Developing the Operating Environments of the Older People in Partnership (5 cr)
Code: SX00EQ58-3002
General information
Enrollment
27.11.2023 - 10.12.2023
Timing
08.01.2024 - 28.04.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
School of Wellbeing
Campus
Myllypurontie 1
Teaching languages
- Finnish
Degree programmes
- Elderly Care
Teachers
- Marianne Roivas
- Satu Vahaluoto
- Anna Puustelli-Pitkänen
Teacher in charge
Satu Vahaluoto
Groups
-
SXC21S2Vanhustyön tutkinto-ohjelma monimuoto
Objective
The Students
• are able to assess how the environment affects the opportunities for meaningful and individual activities of the older people
• are able to explain the importance of projects and possibilities in developing the operating environments of older people
• find solutions to advance digital inclusion in operating and living environments
• identify their own chances to advance the position of older people and to participate in the value debate regarding older people
• are able to utilise various means of societal influencing
Content
• older person as an agent in different operating environments
• developing elderly care and project activity
• user-oriented development of operating environments
• key means and methods of societal influencing, such as media expertise and communication
Location and time
Opintojakson aloitus 25.1. klo 9.00-16.00
Opintojakson päätös 17.4. klo 9.00-16.00
Materials
To be found at the Moodle.
Teaching methods
Face-to-face teaching
Learning assignment
Employer connections
N/A
Exam schedules
N/A
International connections
N/A
Completion alternatives
N/A
Student workload
5 ect = 135 hours
Content scheduling
3 rd and 4 th period
Further information
Opintojakso sisältää
1 op viestintä ja mediaosaaminen
4 op toimintaympäristöjen kehittäminen ja hanketoiminta
Opintojakson oppimistehtävä edellyttää soveltuvien lähteiden käyttöä.
Tehtävät tulee palauttaa annetun aikataulun mukaan.
Opintojakson osasuoritukset (esim. kirjalliset tehtävät ja verkkokeskustelut) arvioidaan ja vaikuttavat kokonaisarvosanaan.
Hyväksyttyä kirjallista tehtävää ei ole mahdollista korottaa.
Läsnäolo opetuksessa ja aktiivinen osallistuminen opetukseen vaikuttaa arviointiin.
Opintojaksolla ei ole käytössä poissaolon korvaavaa tehtävää.
Mikäli opiskelijalla on erityisen tuen päätös, joka vaikuttaa opintojakson suorittamiseen, tulee opiskelijan olla opintojakson vastuuopettajaan yhteydessä heti opintojakson ilmoittautumisajan päätyttyä.
Metropolian tietosuojaseloste
https://www.metropolia.fi/fi/metropoliasta/tietosuoja-ja-gdpr/tietosuojaselosteet/metropolian-opiskelija-ja-opintotietorekisteri
Evaluation scale
0-5
Assessment criteria, satisfactory (1)
Assessment criteria see the curriculum attachment
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course
Assessment criteria, good (3)
Assessment criteria see the curriculum attachment
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course
Assessment criteria, excellent (5)
Assessment criteria see the curriculum attachment
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course
Assessment criteria, approved/failed
Assessment criteria see the curriculum attachment
The course instructor will specify the evaluation criteria in the beginning of the course
Assessment methods and criteria
Learning assignment