN29-3014 |
|
Wed 28.02.2024 time 08:15 - 16:00 (7 h 45 min) |
Harjoittelu, Vanhustyön johtamisen ja kehittämisen harjoittelu SX00BN29-3014 |
|
Thu 29.02.2024 time 08:15 - 16:00 (7 h 45 min) |
Harjoittelu, Vanhustyön johtamisen ja kehittämisen harjoittelu SX00BN29-3014 |
|
Fri 01.03.2024 time 08:15 - 16:00 (7 h 45 min) |
Harjoittelu, Vanhustyön johtamisen ja kehittämisen harjoittelu SX00BN29-3014 |
|
Mon 04.03.2024 time 08:15 - 16:00 (7 h 45 min) |
Harjoittelu, Vanhustyön johtamisen ja kehittämisen harjoittelu SX00BN29-3014 |
|
Tue 05.03.2024 time 08:15 - 16:00 (7 h 45 min) |
Harjoittelu, Vanhustyön johtamisen ja kehittämisen harjoittelu SX00BN29-3014 |
|
Wed 06.03.2024 time 08:15 - 16:00 (7 h 45 min) |
Harjoittelu, Vanhustyön johtamisen ja kehittämisen harjoittelu SX00BN29-3014 |
|
Thu 07.03.2024 time 08:15 - 16:00 (7 h 45 min) |
Harjoittelu, Vanhustyön johtamisen ja kehittämisen harjoittelu SX00BN29-3014 |
|
Fri 08.03.2024 time 08:15 - 16:00 (7 h 45 min) |
Harjoittelu, Vanhustyön johtamisen ja kehittämisen harjoittelu SX00BN29-3014 |
|
Fri 08.03.2024 time 09:00 - 11:30 (2 h 30 min) |
ETÄ: Vanhustyön johtamisen ja kehittämisen harjoittelu SX00BN29-3014/Harjoittelun pienryhmät |
MPA3007
Oppimistila
|
Mon 11.03.2024 time 08:15 - 16:00 (7 h 45 min) |
Harjoittelu, Vanhustyön johtamisen ja kehittämisen harjoittelu SX00BN29-3014 |
|
Tue 12.03.2024 time 08:15 - 16:00 (7 h 45 min) |
Harjoittelu, Vanhustyön johtamisen ja kehittämisen harjoittelu SX00BN29-3014 |
|
Wed 13.03.2024 time 08:15 - 16:00 (7 h 45 min) |
Harjoittelu, Vanhustyön johtamisen ja kehittämisen harjoittelu SX00BN29-3014 |
|
Thu 14.03.2024 time 08:15 - 16:00 (7 h 45 min) |
Harjoittelu, Vanhustyön johtamisen ja kehittämisen harjoittelu SX00BN29-3014 |
|
Fri 15.03.2024 time 08:15 - 16:00 (7 h 45 min) |
Harjoittelu, Vanhustyön johtamisen ja kehittämisen harjoittelu SX00BN29-3014 |
|
Mon 18.03.2024 time 08:15 - 16:00 (7 h 45 min) |
Harjoittelu, Vanhustyön johtamisen ja kehittämisen harjoittelu SX00BN29-3014 |
|
Tue 19.03.2024 time 08:15 - 16:00 (7 h 45 min) |
Harjoittelu, Vanhustyön johtamisen ja kehittämisen harjoittelu SX00BN29-3014 |
|
Wed 20.03.2024 time 08:15 - 16:00 (7 h 45 min) |
Harjoittelu, Vanhustyön johtamisen ja kehittämisen harjoittelu SX00BN29-3014 |
|
Thu 21.03.2024 time 08:15 - 16:00 (7 h 45 min) |
Harjoittelu, Vanhustyön johtamisen ja kehittämisen harjoittelu SX00BN29-3014 |
|
Fri 22.03.2024 time 08:15 - 16:00 (7 h 45 min) |
Harjoittelu, Vanhustyön johtamisen ja kehittämisen harjoittelu SX00BN29-3014 |
|
Mon 25.03.2024 time 08:15 - 16:00 (7 h 45 min) |
Harjoittelu, Vanhustyön johtamisen ja kehittämisen harjoittelu SX00BN29-3014 |
|
Tue 26.03.2024 time 08:15 - 16:00 (7 h 45 min) |
Harjoittelu, Vanhustyön johtamisen ja kehittämisen harjoittelu SX00BN29-3014 |
|
Wed 27.03.2024 time 08:15 - 16:00 (7 h 45 min) |
Harjoittelu, Vanhustyön johtamisen ja kehittämisen harjoittelu SX00BN29-3014 |
|
Thu 28.03.2024 time 08:15 - 16:00 (7 h 45 min) |
Harjoittelu, Vanhustyön johtamisen ja kehittämisen harjoittelu SX00BN29-3014 |
|
Tue 09.04.2024 time 09:00 - 15:00 (6 h 0 min) |
Purku, Johtaminen ja vanhuspalvelujen laatu, 5. harjoittelu |
MPA2029
Vuorovaikutusluokka
|
Objective
Students will work independently in various environments of elderly care. They will be able to theoretically and critically analyse their own actions. They will evaluate the development needs of elderly care and be able to improve services, the quality of operations and performance in partnership with a multi-professional working community. They will be adequately equipped to work as members of the multi-professional teams and as experts in their constantly changing field of study. Students will learn the skills and competences required to lead working communities and demonstrate the ability to work as immediate supervisors.
Content
Work placement in different units of elderly care, based on the student’s competence objectives (15 credits). Leading and developing elderly care services. Self-assessment of professional development.
Location and time
Harjoitteluinfo 15.1 klo 10.00 - 11.30 Myllypuron kampuksella
Harjoittelu 17.1 - 28.3.2023
Harjoittelun pienryhmätapaamiset 8.2 ja 8.3
Harjoittelun purkupäivä 9.4, toteutuu yhdessä Johtaminen ja vanhuspalvelujen laatu -opintojakson päätöksen kanssa
Materials
At the Moodle. To be announced later
Teaching methods
Field work
Participatory methods
Reflective practice
Collaborative learning
Employer connections
15 ect practice
Exam schedules
N/A
International connections
N/A
Completion alternatives
-
Student workload
15 ect = 10 weeks 8h/day = 400 hours student work
Content scheduling
1. period
Further information
Harjoitteluun kuuluu kaksi pienryhmätapaamista (18.2 ja 8.3) sekä harjoittelun purkupäivä 9.4.
Opiskelijan tulee osallistua kaikkiin harjoitteluun liittyviin ohjauksiin hyväksytyn suorituksen saavuttamiseksi.
Mikäli opiskelijalla on erityisen tuen päätös, joka vaikuttaa opintojakson suorittamiseen, tulee opiskelijan olla opintojakson vastuuopettajaan yhteydessä heti opintojakson ilmoittautumisajan päätyttyä.
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Assessment criteria, satisfactory (1)
PROFESSIONAL KNOWLEDGE
The student is able to:
- apply professional knowledge in elderly care and gerontology appropriately
- use concepts and information in elderly care and gerontology systematically
- argue a course of action on the basis of research information and findings
- find information and argue the use of his sources
PROFESSIONAL SKILLS, PERFORMANCE AND DEVELOPMENT
The student is able to:
- work in various duties depending on the assignment
- define the principles of and requirements for his actions
- show that he has achieved the targets for core competence
RESPONSIBILITY, COOPERATION AND MANAGEMENT
The student is able to:
- find out the safety instructions concerning a word assignments and to act accordingly
- act according to the relevant professional ethical principles in elderly care
- plan and guide the operation of multidisciplinary groups
- communicate about professional issues
Assessment criteria, good (3)
PROFESSIONAL KNOWLEDGE
The student is able to:
- use concepts and knowledge in elderly care and gerontology fluently and comprehensively
- assess and use information sources and research information with a critical eye
PROFESSIONAL SKILLS, PERFORMANCE AND DEVELOPMENT
The student is able to:
- apply research information to professional assignments
- operate in a range of work situations, also in international contexts
- act in a client- and customer-oriented way and as an entrepreneur
RESPONSIBILITY, COOPERATION AND MANAGEMENT
The student is able to:
- act responsibly in work duties, taking safety issues into consideration
- evaluate actions from the viewpoint of professional ethics in elderly care
- represent elderly care and gerontology in multidisciplinary and international groups and projects
Assessment criteria, excellent (5)
PROFESSIONAL KNOWLEDGE
The student is able to:
- display a good understanding of professional information in elderly care and gerontology
- use theoretical and professional concepts and knowledge like an expert and combine them into larger entities
- create and communicate new information
PROFESSIONAL SKILLS, PERFORMANCE AND DEVELOPMENT
The student is able to:
- develop innovative and alternative solutions to professional assignments and problems
- apply professional expertise in new situations
- take responsibility for a professional process in its entirety
RESPONSIBILITY, COOPERATION AND MANAGEMENT
The student is able to:
- develop the community's safety and responsibility
- apply professional ethics of elderly care in various situations
- manage the professional development of individuals/groups
- act purposefully and to develop himself and working life
Assessment criteria, approved/failed
PROFESSIONAL KNOWLEDGE
- The student does not know or appreciate knowledge in elderly care and gerontology sufficiently
- The student cannot use concepts in elderly care and gerontology properly
PROFESSIONAL SKILLS, PERFORMANCE AND DEVELOPMENT
- The student's professional level is insufficient to be an expert
- The student is not acting in accordance with his training and guidance
RESPONSIBILITY, COOPERATION AND MANAGEMENT
- The student is careless about professional safety or ethical principles in elderly care
- The student is not motivated by or participating in group or development work
Assessment methods and criteria
Continuous assessment
Learning journal
Learning assignment
Attendance requirement
Employer feedback
Qualifications
Previous work placement must be accepted before next work placement.
Further information
The student advisor will recommend optional programme components for each student based on their individual study plan.
Further information
The student advisor will recommend optional programme components for each student based on their individual study plan.